Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Combineren van 2 autospeakers(30W) met versterker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Henk24sma
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 02-05 18:03
Hallo,

Ik heb 2, 30W speakers die ik met een 2x50W versterker wil combineren en ik vroeg me af of dit mogelijk is met onderstaande specs.

Ik heb nu 2 auto speakers liggen van sony, namelijk de XS-F1723 met rated power van 30W en peak power van 170W en 4Ohms. Ik was van plan om hier een bluetooth speaker van te maken. Nu ik aan het zoeken was voor een bepaalde versterker kwam ik uit op deze versterker op Tinytronics: https://www.tinytronics.n...-bass-mid-treble-regeling

Dit is een versterker van 2x50W @ 21V 5A (2x 4 Ohm). Ik weet dat een versterker met minder vermogen dan de rated power van de speaker, clipping kan veroorzaken wat schadelijk is voor de speakers. Ik heb daarom nu juist net ietsje meer vermogen gekozen dan mijn speakers. Ik ga het voeden met een "Mean Well Voeding - 24V 6.5A".

Mijn vraag is of dit inderdaad een goede combinatie is of niet want misschien heb ik iets over het hoofd gezien.

Alle reacties

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True