Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Doorgebrande videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjornve
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 28-07-2020
Mijn vraag
Ik heb een gaming computer met hele nette kabel management en een klein beetje stof (echt niet te veel) staat in een nette kast weg gewerkt.
Nu was ik toevallig Diablo 3 aan het spelen en rolde ik even weg van mijn computer. Ik zag in mijn ooghoek een flits van in mijn kast. Ik keek goed en zag dat mijn computer uit ging. Ik dacht hmm wat is er aan de hand. ik zet de pc nog een keer aan (jaa heel stom) en het gebeurde weer. ik rook verbranding. ik opende de videokaart en zag dat er een stuk verbrand was.
zie plaatjes.

het probleem nu: met mijn nieuwe videokaart die ik heb. heb ik er in gezet. deze videokaart draait enz. lampjes gaan aan fans draaien in de PCI-e slot waar de oude ook in zat. ik krijg alleen geen beeld.

nu heb ik hem in mijn 2de PCI-e slot gedaan, is mijn eerste PCI-e slot nu kapot of ? ben bang om het te testen om meer manieren ik wil geen andere dingen kapot maken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
case: Carbide Series™ 500R
proc: Intel Core i7 8700k (4.8 MHz OC)
mobo: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA GAMING 2.0
Mem: G.Skill F4-3200C16-16GVKB (XMP 1.0)
old video: MSI Nvidia GTX 1060
New video: Gigabyte Geforce RTX 2060 OC pro 6gb

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

dus finale vraag ik weet dus niet 100% zeker wat er nu extra kapot is in mijn pc. hij draait weer goed. ik zie geen verbande dingen op mijn mobo ofzo.

kan ik nu gewoon door gaan met gamen met mijn nieuwe videokaart in PCI-e slot 2? :?

Beste antwoord (via bjornve op 10-07-2020 10:35)

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Die 80+ ratings zeggen weinig. Het gaat om bouwkwaliteit.

Deze drie zijn van zeer hoge kwaliteit en de eerste twee hebben 10 jaar garantie.
pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum
pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W

En bijvoorbeeld dit is gewoon erg goed.
pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W

Verder is een voeding die echt 550W constant kan leveren, in de regel afdoende voor vrijwel elk systeem. :)

Overigens lijkt het erop dat een een condensator kapot is gegaan en die heeft een doubler en zeker een mosfet meegenomen. Dat lijkt sterk te hinten op de voeding die een onregelmatige piekstroom heeft afgegeven, dus waarschijnlijk te hoog voltage, en je videokaart heeft gefrituurd. Het valt te hopen dat het daarbij is gebleven. :/

[Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-07-2020 22:06]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjornve
dat is een coolermaster m2 silent pro 720w 80+ bronze

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjornve
ik heb al 2 jaar met deze setup zitten gamen dus snap niet wat er gebeurde. en nu draaid hij en kan gewoon gamen met nieuwe kaart in PCI-e slot 2.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjornve
voor wat zou ik die moeten vervangen dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjornve
is 550w voldoende? ik had expres een beetje meer gepakt. ben niet zo thuis in hoeveel wat ik nodig heb

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjornve
en moet dit dan een perse een gold zijn of is bronze ook goed? die zijn ook allemaal 80% +
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True