Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Lage snelheid powerline adapter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jim-key
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 28-07 18:27
Mijn vraag

Helaas moet ik vanwege omstandigheden mijn pc verplaatsen naar mijn kamer; door geknakte leidingen is een kabel trekken naar mijn kamer geen optie. Echter ondervind ik een lage downloadsnelheid wanneer ik de powerline gebruik (meerdere apparaten getest).

Momenteel haal ik 15 mbps down, 22 mbps up. Is er een manier om deze downsnelheid te verhogen? De ping staat gemiddeld rond de 40-45. Qua gamen werkt het redelijk goed, maar ik download nog weleens wat.

Vanuit mijn kamer haal ik op wifi via acces point ongeveer 120 mbps/20 mbps met een ping van 16 ms. Echter is deze wel gevoelig, en soms onstabiel met gamen.

vraag: kan de snelheid via powerline adapter verhoogd worden? zo niet, raden jullie aan om wifi of powerline te gebruiken met oog op gaming/regulier gebruik? (ik zou dan wel een netwerkkaart in mijn pc moeten installeren, maar dit lijkt me geen issue)

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ziggo 250 mbps/25 mbps pakket, via connect box TG2492LG

Aangesloten:

2x Acces Point Unifi

1x PC (huidig, in de toekomst dus niet meer mogelijk)

1x betreffende homeplug, zie onderstaande link.

https://tweakers.net/powe...-500mbps_p411403/reviews/ -> max bekabelde snelheid 100 mbps

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Verscheidene apparaten getest, downloadsnelheid blijft laag (~15 mpbs, up wel prima).

Alvast bedankt!

Alle reacties

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True