Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• JosPoolvos
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 17-04 19:38
Evanescent schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:49:
[...]
Dan is er sowieso een conflict met de Fritz!Box

[...]
Ja. Dus, wat heb je?

[...]

Klopt, die DSL-poort heb je niks aan in jouw setup. Als je een IP-adres krijgt, is de Fritz!Box te benaderen op 192.168.74.1, geloof ik. Maar als het goed is ook via http://fritz.box/.

[...]

Waarschijnlijk heb je dus gewoon een dubbele DHCP-server draaien, waarbij je de ene keer (met geluk) een adres van de Ziggo krijgt, en de andere keer van de Fritz!box. Die laatste moet je dus uitschakelen (via de eerder genoemde webinterface), want jij gebruikt de Fritz!box als switch, niet als router.

Let wel, dat ik in mijn verhaal de WiFi compleet negeer! Als je ook WiFi wilt, kun je beter een losse switch en een access point kopen, IMHO ;)

Dit komt er uit ipconfig zodra ik de kabel vanuit Ziggo modem rechtstreeks in de PC stop...

De webinterface van de fritzbox kan ik nu niet bereiken. Ter controle; naast uiteraard de stroom alleen via LAN1 verbinden met PC en dan zou via 192.168.74.1 of Fritz.box de webinterface te bereiken moeten zijn toch? Of doe ik iets verkeerd? Ik krijg de webinterface namelijk niet meer tevoorschijn.

Het aanschaffen van een switch en acces point probeer ik voorlopig nog te vermijden vanwege de kosten (ik ben een arme student) en omdat het jarenlang gewoon gewerkt heeft.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True