Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[aankoop advies] wearable t.v.v. Pebble Steel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rbrt
  • Registratie: april 2007
  • Nu online
Mijn vraag

Na een aantal trouwe jaren heeft mijn pebble steel de geest gegeven. Nu merk ik dat het niet eenvoudig is om een vervanger te vinden: veel opties en de meeste richten zich op sport /fitness tracking.

Dat vind ik allerminst interessant. Ik zoek een smartwatch waar ik snel kan zien wie mij een whatsapp stuurt of wie er belt, Heartbeat sensor en GPS vind ik hooguit een gimmick. De Pebble had een accu duur van circa een week dus dat hoop ik weer te vinden.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik heb een Android telefoon (OnePlus 6t) dus daar moet de smartwatch mee ouwehoeren. Verder vind ik het fijn als notificaties die ik op m'n telefoon delete/lees ook direct verdwijnen op de smartwatch.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb gekeken naar de Xiaomi band 4 (in de zomer buy guide) maar het scherm leek me wat smal. Ook zag ik de Amazfit bir maar las in de reviews dat het ontvangen van whatsapp notificaties omslachtig gaat (twee notificaties per bericht) en schijnbaar worden gelezen notificaties niet zelf verwijderd?

Budget
Max 200 euro

Ik ben benieuwd of iemand iets kan vinden. Ik heb op GoT al gezocht naar waardige pebble vervangers maar vond niet direct iets. Ook dacht ik dat ik elk random horloge uit de pricewatch kon plukken maar ik wil niet twee notificaties krijgen per (whatsapp of Telegram) bericht 8)7

Alle reacties

• rbrt
  • Nu online
Bedankt voor de snelle reacties! Zowel de Samsung, Huawei als Amazfit horloges zien er goed uit. Het always on display bij de bip (s) lijkt me absoluut een voordeel en ook de prijs is heel scherp.

Ik bedacht me nog dat het heel fijn zou zijn als ik home assistent kon bedienen vanaf de smart watch, voor het aanzetten van scènes pak ik nu steeds mijn telefoon.

Echter over de combinatie van Home Assistent met deze horloges is niet veel te vinden, Samsung schijnt daar wel een streepje voor te hebben.

Zijn er hier gebruikers die home assistent bedienen via hun smart watch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rbrt
  • Nu online
Ik heb dezelfde vraag ook eens gesteld op het home assistent forum.

Daar werd eigenlijk een WearOS horloge aanbevolen, grappig genoeg werd die in geen van de suggesties genoemd. Ik snap nu ook wel waarom: geen van die horloges houdt het langer dan een dag vol.

De aanvullende wens om home assistent te kunnen bedienen is daarmee wel vrij lastig, waardoor ik eigenlijk nog niet weet waar ik verstandig aan doe.

Misschien maar even de prijsdaling in de gaten houden :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rbrt
  • Nu online
dragon2 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:57:
Bij jullie pebbles stuk? Hoe dan :?
Ik had last van het beruchte screen tearing issue en had hem vervolgens in een la gelegd.. wist niet meer waar en heb flink gezocht..

M'n vrouw vond hem natuurlijk binnen 5 minuten :+ hij had na het opladen nog veel meer last van screen tearing.. en net toen ik dat aan m'n vrouw wilde laten zien (om een aankoop van 200+ euro te rechtvaardigen) werkte hij weer als een zonnetje :9

Heb hem omgedaan en ben weer een tevreden pebble gebruiker! d:)b
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True