Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Stille allround pc gezocht budget 1200 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17:11
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

De pc gaat vooral gebruikt worden voor huis tuin en keuken surfen + standaard office applicaties. Wat lichtgewicht games als the sims 4/planet zoo/ roblox/starstable ook, dus high end videokaart is zeker niet nodig. Monitor heb ik nog en is 1080p. VM's of videobewerking is niet nodig. Het word een desktoppc, geen hometheater, ruimte zat voor een grotere kast dus.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1200 euro ongeveer, ik heb wel wat marge.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Oude monitor gaat mee. Mijn huidige systeem heeft nog 2 WD green serie HDD voor data opslag, die gaan ook weer mee en moeten dus wel in de behuizing passen.
Verder is huidige pc een kant en klaar Dell systeem met Dell OEM windows 7 licentie. Ik gok erop dat die niet mee kan naar een nieuw systeem?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Ik kwam hier op uit na wat research:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 165,-€ 165,-
1MoederbordenAsus TUF Gaming B550-PLUS€ 158,99€ 158,99
1VideokaartenAsus ROG Strix GeForce GTX 1650 Super OC Edition€ 203,26€ 203,26
1BehuizingenAntec P101 Silent€ 93,-€ 93,-
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home EN 32/64bit, USB€ 145,08€ 145,08
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B€ 25,95€ 25,95
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 127,35€ 127,35
1VoedingenBitFenix Formula Gold 550W€ 66,15€ 66,15
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 111,90€ 111,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.096,68

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
USB (3.0) ingangen aan de voorkant van de behuizing vind ik erg prettig. Verder is een stille pc het belangrijkste en eentje die weer 6/7 jaar mee kan. Vandaar ook de keuze voor een B550 gebaseerd moederbord. Er zijn nu nog geen (goede) pci-e 4.0 SSDs, maar die komt er over een paar jaar vast wel.
En verder kan de cpu dan ooit nog geupgrade worden, indien nodig

Ga je overklokken?

Standaard instellingen

Wat verwacht je van ons?[i]

Klopt de hardware allemaal met elkaar? Weet iemand of een dell windows licentie over te zetten is? dat zou nl wel wat schelen? Mis ik nog componenten ? Fans?

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True