Toon posts:

Hulp gevraagd, Game PC noob

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frakig
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 28-12-2020
Ik heb jullie hulp nodig! Ga het heel kort houden;
Wegens grafische opleiding laatste jaren macbook gehad. Afgestudeerd, geen laptop meer nodig en sinds corona meer gaan gamen; tijd om te investeren in een mooie gamepc. Heb me proberen in te lezen, maar ik snap er nog steeds geen hol van.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Twee dingen; gamen en teken/videobewerking programma's runnen.

Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Qua games speel ik op het moment niet zoveel spannends; CS:GO, Brawlhalla, heel soms LoL. Ik wil graag Valorant proberen en misschien eens Warzone, maar dat hoeft niet in ultra settings zolang ik maar normale FPS heb en geen lag. Maar mocht ik in de toekomst eens een wat zwaardere game aan schaffen wil ik deze natuurlijk ook kunnen spelen :)

Qua teken- en videobewerkingsprogramma's gebruik ik eigenlijk alles van Adobe. Daar zit dan ook het probleem wat ik heb; ik weet dat de games die ik speel niet de meest moeilijke te zijn om te runnen, maar om ook deze programma's normaal te runnen weet ik niet welke onderdelen ik minimaal moet hebben.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Maximum prijs ligt rond de €900, omdat ik ook nog een monitor, Windows, etc. moet aanschaffen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Nope, ik start met niks.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Enige wens is surround sound voor games en niet te veel toeters en bellen qua RGB Led verlichting.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Overklokken is niet nodig.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik vind het moeilijk in te schatten wat je met mijn budget kunt krijgen; is het een realistisch budget, is het te weinig of juist te veel voor wat ik nodig heb? Ik heb al een aantal lijstjes gezien van game pc's binnen mijn budget, maar ik weet niet of die voldoen aan mijn game-wensen en of ik daar ook de teken programma's op kan runnen zonder dat ik een lijn trek en deze pas 5 seconden later in beeld komt. Het liefst blijf ik onder de €900, minder mag natuurlijk altijd!

Beste antwoord (via Frakig op 06-07-2020 19:53)

• thafang
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 10-10 21:54
Met een beetje passen en meten kun je een 5700XT wel kwijt in dat budget. Ik zou de cooler lekker achterwege laten, kun je later nog toevoegen, en in idle is het sowieso vrij stil.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 165,-€ 165,-
1MoederbordenMSI B450M-A PRO MAX€ 68,55€ 68,55
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G€ 408,-€ 408,-
1BehuizingenCooler Master NR400 (without ODD)€ 57,90€ 57,90
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 67,45€ 67,45
1Voedingenbe quiet! System Power 9 600W CM€ 71,54€ 71,54
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 114,05€ 114,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 952,49

Fortune favours the bold

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frakig
@Djarune Een vriend van me heeft even met me meegekeken, hij heeft er wat meer verstand van. Uiteindelijk tot deze configuratie gekomen. Op- of aanmerkingen zijn welkom!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 165,-€ 165,-
1MoederbordenASRock B450 Steel Legend€ 104,05€ 104,05
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Ti Gaming X 6G€ 334,-€ 334,-
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 1TB€ 37,35€ 37,35
1BehuizingenPhanteks Eclipse P300 Zwart€ 54,99€ 54,99
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 32,-€ 32,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18€ 78,90€ 78,90
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 98,91€ 98,91
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 500GB€ 77,90€ 77,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 983,10

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frakig
@Djarune Staat de 'X' trouwens voor mogelijkheid tot overklokken? Dat hoeft namelijk niet voor mij. Als ik daar zoveel meer voor betaal en de 1660 Super hetzelfde kan als de Ti Gaming ga ik uiteraard voor de goedkopere :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frakig
@thafang Thanks! Zat zelf al te passen en meten maar kwam er niet helemaal meer uit :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frakig
@djarune Thanks, mooie build en lekker binnen het budget. Sta op het punt deze te bestellen want ik loop al een tijdje achter op wat werk :p Is er geen extra processorkoeling nodig?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee