Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Random PC freezes en boot loop na vastloper in COD

Pagina: 1
Acties:

• biggydeen2
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21-06 15:09
Hoi Tweakers,

Gisteravond een potje COD Warzone gedaan. Tenminste, dat was de bedoeling. Na 30sec in de battle freezed de hele PC. Dit heb ik al een paar keer eerder gehad. Nadat ik de PC hard heb geboot (deed letterlijk helemaal niks meer) kreeg ik een foutmelding van de BIOS dat de boel gereset moest worden.

PC draait op standaard settings maar freezed sindsdien continue. Tijdens het booten, tijdens memtest86, in Windows. Nadat de PC freezed moet ik deze hard resetten. Vervolgens beland ik in een reboot loop. PC gaat aan maar ook direct weer uit. Dit gaat dan de hele tijd door totdat ik het stroom er af haal en de CMOS reset. Daarna werkt alles weer maar heb ik vrijwel direct weer last van freezes.

I5 9600K stock
Gskill 3200mhz 16GB ram (stock of XMP maakt geen verschil)
Gigabyte Z390 AORUS PRO
RTX2070S

PC is ongeveer 6 maanden oud en heeft altijd zonder problemen gewerkt. Afgezien van af en toe een freeze in COD. Andere games kon ik probleemloos spelen.

Probleem is dat ik nu helemaal niks kan testen. Alles loopt na verloop van tijd vast en beland in een reboot loop. Ook memtest freezed. Gezien de PC daarna helemaal niks meer doet, kan dit duiden op een BIOS probleem? Gezien na een CMOS clear alles weer werkt.

Echter, wat kan ik daar nog aan doen gezien de PC random Freezed? Als dit tijdens een bios update/flashgebeurt is de hele boel corrupt. En de kans is vrij groot want hij freezed al vrij snel (binnen 0-5 min)

Wat ik nog kan doen is het geheugen in andere slots zetten of per stuk te testen. Wellicht heb ik nog oudere RAM liggen om te testen. Iemand nog andere ideeen?

P.s. Temps en voltages zijn geen enkel probleem. Dit is uitgebreid getest.

Update 1: Na switches van beide geheugen balkjes in andere RAM slots freezed memtest na 10-30 sec en wordt het scherm helemaal groen met knipperende pixels

Update 2: 1 module los getest, kan een volledige run van memtest doorlopen (+-25 min)

Update 2: Dezelfde module in ander slot gaat ook goed

Update 3: Andere module erin en geeft na 5 min weer een groen pixel beeld

Update 3: zelfde module in een ander slot geeft na 30 sec een groen pixel beeld

Update 4: De andere module die wel goed ging in hetzelfde slot geplaatst en deze doorloopt zonder problemen een volledige run

Ik heb verder letterlijk niks meer aangesloten (gpu er uit, schijven er uit etc).

Conclusie: geheugen module stuk (?)

[Voor 17% gewijzigd door biggydeen2 op 04-07-2020 11:00]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True