Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

fans willen niet spinnen, temp loopt op tot 56 graden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ze gaan pas aan bij 60-65 gr. ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21:53

Fordox

00101010

Snake_Eye schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 19:50:
[...]

Wel ja? De TI versies dan denk ik. Voor mijn RX5700 XT had ik een Nvidea 970, de fans draaide ook inderdaad niet, maar deze werd idle ook niet zo warm. Misschien omdat het geen TI gevalletje is.
De ene chip is nooit te vergelijken met de ander. Gpu's worden eenmaal warm en het is aan de fabrikant om er een fatsoenlijke koeler op te zetten met bijbehorend fanprofiel.

Het is nooit zo dat kamp rood altijd warmere kaarten heeft dan kamp groen.

In mijn optiek is passieve koeling wel prima, scheelt ook in "extremer" temperatuurverschil waardoor je kaart eventueel langer mee gaat gezien je het uitzetten en inkrimpen van materiaal verminderd. Continu op een hoge temperatuur laten lopen is ook niet goed, dus ik begrijp het 60 graden kantelpunt volledig.

*Geschreven door een hardware engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True