Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Exit sub in VBA voorkomt opslaan variabele

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 25-07 09:07

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Mijn vraag
Ik haal in VBA een getal uit een sheet op en stop deze in een variabele
code:
1
aantal = [aantal]

waarbij deze laatste een named range is.
Verderop gebruik ik een ON ERROR GOTO ... om errors die in een loop naar voren komen af te vangen en vervolgens verder te gaan met de volgende i in de loop.
Hierbij staat de error handler tussen een Exit Sub en de End Sub in. Als ik de Exit Sub uitschakel (oftewel comment met ' ), wordt de waarde uit de range opgehaald en in de variabele opgeslagen, maar met de Exit Sub actief werkt niet niet meer en blijft de variabele 'empty'.

Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik dit kan voorkomen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel/VBA 32bit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google zoekopdracht

Panasonic Lumix G9 ~ Lumix 12-35mm f/2.8 II ~ Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ Lumix 100-300mm f/4-5.6 II

Alle reacties

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True