Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Macbook Pro 16" AMD 5500m grafische problemen

Pagina: 1
Acties:

• mr3000
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 27-07 09:01
Ik ervaar met mijn macbook geregeld issues wanneer mijn macbook de AMD Radeon Pro 5500M gebruikt (zie screenshot hieronder) dit gebeurd soms op bepaalde onderdelen in verschillende ui componenten zoals inspector in chrome. Maar bijvoorbeeld ad.nl bijna 90% van de site.

Het gebeurd niet altijd. En een reboot of opnieuw starten heeft weinig nut. Alleen forceren dat hij de Intel gfx kaart gebruikt. (is zowel op extern scherm als laptop en kan er dus screenshots van maken.)

Iemand hier bekend mee?

• mr3000
Gebeurd ook in andere applicaties. Gek genoeg is het nu weer even weg. tewijl ik wel op de AMD zit en niet op integrated graphics

• mr3000
MacFeek schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:51:
Bij mij was het de interne grafische kaart (binnen een week...).

Maak eerst eens een andere gebruiker aan, en doe daar een test. Je kan het gebruik van de AMD Radeon forceren door in Systeemvoorkeuren > Energiestand > Automatische Videokeuze uit te zetten.

Kijk of het bij deze (nieuwe) gebruiker ook optreedt. Maak er een video en foto van!

Dan zo snel mogelijk afspraak maken om het te laten repareren (onder garantie!).

Als je hem gaat inleveren zorg er dan voor dat op het bureaublad de videos's foto's staan (je zal zien dat als je hem inlevert het probleem niet optreedt). Zet hem ook ergens online en plaats de link op een papiertje die je bij het reparatierapport laat voegen.
Haha goede tips vooral voor het reproduceren en bewijzen van het issue.
Zo geen zin om de laptop in te leveren en tijd kwijt te zijn maar ok. Thanks
JeroenTheStig schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:10:
Voor de duidelijkheid: zijn dit echt screenshots, of foto’s van het beeldscherm?
Ja vond ik ook apart maar als het de GFX kaart is wel logisch anders zou het het scherm zijn.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True