Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Standaard Windows Update probleem na clonen Windows 10.

Pagina: 1
Acties:

• Renault
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:23
Ik had al eens een topic aangemaakt, maar dat vind ik helaas niet terug en er was toen ook geen echte oorzaak gevonden of oplossing geboden.

Het probleem:
- als ik een legale, geactiveerde Windows 10 installatie clone
- vaak vanaf harddisk naar SSD, maar ook van kleine SSD naar grotere SSD
- met de tool van de SSD-fabrikant op "Auto" of "Smart" ingesteld, maar óók bij "Manual"
- zowel bij Samsung als Crucial (beide Acronis) uitgeprobeerd, pakweg al 20 keer
- zowel met de SSD (in een PC) intern aangesloten als extern in een SATA-Dock
- zowel in gevallen met AHCI aan als uit
werkt de SSD prima en snel na het clonen, maar de Windows Update functie is defect; ofwel al meteen, ofwel na verloop van tijd als er een grote Windows update plaatsvindt.
Ik wordt er beroerd van, het overkomt me elke keer weer en de oplossing is tot nu toe elke keer een verse Windows herinstallatie.

Mijn theorie is dat het te maken heeft met bestanden die op vaste locaties staan op de harddisk, die later niet dáár terug worden gevonden op de SSD.

Zelf al geprobeerd:
Ik heb al tig keer van alles gecontroleerd voor en na het clonen: schijfcontrole, SFC, Microsoft Update Repair enz., niets brengt de oplossing.
Ook mijn poging om niet te clonen maar de C:-partitie te backuppen/restoren levert niets op, omdat de gratis versie van Acronis dat niet ondersteunt (de optie is bij Restore uitgegrijsd).

Mijn vragen:
1. zijn er meer mensen die dit meemaken na een "initieel geslaagd lijkende" Windows 10 clone?
2. wat is de oorzaak van dit verschijnsel?
3. wat is de oplossing zodat de Clone-operatie een volledig werkende Windows 10 oplevert, inclusief werkende Windows update-functie?

Mijn laatste poging (vorige week) levert ook weer een falende Update-functie op en volgende week moet ik dat "repareren", dus de juiste oplossing voor dit repeterend optredende probleem zou fijn zijn.

Ik zet dit in "Storage", omdat daar het meeste wordt gepraat over clonen en het hoe en waarom daarvan, en omdat het eigenlijk om de gevolgen rond het vernieuwen van storage-hardware gaat.

[Voor 4% gewijzigd door Renault op 29-06-2020 19:09]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True