Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Front focus met bepaalde lenzen op 5D2

Pagina: 1
Acties:

• r.j.deroos
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11-07 15:03
Ik zit met een netelige bevinding die volgens mij geen hout snijdt.

Diverse lenzen op mijn 5D Mark 2 front focussen, te weten: Tamron 28-75 (2x gekocht, beide zelfde micro AF adjust nodig), Canon 50 1.4 (komt met AF adjust ook goed uit) en ik had een Sigma 28-70 2.8 (totaal niet te corrigeren). De Sigma 28-70 was op een 7D niet te corrigeren, de 50 1.4 wel.

Ligt het dan dus aan de 5D? Zelfde lenzen op de 1Ds Mark 2 lijken prima, echter door minder megapixels valt dat misschien ook minder op.

Nu komt het gekke: Er zijn ook zat lenzen die wel goed focussen, zoals de 24-105L en 70-200 F4L. En ja, die hebben dankzij F4 een veel grotere scherptediepte, dus ergens ook logisch. De 50 1.8 dan? Werkt zowel op de 5D en 1Ds prima, en dat is wat ik dus niet begrijp.

Als de 5D een minimaal focusprobleem heeft dan zou je dat toch met alle lenzen verwachten, en niet bijvoorbeeld de 50 1.8 niet en de 50 1.4 wel. De lenzen kunnen ook toevallig allemaal wat back focussen en daardoor een niet te merken focusverschil opleveren, dat kan. Maar toch. Nog andere ideeën?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True