Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

MIjn vader opgelicht

Pagina: 1
Acties:
  • 558 views

• maartendeblock1
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 27-06-2020
Mijn vader (uit Ospel ) is gisteren al zijn spaargeld kwijt geraakt.. 70 jaar, bijna 45 jaar als stratenmaker gewerkt en net aantal maanden eindelijk met pensioen. Gespaard om nu eindelijk te kunnen genieten en dan gebeurt hem het volgende:

Een zogenaamde medewerker van ING belde hem met de mededeling dat iemand geprobeerd had geld van zijn rekening over te boeken naar een rekening in Duitsland. De man vroeg eerst om goed te checken of het nummer waarmee gebeld werd overeenkwam met het nummer van de alarmlijn van ING. Er vond immers veel fraude plaats de laatste tijd. Daarbij wilde ze niet dat ING negatief in het nieuws kwam ivm fraude, vandaar dit telefoontje.

Mijn vader, nog geschrokken van de mededeling, checkte het nummer en zag dat dit klopte. Niets vermoedend dacht hij echt iemand van ING aan de lijn te hebben. Zij gaf aan dat ze zagen dat diverse 'ip-adressen' probeerden in de MijnING account te komen van mijn vader. Dit was nu een dusdanig probleem dat het geld zeker gesteld moest worden. In duidelijke stappen werd uitgelegd wat te doen waarbij het erop neer kwam dat mijn vader in 4 betalingen zijn zuur verdiende spaargeld moest overboeken naar diverse bankrekeningen. De man bleef maar inpraten op de noodzaak en het belang om het geld 'veilig' te stellen! Uiteindelijk heeft mijn vader €41.296,- in 5 betalingen overgeboekt naar de opgegeven rekeningnummers! Na een uur belde de man terug en gaf ze nog keurig aan dat alles gelukt was... Ja, op een schofterige wijze het spaargeld van mijn vader stelen was gelukt! Doordat mijn vader zelf de bedragen heeft overgemaakt is hij zijn pensioen en al zijn spaargeld kwijt. Het geld wordt namelijk direct doorgesluisd naar andere rekeningen en is daardoor niet meer te achterhalen!

Ongelofelijk dat deze mensen zichzelf nog in de spiegel durven aan te kijken.. Mijn vader is er kapot van. Ik heb nog nooit mijn vader op deze wijze gezien. De wanhoop nabij! Ook hij is voorzichtig en leest alle berichten over phising etc maar is er toch ingetuind. Het idee dat hij echt belde met iemand van de ING was de doorslaggevende factor. Het vervolg van zijn acties gebeurde op de automatische piloot, gevoed door angst om zsm zijn spaargeld veilig te stellen.
Alvast heel erg bedankt voor het delen en eventuele donatie!

knip

[Voor 1% gewijzigd door Microkid op 27-06-2020 00:17]

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True