Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

regendruppels van foto verwijderen met referentiefoto

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Wannial
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 01-08 17:13
Medetweakers!

Het doel van mijn vraag is simpel, regendruppels die op mijn lens zijn gekomen verwijderen.
Ik heb net wat foto's gemaakt van bliksem, maar helaas zijn er regendruppels op de lens gekomen, ik heb door van statief te werken een hele serie foto's waarvan 1 met bliksem er op, maar hier dus veel regendruppels op.

Ik heb ook andere foto's met dezelfde setting, waar deze druppels niet of veel minder op zitten.

Nu ken ik de photoshop functie om alles wat beweegt van een hele serie foto's te verwijderen, maar dit zou natuurlijk ook de bliksem verwijderen.

Nu weet ik niet zo goed waar ik op moet zoeken om dit werkende te gaan krijgen, dus vraag hier om input!
Werken met de clone of spot healing tool lijkt me iets teveel werk in deze en wellicht ook niet overal even goed mogelijk ivm overlopende kleuren. En voor de toekomts lijkt het me handiger om iets te hebben wat makkelijker te herhalen is.

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Content-aware fill van Photoshop is toch best wel slim: 8)

Toegegeven: ik ben amper een minuut bezig geweest...

[Voor 25% gewijzigd door ehtweak op 26-06-2020 22:43]

Mooie Plaatjes   

• Wannial
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 01-08 17:13
@ehtweak het viel mij inderdaad ook niet tegen hoe slim de auto spot healing tool nog was, maar sommige delen kan hij toch echt geen kaas van maken :D

@Hahn dacht ik ook aan, maar is daar een makkelijkere manier voor, de enige die ik me nu even kan bedenken is de magnetic lasso tool, met al die hoekjes en kantjes misschien ook niet de aller makkelijkste manier? of moet ik er maar gewoon aan geloven
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True