Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kosten 8mm film

Pagina: 1
Acties:

• Michael_OsGroot
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 00:21
Hoi,

Sinds kort ben ik trots eigenaar van een Fujita 8 en een Kodak Brownie camera II. Het lijkt mij leuk hier mee te gaan spelen. Waar ik echter tegen aan loop zijn de kosten:

Ik zoek even naar super 8 film en zie bijvoorbeeld dit rolletje, 32 euro voor ongeveer 3 minuten film. Als ik het bij deze partij laat ontwikkelen en scannen zit je al op 77 euro.

Verder rondzoeken kom ik ook uit op ontwikkel- en scanprijzen van 2,50 euro per film, dan nog zoveel euro voor het scannen en opsturen en echt heel veel goedkoper lijkt het allemaal niet te worden.

Heeft iemand tips waar ik naar kan kijken? En eventueel een verklaring voor deze hoge prijzen? Mijn referentiepunt is analoge fotografie; daar koop ik een rolletje van 6 euro, ga ik naar de hema en zij ontwikkelen het voor 3 euro en het inscannen doe ik zelf. Waarom is Super 8 zoveel duurder? Mis ik iets of is het gewoon een dure hobby?

3.14159265459 | 🌘

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True