Toon posts:

Duidelijkheid inzake onderscheid nationaliteit

Pagina: 1
Acties:

• Techprice
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 19-10 00:38
Beste redactie en meer specifiek @AverageNL ,

In het artikel nieuws: Ministerie gaat samenwerken met Belastingdienst voor corona-app moest ik tot de tweede alinea lezen vooraleer ik doorhad dat het hier niet om een Belgisch ministerie ging, maar om het Nederlandse ministerie. Dat is erg vervelend omdat je eerst denkt dat het gaat over de Belgische dienst maar je je dan realiseert dat het natuurlijk om de Nederlandse dienst gaat.

Ik weet dat jullie reeds hard jullie best doen om het onderscheid keer op keer duidelijk te maken (zo merkte ik dat bijvoorbeeld op bij nieuws: Minister De Jonge wil half juli besluiten over invoering corona-app: "De Nederlandse minister ....") maar bij het artikel over de belastingdienst was het verre van duidelijk.

Gewoon een zinnetje aanpassen met "Het Nederlands ministerie van Volksgezondheid,..." zou zeker volstaan, waardoor de Belgische lezers vanaf het begin al doorhebben dat het over de Nederlandse diensten gaat.

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

• AverageNL
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 19-10 13:28

AverageNL

Freelancer nieuwsredactie
Dank voor je opmerking!

Ik snap de verwarring inderdaad - daar had ik beter rekening mee moeten houden. Ik heb bij dezen jouw suggestie m.b.t. 'Het Nederlandse ministerie van VWS' doorgevoerd :)

• Techprice
Dat geldt trouwens ook voor
nieuws: 'Overheid en hulpdiensten waren onvoldoende voorbereid op landelijke ...

Of het nu over de Belgische of Nederlandse overheid gaat is lang niet duidelijk af te leiden uit de context.
Alhoewel in dit artikel wel staat in de eerste alinea:
Volgens het onderzoek verliep communicatie over de storing aan inwoners van Nederland 'chaotisch
Gewoon een beetje meer duidelijkheid in de inleiding bijvoorbeeld zou handig zijn :).

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

• Techprice
Daarnaast ook nog gecomplimenteerd voor de artikels hoor.
Heel duidelijk en goed geschreven.
Dat mag ook al eens gezegd worden he.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee