Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Surface Dock: draadloze HID set valt op random momenten stil

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12-07 06:17
Ik maak gebruik van een Surface Dock voor verschillende Surface apparaten.
De dock heeft een probleem waarvan ik niet kan bepalen waar het probleem precies in zit.

Apparatuur:
- Microsoft L5V-00001 / 1559
- Microsoft PD9-00003
- Microsoft 1807
- Microsoft 1927

Probleem:
Op random momenten stopt de draadloze toetsenbord- en muiscombinatie met functioneren. Dit kan 1x per dag zijn, dit kan ook 10x per dag zijn. Het lijkt wel alsof een load op de USB poorten het versterkt (transfer van bijv. een external disk). De NIC en DP van de dock blijft gewoon werken. Ook de transfer van de external disk (USB) blijft gewoon werken.

Wat heb ik al gedaan:
- De 1807 is reeds voor iets anders voor RMA gegaan: Probleem blijft.
- De dock is reeds voor RMA gegaan en is dus al vervangen: Probleem blijft
- De draadloze toetsenbord- en muiscombinatie is al verwisseld met een andere (zelfde) set: Probleem blijft
- Andere Surface aangesloten: Probleem blijft.
- Dongle van draadloze toetsenbord- en muiscombinatie direct in Surface: Probleem is weg

Quick fix:
Surface Dock connector loshalen van de Surface, en dan opnieuw aansluiten. Geen reboot nodig. Draadloze muis- en toetsenbordcombinatie werkt dan gewoon weer.

Of... en dit kan ik simpelweg niet verklaren:
Als ik een gekoppelde bluetooth muis aanzet, dan hoor je Windows het geluid maken dat er een device disconnect en weer connect. Dan werkt de draadloze toetsenbord- en muiscombinatie op wonderbaarlijke wijze weer. Zet ik de bluetooth muis uit, dan blijft de draadloze toetsenbord- en muiscombinatie werken.

En... dit kan ik al helemaal niet meer verklaren:
Als ik een USB-muis aansluit aan een van de dock poorten en die muis gewoon ergens in de hoek van de tafel laat liggen, dan blijft de draadloze toetsenbord- en muiscombinatie gewoon werken en valt die niet meer op random momenten weg.

Geen events in de event log helaas.

Welk onderdeel is stuk of wat kan er mis zijn? Aangezien alles al vervangen is...

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True