PCI kaart zit scheef

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:43
Ik heb nu voor de tweede keer een PCI wifi-kaart besteld, en voor de tweede keer hetzelfde probleem; De kaart zit er scheef in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZfOukCWjNW5gOZguCv0-Y_qWdo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vaCef2KdTQIhCoYzHkLtKBEE.png?f=fotoalbum_large

Hoe is dit op te lossen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:20

QinX

Shai-Hulud

Duwen, schroef erin en klaar? Lijkt mij een LP kaartje, dus dat moet niet uitmaken, je buigt alleen maar de PCI bracket.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Zit het lipje wel goed achter het moederbord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 09:06
Als dit de 2e kaart is die hetzelfde vertoont (er van uitgaande dat deze goed is geplaatst/aangedrukt)... dan is het geen probleem van de kaart lijkt mij... je moederbord zit niet goed in de behuizing of je behuizing is krom.

Verder sluit ik mij aan bij @QinX veel kwaad kan het niet voor de kaart als je de bracket een beetje buigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:02
Werkt het en heb je er geen last van? Afblijven en zo laten zitten.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:43
QinX schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:54:
Duwen, schroef erin en klaar? Lijkt mij een LP kaartje, dus dat moet niet uitmaken, je buigt alleen maar de PCI bracket.
Was ook mijn gedachte maar dat krijg ik niet voor elkaar. Zodra ik begin te duwen komt ie uit het PCI slot. Dat lijkt me een groter probleem dan dat ie scheef zit.
Zit het lipje wel goed achter het moederbord?
Ja.
Als dit de 2e kaart is die hetzelfde vertoont (er van uitgaande dat deze goed is geplaatst/aangedrukt)... dan is het geen probleem van de kaart lijkt mij... je moederbord zit niet goed in de behuizing of je behuizing is krom.
Dit is ook een ander moederbord. Wel heeft deze behuizing inmiddels al een stuk of vier moederborden overleeft. Zal wel tijd worden om 'm te vervangen.
Werkt het en heb je er geen last van? Afblijven en zo laten zitten.
Hij lijkt het goed te doen ja. Met de eerste kaart had ik wel problemen hierdoor. Ik zal 'm even testen.

In ieder geval bedankt voor de enorm snelle reacties allemaal. Ik denk dat ik binnenkort voor een nieuwe behuizing ga shoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:20

QinX

Shai-Hulud

Als je de kaart even uit de PC haalt, heb je een manier te kijken of:
1) de bracket recht is
2) de bracket ten opzichte van de PCB wel haaks is.

Als 1 niet waar is, dan kun je de bracket recht/passend buigen
als 1 waar is en 2 niet, is het mogelijk om de bracket los te maken en weer te bevestigen zodat deze wel haaks is.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:11
Heb je wel spacers achter je moederbord zitten? Kan 1001 problemen opleveren als ze er niet inzitten (elektrisch), maar ook mechanisch: je komt dan immers een paar mm hoogte tekort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
Die 2 schroefjes waarmee de bracket vastzit op de kaart losdraaien en de bracket wat schuiner zetten.

Dit is iets dat al jaren sporadisch eens voorvalt als dat stukje frame achteraan je kast niet helemaal juist erop is geschoten met die klinknagels (dat 'bolletje' dat je net boven je bracket ziet)...
Pagina: 1