Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

WTW unit vervangen

Pagina: 1
Acties:

• darklord007
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:49
Wij hebben in ons huis van 2002 een oude brink renovent HR-CF hangen met een max volume van 225m3, geen bypass en een behoorlijk ruis-geluid bij alles meer dan de laagste stand.

Nu had ik eens wat betere filters gekocht (M6), maar met deze geinstalleerd maakt de unit zelfs op de laatste stand al een vervelend geluid (en volgens mij te weinig debiet).

geventileerd opp is +- 110m2.

Nu zijn wij eens gaan kijken naar een nieuwe unit en kwam ik uit de een Zehner WHR930 (die we goedkoop kunnen aanschaffen).

Nu vroeg ik me af of hier kenners/ervaringsdeskundigen zijn die mij kunnen aangeven of dit een goede / verstandige aankoop zou zijn of dat ik de winst niet moet overschatten.

kwa ruimte moet ik eea passend proberen te maken, dus daar gaan we niet op vooruit.
Wat ik vooral wil is meer en stiller ventileren in de woning.
Domotica/CO2 sturing/badkamer sturing maak ik zelf wel via domoticz.

Op dit moment kan ik de brink ook al schakelen, maar hoger dan stand 1 zet ik m vrijwel nooit want dan heb ik het idee dat de boel opstijgd.

• darklord007
Paul Hewson schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:59:
Zijn de kanalen uit de vloer 125 mm? Ik krijg namelijk die indruk.
volgens mij zijn de hoofdkanalen wat je daar ziet 160mm, maar dat zou ik ff moeten nameten.
Zeker geen 125mm iig.

De uitgangen in de kamer zijn volgens mij wel 125mm

• darklord007
GodDamage schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:35:
De nieuwste generatie is in het algemeen een stuk stiller dan de eerste wtw's. Daarnaast zou je nog kunnen experimenteren met geluidsdempende buis/slang. Heb je daar al wat van in de kanalen zitten?
ik ga er vanuit dat de 930 sowieso verhoudingsgewijs minder hoeft te werken op 150 a 200m3 te verplaatsen. Deze unit doet max 225 en loopt dus met 150 ook zal op een hoog percentage.

Ik heb nog geen ervaring met dempers, maar zag wel dat die vaak behoorlijk lang (1m) zijn (is natuurlijk voor de lage tonen te dempen maar je moet er toch maar de ruimte voor hebben...
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True