Toon posts:

Excel - data opsplitsen vanuit start- en einddatum

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BaddoLJ
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-06-2020
Goedemorgen,

Ik heb een Excel-document waarin ik verschilldende begin- en einddata heb, met hierbij een gemiddelde waarde per dag. Nu wil ik deze gegevens splitsen per dag, zodat aan iedere dag binnen deze tijdsperiodes deze waarde wordt toegekend.

Bijvoorbeeld: een tijdsperiode van 20 januari tot en met 7 februari, met een gemiddelde waarde van 15. Nu moeten alle dagen van 20 jan t/m 7 feb deze waarde toegekend krijgen. Enzovoort met de volgende tijdsperiode.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Via een Aantal.Als kan ik 1 tijdsperiode splitsen per datum. Maar een tweede tijdsperiode toevoegen levert een foutmelding op, daarnaast zal ik via dit systeem uiteindelijk 100 formules achter elkaar moeten plakken, en dat lijkt me niet handig.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via BaddoLJ op 22-06-2020 12:11)

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:38

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Yup, met SUMIFS lukt dat. Je doet dan een SUM op de waarde, waar de datum binnen de range valt, in geval van een overlappende range telt ie de boel bij elkaar op.

code:
1
=SUMIFS(H:H,F:F,"<=" &B2,G:G,">="&B2)

waar H:H je Waarde is, F:F je startdatum, G:G je einddatum en B2 de datum die je wilt opzoeken.

Wederom plaatje:

Je ziet dat hij voor 5 t/m 7 januari 61.95 retourneert, omdat deze datums in zowel de range 01-01/0701 als 05-01/11-01 vallen en daarom 19.67 en 42.28 bij elkaar worden opgeteld.

Coding in the cold; <brrrrr />

Alle reacties

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee