Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Te mooi om waar te zijn

Pagina: 1
Acties:
  • 1.447 views

Vraag

• TimoHaakman
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 19-01 21:56
Beste tweakers,

Ik probeer sinds gisteravond mijn game pc te verkopen. Toen heb ik na 15 minuten een bod van €900,- gekregen. Dit vind ik eigenlijk te mooi om waar te zijn. Mijn specs zijn:
Moederbord: Asrock A320M-DGS
Processor: Ryzen 5 1500X 3.5 Ghz, 3.7 Ghz boostclock, 4 cores, 8 threads
Grafische kaart: Inno3D iChill 1070ti
Ram: 16 GB ddr4
power supply: XFX 500 Watt
Opslag: 1120 GB opslag
Drive 1:  WD Green M.2 120gb (C;)
Drive 2: Crucial 500gb sata ssd
Drive 3: Seagate 500gb sata hdd
Fans: Sharkoon silent eagle modulaire kabels en 2 met de kast meegleverd. 
Ook zit er nog een DVD-reader/burner in. 
Wat denken jullie? Moet ik het doen, of zal het een oplichter zijn?

Beste antwoord (via TimoHaakman op 22-06-2020 09:46)

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 17:24
Ok even voor de goede orde, als je het nog niet wist, op MP heb je ook van die trolls.
Ze bieden een onzinnig hoog bedrag en laten niets meer van zich horen.
Daarnaast zit niemand vast aan zo'n bod, dus dat iemand €900 bied zegt ook niks.

Ik zou het bieden ook uitzetten en daarna de bieder van €900 aanschrijven met dat hij het voor die prijs de computer wel mag komen ophalen.
Wellicht reageert diegene nog maar als niet kun jij je weer bezig houden met serieus geïnteresseerden die jou kunnen benaderen via de mail :)

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

Alle reacties

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17:06

Tens

functie elders

de pc moet naar Engeland misschien?

Gezondheidsclaim in afwachting van Europese goedkeuring

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 17:00
Afhalen of van te voren betalen. Opgelost?

Geen Tikkie maar een gewoon lekker geld over laten maken, met Tikkie kan je appje misbruikt worden. Alternatief is om in de omschrijving van je Tikkie heel duidelijk te zeggen waar het voor is met naam erbij bijvoorbeeld.

• JH34D
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 16-06 14:20
Klinkt inderdaad niet heel erg als een type bod wat ik zou verwachten op deze pc. Kijk naar de geschiedenis van het account wat geboden heeft, en vraag desnoods of ze, zoals Electromonkey aangaf, kunnen afhalen of eerst het volledige bedrag kunnen overmaken.

Let op als ze PayPal oid willen betalen met hoe de betaling gaat. Het liefst heb je het gewoon overgemaakt op je bankrekening met een correcte omschrijving.

EDIT: Ik zie je ad net in V&A. Als het een nieuw tweakers account is wat net een paar dagen oud is zou ik het niet vertrouwen persoonlijk.

[Voor 14% gewijzigd door JH34D op 22-06-2020 09:04]

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 17:10
Idd oppassen voor driehoeksopkichting. Als iemand betaald stuur 1 ct terug met naw gegevens waar je het heen stuurt, en vraag koper in bericht om code die je teruggestuurd hebt via bank.

Dan ziet degene die betaald heeft meteen of het klopt, en zal die nooit de code geven (of je moet ontzettend stom zijn).

In ergste geval krijg je 1 ct terug gestort met "dit is fraude, zou u het geld terug willen storten"

• Ramon 73
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 17:13
Wat is je vraagprijs? Ik kan het zelf niet zo goed beoordelen, maar het bod lijkt aan de ruime kant.
Of het oplichting is? Daar is wat meer kennis voor nodig:
- Welk platform verkoop je de PC? Marktplaats? Grote kans dat het scam is, V&A van tweakers.net? Kleine(re) kans dat het oplichting is
- Hoe schrijft de potentiële koper? Spelfouten?
- Waar moet de PC heen? Ophalen is al kleiner risico
- Willen ze 1 cent vooraf betalen? Opgelet, phishing
- Krijg je een link gestuurd "bankrekening verifiëren, ben al vaker geflest" dan is het scam

18 September lekker fietsen in Limburg

• TimoHaakman
Allereerst bedankt voor de snelle reacties. Ik had nog geen vraagprijs vastgesteld, ik wilde namelijk kijken hoeveel er geboden zou worden. Ik had verwacht om een bod van ongeveer €500,- te krijgen. De advertentie staat ook op marktplaats, waar ik dat bod heb gekregen. De advertentie staat op ophalen en ik ben ook niet van plan iets anders te doen. Het account van de betreffende persoon is 2 weken oud en er staan 3 advertenties op. Ook is zijn telefoonnummer en ideal al geverifieerd. Toch heb ik er mijn twijfels bij i.v.m. het hoge bod

• KNed
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 14:17
Telefoon en iDeal verifieren zegt helemaal niets. Dat kan iedereen.

Account van 2 weken oud is bij mij bij voorbaat verdacht in dit geval...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Gewoon laten ophalen en contact laten afrekenen... Als ze dat niet zouden willen is het al te verdacht in mijn ogen en zou ik het bij voorbaat al niet meer doen.

• EcoR
  • Registratie: juli 2008
  • Niet online
Ik zou het bod wel meteen verwijderen: dit schrikt potentiële echt geïnteresseerden wel af als er al 900 euro op staat. Ik zou gewoon bieden uitzetten op MP met een vaste vraagprijs, dan krijg je dit soort geintjes al een stuk minder.

• TimoHaakman
Brummetje schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:12:
Gewoon laten ophalen en contact laten afrekenen... Als ze dat niet zouden willen is het al te verdacht in mijn ogen en zou ik het bij voorbaat al niet meer doen.
Ik zou het juist nooit contant laten afrekenen, dikke kans dat er dan met vals geld betaald wordt.

• Brummetje
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

TimoHaakman schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:13:
[...]

Ik zou het juist nooit contant laten afrekenen, dikke kans dat er dan met vals geld betaald wordt.
Dat is redelijk makkelijk te controleren :)

https://www.conrad.nl/p/g...h=1&vat=true&insert_kz=8J

• TimoHaakman
EcoR schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:13:
Ik zou het bod wel meteen verwijderen: dit schrikt potentiële echt geïnteresseerden wel af als er al 900 euro op staat. Ik zou gewoon bieden uitzetten op MP met een vaste vraagprijs, dan krijg je dit soort geintjes al een stuk minder.
Het probleem is dus, ik weet niet wat ik ervoor wil hebben. Heeft iemand enig idee wat een systeem als dit zou kunnen opleveren?

• MrHarry
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 09:02
400-500 max zou ik zeggen, specs zijn redelijk achterhaald. De videokaart is het meeste waardevolle.

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15:38
Als je daar 900 euro voor kan krijgen, zou ik het systeem zelf wegbrengen, mits er contant betaald wordt bij aflevering... :+

Maar zonder gekheid, zou ik een (veel) te hoog bod, met een account van 2 weken oud niet vertrouwen, de meeste aqccounts waarmee wordt gefraudeerd zijn heel jong, zetten er (om wat vertrouwder over te komen) een paar advertenties op en zorgen dat het verder enigszins vertrouwd lijkt.

• Torac
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 16:56
Tjonge wat doen mensen moeilijk. Geef je adres en een tijdstip. Geef aan dat je de pc niet mee geeft als het geld niet op je rekening staat en laat het hem overboeken via een app op zijn tel. Check dan op je eigen bankieren app of het erop staat.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 17:24
Ok even voor de goede orde, als je het nog niet wist, op MP heb je ook van die trolls.
Daarnaast zit niemand vast aan zo'n bod, dus dat iemand €900 bied zegt ook niks.

Ik zou het bieden ook uitzetten en daarna de bieder van €900 aanschrijven met dat hij het voor die prijs de computer wel mag komen ophalen.
Wellicht reageert diegene nog maar als niet kun jij je weer bezig houden met serieus geïnteresseerden die jou kunnen benaderen via de mail :)

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• TimoHaakman
JohanNL schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:44:

Dankjewel voor je reactie, iedereen natuurlijk, ik had dit net toevallig al gedaan want dit leek me de beste optie. Ik weet nu wel genoeg en wil iedereen nogmaals even bedanken voor hun reactie en tijd.

• Sniffels
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 11-06 15:48
Als het een scammer is wil je hem eigenlijk ook niet aan je huis hebben, en contant geld is ook vrij lastig qua nepgeld.

Over laten maken, en opsturen een dag erna is denk het veiligste als hij serieus is.

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 16:30

br00ky

Moderator Harde Waren
Alright, wat dit topic precies hier doet is me niet helemaal duidelijk. Shopping Forum zou al meer in de buurt komen, maar Over: (Veilig) tweedehands handelen, dus een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True