Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Investeren in I5 2500K systeem of sparen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13:23
Mijn systeem bestaat nog(?) uit een I5 2500K maar het systeem begint zo zijn limitaties te laten zien bij o.a. Apex legends. Nu is de simpele vraag: In dit systeem nog het e.e.a. investeren of uitzingen en doorsparen?
...

Ik speel/wil dus spelen Apex Legends maar speel ook Overwatch, wil graag overwatch 2 spelen als dat uit komt en Anno 1600. Graag speel ik de spellen op 60 fps, en op 3440*1440.
...
Het systeem bestaat nu uit:
Asus P8P67 REV 3.1
de I5 2500K
8 GB geheugen (1 balkje)
GTX 1070
...
Gedacht heb ik aan nieuw geheugen of bijvoorbeeld nieuwe koelpasta voor de procesorkoeler als dat eventueel voor problemen kan zorgen.

Beste antwoord (via daantjuh68 op 21-06-2020 22:09)

• iceheart
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 02:21
Hahn schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:04:
Als je een paar tientjes uit wilt geven, misschien. Als je (veel) meer geld ervoor over hebt, waarschijnlijk niet.

Kortom: er is veel meer informatie nodig. Wat is je budget? En wat haal je nu qua prestaties?

Wat extra geheugen of nieuwe koelpasta zal overigens niet heel veel denderends gaan doen voor je gameprestaties.
Let op: TS heeft het over één latje RAM; single channel dus. Op zich zal het geen verschil van dag en nacht maken, maar een dual channel config met een íets minder krappe hoeveelheid RAM zal potentieel hier en daar wel wat ademruimte bieden. Voor €25-30 misschien een tijdelijk lapmiddeltje?

Ook kan het met online shooters zo zijn dat de meest hectische (en daarmee vaak ook belangrijkste) momenten op een 4core/4thread CPU merkbaar minder vlotjes gaan dan op de corresponderende i7.
Ik zat zelf met een vergelijkbaar systeem (oudere GPU, zelfde CPU) toch aanzienlijk sneller in een diavertoning in dergelijke situaties dan een maat van me met bijna identiek systeem, alleen dan met een 2600K ipv. een 2500K.

Twee problemen: (1) ik heb geen idee of dat in overwatch ook scheelt - in BF gaat het juist om de met-64-spelers-op-een-hoopie situaties, dat speelt in OW volgens mij niet, en (2) tegen de tijd dat je een tweedehands i7 opgepikt hebt ben je toch weer €50-65 verder, en dat single-channel RAM moet sowieso ook beter.

Dan gaat het richting de €80-90 om die twee zaken op te lossen, terwijl je voor ~€350 een R5 3600 en 16GB RAM op een net (genoeg) moederbord hebt. Die 1070 kan nog wel even mee, dus daarmee is TS er ook gewoon. Dat lijkt me inderdaad héél veel gunstiger.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13:23
Wel gelezen maar deze vraag er niet onder geschaard, heb inmiddels mijn antwoordt dus ik dank iedereen voor de antwoorden.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True