Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe Gaming PC / Video editing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wouter368
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 31-08-2020
Hoi,
Omdat ik heel erg onervaren ben met het uitzoeken van componenten voor een PC, dacht ik dat het een goed idee was om het hier te vragen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik wil de PC graag gebruiken voor Adobe apps als After Effects en Première pro, omdat ik merk dat mijn laptop dit wel aankan, maar vrij moeizaam. Daarnaast wil ik het gebruiken om games als Minecraft (dus niet ontzettend zware games) te kunnen spelen en opnemen en toch boven de 60 fps te blijven.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik heb niet een erg hoog budget, dus ik zat te denken aan een bedrag van tussen de 500 tot een uiterst maximum van 800 (inclusief assemblage, al weet ik niet hoeveel dat precies kost en waar ik dat kan laten doen. Suggesties?)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Nee, ik zoek eigenlijk gewoon naar een echte standaard 'beginners' PC.

Ga je overklokken?

Uiteraard niet, ik vind het gewoon belangrijk om een goed werkende PC te hebben die zonder veel moeite videos kan bewerken / animeren en lichtere games als Minecraft kan opnemen.

Wat verwacht je van ons?[i]

Ik wil het liefst het systeem dat het beste zou kunnen werken voor mijn eisen binnen mijn budget (het liefst onder de 700 euro, max 800 euro). Omdat ik zelf echt heel weinig kennis heb over hoe ik nou de beste componenten moet samenstellen en waar ik daarbij op moet letten, zou ik het erg fijn vinden als ik een handje op weg kan worden geholpen.
Alvast bedankt!

[Voor 6% gewijzigd door Wouter368 op 21-06-2020 17:52]

Beste antwoord (via Wouter368 op 31-08-2020 22:09)

• Djarune
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15:35
Welkom
Beantwoord eerst alle vragen. Zie DAA beleid
Zet vervolgens alle onderdelen in een wenslijstje. Zie Handleiding Pricewatch

Inhoudelijk, ik vermoed dat een RX5600XT wel overkill is voor minecraft en voor casual videobewerking heb je dat zeker niet nodig. Zet er een pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G in.

Alle reacties

• Wouter368
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 31-08-2020
Hoi,
Ik ben van plan componenten voor een nieuwe pc te gaan kopen die ik vooral ga gebruiken voor het opnemen van gameplay van niet zulke belastende games (minecraft) en het bewerken van deze gameplay in programmas als vegas pro 17. Nou had ik aan een andere tweakersgebruiker gevraagd welke componenten hij hiervoor zou gebruiken, aangezien ik nauwelijks ervaring met het bouwen van een pc. Hij kwam op met
dit lijstje:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 69,95€ 69,95
1VideokaartenSapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6€ 295,-€ 295,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 58,90€ 58,90
1ProcessorkoelingGelid Solutions Phantom€ 22,95€ 22,95
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 57,38€ 57,38
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 70,97€ 70,97
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 100,67€ 100,67
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 844,82

Zijn dit geschikte componenten voor de eisen die ik aan mijn pc stel? En mist er nog een onderdeel dat ik wel nodig zou kunnen hebben?

Wouter

[Voor 54% gewijzigd door Wouter368 op 31-08-2020 20:37]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True