Toon posts:

Moederbord i7 10700k

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pooolthemi
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik vroeg mij af hoe het zit met overklokken op een b360 moederbord, ik had gelezen dat dat kon voor de non k processors, maar kan dat dan ook voor de k processors. Mijn vader heeft namelijk een paar weken een hele sterke pc nodig (rtx 2080 super 32 gb ram etc) die hij daarna weer wilt verkopen, en nu zag ik dat de 10700k op megekko afgeprijsd was van 550 naar 400. De 10700 is van 400 naar 360afgeprijsd, wat in percentage natuurlijk lager is, dus dacht ik ookal heeft hij de overklok niet nodig is het het misschien nog wel waard om te kopen voor de doorverkoopwaarde. Alleen nu ben ik bij moederborden aan het kijken en vond ik de asrock b 460 Pro wel een mooi moederbord voor de pc alleen weet ik dus niet of je daarop kan overklokken of niet. Als dat niet kan is het voor het doorverkopen namelijk weer niet handig. Weet iemand of je dus kan overklokken op dat moederbord of niet?
Alvast bedankt, Daniël

Beste antwoord (via Pooolthemi op 26-06-2020 11:15)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-03 23:41
Pooolthemi schreef op zondag 21 juni 2020 @ 15:07:
en nu zag ik dat de 10700k op megekko afgeprijsd was van 550 naar 400. De 10700 is van 400 naar 360afgeprijsd,
Dat zijn gewoon de adviesprijzen: reviews: Intels tiende generatie Core-processors - Comet Lake S komt eraan

Dus dit is helemaal geen afprijzing, héél misleidend van Megekko (kan zijn dat dit een automatisch systeem is bij een prijscorrectie). Er is ook geen enkele winkel op de Tweakers Pricewatch die die CPU's zo duur verkoopt, Megekko is wel de goedkoopste. Ik ben ook benieuwd of de levertijd effectief zo snel is als wordt beweerd, ik vang veel op over slechte leverbaarheid van Comet Lake CPU's, maar dat is misschien niet zo voor de 10700.

Er zit overigens wel wat meer verschil dan het al dan niet kunnen overklokken tussen de 10700 en de 10700K, ook zonder overklokken is de 10700K een paar 100 MHz sneller.

Let er overigens ook op dat ook overklokken van geheugen niet ondersteund wordt op B460 moederborden, de maximale geheugensnelheid van een 10700/10700K op een B460 is 2933MHz, op een Z490 hangt het van het geheugen zelf (en van de individuele kwaliteit van de CPU, niet elke CPU zal de geheugencontroller op 4200MHz kunnen laten werken). In verband met doorverkoop waarde zou ik hiervoor dus toch echt een Z490 kiezen, maar neem dan één van de goedkopere modellen, aan een moederbord van €300 verlies je bij doorverkoop veel.

Maar ik sluit me ook aan bij Mitsumark, als je maar een paar weken rekenkracht nodig hebt, kun je die veel beter huren.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pooolthemi
Want als je een z490 moederbord nodig hebt kost dat weer 50 euro meer en weet ik niet of het het nog waard is om de k variant te nemen ipv de non k

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pooolthemi
Non k kan tot 4.7 ghz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pooolthemi
Nee b 450 is amd b 460 is socket 1200 voor intel 10th gen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pooolthemi
De pc is voor het omzetten van miljoenen gescannde punten tot een 3d tekening

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pooolthemi
Oké, eerst dacht ik dat het programma waar de pc voor nodig is alleen intel ondersteunde, maar het blijkt ook amd te ondersteunen, ik ga dus voor een amd chip.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee