Toon posts:

[iOS en iPadOS 14] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 10 11 12
Acties:

Onderwerpen

Alle 37 producten

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20:58
Flipm0de schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:26:
Nu de widgets er een tijd zijn. Wat vinden we ervan? Is dit nou echt nuttig? Behalve de kalender / herinneringen en misschien stappen / calorieën ofzo is het toch eigenlijk totaal niet nuttig? Hoef toch niet de hele tijd te weten dat het morgen 25 graden wordt. Kan ook 1x op t icoontje klikken. Lijkt me alleen nuttig voor dingen die je anders zou missen? Zoals afspraken bijvoorbeeld.
Ik vind de combinatie van widgets met de app bibliotheek erg prettig. Ik heb nu een paar veel gebruikte apps op mijn homescreen staan en de rest roep ik aan door naar beneden te swipen en te zoeken met spotlight. Dan staan er diverse (gestapelde) op mijn homecreen: 1e stapel = weer, foto's, en siri-sugesties. 2e stapel = herinneringen en agenda en 3e (kleine) stapel = conditie.

2 brede widgets dus en 1 kleine. Voorheen had ik ook alles op 1 tabblad maar dan in mapjes. Ik vind dit veel mooier. Door daarnaast gebruik te maken van 'slim draaien', zie ik af en toe leuke fotos voorbij komen. En gedurende de dag word ik aan diverse zaken herinnert door de agenda en herinneringen items. Ook het weer vind ik prettig om makkelijk te benaderen via een widget.

Ook bijvoorbeeld een overzicht van de voetbal, batterijen of de koersen van crypto munten zijn nu in 1 oogopslag te zien.

Dus kort antwoord; ja ik vind het in een aantal gevallen echt nuttig. Ik wacht nog steeds op buienalarm. :)

©2004

Acties:
  • +1Henk 'm!
Apple Seeds Third Betas of iOS and iPadOS 14.7 to Developers

build: 18G5042c

denk niet dat er veel nog op 14 zitten, maar toch

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Hoe werkt Visual Voicemail voor jullie? (KPN, iOS 14.6)
Hier vrij waardeloos, elke keer kan het dagenlang duren totdat er een notificatie verschijnt dat er een voicemail is achtergelaten en soms stopt het gewoon helemaal met werken tot ik een keer voicemail bel; dan verschijnt het zooitje opeens. Op die manier heb ik er geen hol aan natuurlijk. Vroeg me af of dat voor iedereen zo is, of gewoon een probleem op mijn toestel/aansluiting :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
WhatsappHack schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:12:
Hoe werkt Visual Voicemail voor jullie? (KPN, iOS 14.6)
Hier vrij waardeloos, elke keer kan het dagenlang duren totdat er een notificatie verschijnt dat er een voicemail is achtergelaten en soms stopt het gewoon helemaal met werken tot ik een keer voicemail bel; dan verschijnt het zooitje opeens. Op die manier heb ik er geen hol aan natuurlijk. Vroeg me af of dat voor iedereen zo is, of gewoon een probleem op mijn toestel/aansluiting :P
Ik heb jaren VV gehad van T-Mobile. Dat werkte prima. Direct op je telefoon app. Eventueel een sms met voicemail herinnering. Niet anders dan Voicemail dus. De tab voicemail in de telefoon app bevatte een lijst met personen en hun bericht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Kees_B schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:22:
Ik wil graag Flitsmeister starten zodra m'n iPhone connect met de bluetooth van de auto.
Krijg het echter niet voor mekaar, want de FM- app staat niet in het lijstje met apps waar ik uit kan kiezen.

Doe ik iets niet goed, of klopt het dat dit niet kan?

(ik had altijd een goedwerkende carplay shortcut, maar heb op het moment een andere auto)
Ja kan gewoon: Bij 'Scripten' (niet Apps) open app 'FM'

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:43
Kees_B schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:55:
[...]

Top. Dat was 'm!
Gekke omweg ;)
Ik heb zelf gemerkt dat een nfc-tag van 5 cent op de carkit een stuk handiger is. De trigger van de Bluetooth-verbinding moet je steeds bevestigen. Als de trigger vanuit een nfc komt, niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:57

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dennisdn schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:08:
[...]

Ik heb zelf gemerkt dat een nfc-tag van 5 cent op de carkit een stuk handiger is. De trigger van de Bluetooth-verbinding moet je steeds bevestigen. Als de trigger vanuit een nfc komt, niet.
Ik heb zelf gemerkt dat de Flitsmeister One nog handiger is ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 06-12 15:18

Coach4All

I'm a Coach 4 All

mark1541 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:40:
[...]

En het is eigenlijk toch best raar dat de game het wel doet op m’n tablet maar niet op iPhone zelfde Apple ID e.d
Aparte backups

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 30-11 10:33
Hackus schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:47:
[...]

Ververs op achtergrond uitzetten
Toestel force restart, home en power-button ingedrukt houden tot Apple teken verschijnt.
Thanks voor de suggestie maar op battery saver(inmiddels al weken standaard aan) staat dit verversen uit en loopt de batterij nog steeds rap leeg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:16
Dennisdn schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:10:
[...]

Het is wat omslachtig en wat dure oplossing voor klein probleem, maar ik heb een Hue-slimme stekker aan m’n Kodi gehangen die aan- en uit gaat met een lamp die toch altijd aan gaat in huis. Maar je kan ook ergens een hardware-knop verstoppen (hue dimmer) of gewoon vanaf de telefoon bedienen.
Dan kan je net zo goed vanaf de telefoon Bluetooth verbinden en verbreken :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kassad
Amos_x schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:41:
[...]

Ik heb het geprobeerd met 'disconnect', maar ben daarnet twee maal binnengewandeld met de AirPods in, en jawel, van zodra ik in de buurt ben springt het over naar de logitech.

Irritant, want meestal wil ik wel nog de podcast uit luisteren via m'n oortjes, en de speakers staan op dat moment niet aan.

Waarom kan bluetooth niet een soort van hiërarchie hebben. Bvb "als je al verbonden bent met een audio apparaat, blijf verbonden", en anders de andere opties aflopen via een ingestelde prioriteit.

En inderdaad, in plaats van smarthome switches kan ik net zo goed via de telefoon bluetooth verbinden en verbreken. :)
Het is wel raar gedrag dit van de Logitech, ik gebruik meerdere BT apparaten maar heb dit probleem nooit. Kan je op de Logitech zaken instellen?

Edit: ik lees dat meerderen last hebben van dit probleem met deze Logitech: productreview: Logitech Bluetooth Audio Adapter review door Groever

Lijkt dus aan de BT implementatie van Logitech te liggen..

[Voor 14% gewijzigd door Kassad op 14-07-2021 21:48]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +2Henk 'm!
Het lijkt er op dat iOS 14.7 vanavond een zekerheidje is.
De nieuwe MagSafe batterij vereist iOS 14.7 en deze wordt vanaf vandaag geleverd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 04-12 18:36

Splinter Cell

AMD HD7850

14.7 is uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Fingers crossed dat de battery drain ook opgelost is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexhooven
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:25
iOS 14.7.1 komt er alweer ivm een bug met het ontgrendelen van je Apple Watch

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
iPadOS 14.7 is nu ook uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Komt wel naar alle devices die 14.7 krijgen zo lijkt het, duurt soms even.

[Voor 4% gewijzigd door Donstil op 26-07-2021 18:54]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 23:13
en iPadOS 14.7.1 is beschikbaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jaws77
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 22:16
Mutybay schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:49:
Hoe doen jullie dat met "foto management"?

Ik kom van Android waar hij netjes:
Foto's in de folder foto's plaats
Screenshots in de een folder screenshots plaats
Whatsapp foto's in folder Whatsapp foto's
enzovoorts.

Op Ios gooit hij alles in de folder "recents" waardoor deze folder vol staat met troep (wat vervolgens weer naar de cloud gaat). Er is ook een folder "whatsapp" waar hij de fotos ook plaatst (dubbel dus). Hoe kan ik er voor zorgen dat alles gewoon netjes in de juiste folder komt?

Ook als je de folder "whatsapp" aanklikt dan begint hij bij de oudste foto (bovenaan) ipv bij de meest recente zoals in de folder "Recents". De naam zegt het misschien al haha, maar ik verwacht dat je altijd de meest recente eerst zou willen zien.

Hoe doen jullie dit?
Dat laatste is vrij makkelijk op te lossen door in de map ‘Whatsapp’ rechtsboven het menu te openen en daar de sortering op ‘Nieuwste eerst’ te zetten.

Screenshots kan je terugvinden door in de map ‘Albums’ helemaal naar beneden te scrollen.

• hk12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20:58
@Spekker ik heb dat ook een keer gehad. Gaf toen bij batterijgebruik ook niets weer. Bij mij hielp toen een force herstart (volume omhoog | volume naar beneden | aan/uitknop ingedrukt houden tot ie uit gaat en weer aan gaat en je het apple logo ziet. Dan loslaten.) Heb je dat toevallig al gedaan?

Edit: zie dat @Hackus dit inderdaad ook al heeft voorgesteld. Spuit 11 :+

[Voor 11% gewijzigd door hk12nl op 29-07-2021 15:25]

©2004

• S023
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
@Mr. Freeze
Werd inderdaad niet herkend als koptelefoon, maar heb dat handmatig gewijzigd, helaas zonder succes.

Nog steeds een hele hoge volume bij de laagste stand bij bluetooth oortjes

• Hulliee
  • Niet online
amphora schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:50:
Vannacht vlak voor het slapen vliegtuigmodus aangezet en in 4 uur tijd om onverklaarbare reden accu leeg... Heeft daarvoor de hele avond aan de lader gehangen. Rara?

[Afbeelding]
Er blijft iets hangen. Soft reset: geluid up/down en power ingedrukt houden totdat je het Apple-logo ziet.

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:59
Ik zou als eerste vaststellen wat het is: software of hardware. Ofwel: backup maken van je iPhone, factory reset en met een weggooi-account instellen en kijk of Face-ID weer werkt. Zo ja, haal opgelucht adem, factory reset en backup terugzetten.

• Dennisdn
Hulleman schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:53:
[...]

Bij een servicecenter geweest. De faceid sensor kapot, dus hardwarematig. Bizar dat t kapot is. Telefoon is letterlijk nog nooit gevallen, ben er zuinig op. Zit in t moederbord, niet te repareren. Net paar maand buiten garantie helaas. Zonder faceid valt wel te leven, maar wel vervelend….
Ik zou zeker voor een second opinion naar een echte Apple Store gaan. Vooraf afspraak maken zodat er ook iemand echt even tijd heeft. Ik hang hier heel wat in de Appleforums rond en een kapotte sensor ben ik volgens mij niet eerder tegengekomen. Misschien zijn ze daarom coulant met die ene maand en hebben ze nog wat refurbisch liggen. Maar als dat servicecenter hem open gesleuteld heeft en ze zijn niet door Apple erkend, dan houdt het wel op.

[Voor 20% gewijzigd door Dennisdn op 26-08-2021 17:11]

@Hulleman een XR is nog geen 3j oud, en je hebt recht op Conformiteit(wettelijke garantie) als je als consument hebt gekocht bij een winkel of via provider. Weet niet of je bij Amac langs bent geweest, maar die kun je beter links laten liggen als dat niet de verkoper was.

Dat de face-id sensor defect raakt, hoort niet te gebeuren bij normaal gebruik. ook niet in 2-3j gebruik

[Voor 16% gewijzigd door Hackus op 26-08-2021 17:34]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Limbeckx
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:13
SmithNL schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:33:
[...]

Werkt bij mij. Heb je meest up-to-date youtube versie?
Bij mij is het na deze optie gaan werken: https://www.onemorething....ne-veelbesproken-feature/
iOS 14.8 en iPadOS 14.8 staan klaar :)

[Voor 27% gewijzigd door robcoenen op 13-09-2021 18:47]

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 01:58
@hk12nl Hoeft toch geen website te zijn, je kan daar ook gewoon een naam invoeren.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• roT-
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20:47
HereIsTom schreef op donderdag 16 september 2021 @ 00:04:
@hk12nl Hoeft toch geen website te zijn, je kan daar ook gewoon een naam invoeren.
Nee, je dient wel een domein extensie mee te geven.

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21:36
HereIsTom schreef op donderdag 16 september 2021 @ 00:04:
Klopt je moet een website invullen

• funske
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19:53
hk12nl schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:31:
Ik vind de wachtwoorden ‘app’ van Apple best wel ideaal eigenlijk. Zo goed dat ik hem eigenlijk ipv 1Password wil gebruiken. Echter is het lastig om handmatige zaken toe te voegen. Kan alleen als je er een website aan koppelt. Tuurlijk kan ik er bv ‘wifiwachtwoord.nl’ van maken maar ideaal is het niet.

Hoe doen jullie dit? Hebben jullie naast de wachtwoorden/Keychain van Apple nog een andere app voor een paar wachtwoorden welke niet van een website komen?
Bitwarden gebruik ik naast Keychain voor alle andere zaken. Is gratis en werkt prima.

Have Fun Funske

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 01:58
hk12nl schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:09:
[...]

Wat @roT- & @mark1541 zeggen inderdaad. Het zou mooi zijn als Apple dat in de toekomst nog aanpast. Verder werkt het prima, en kan ik weer een extern appje wegstrepen. Daarnaast was ik nieuwsgierig of mensen het nog anders oplossen. :)
Ok, maar dan vul je toch gewoon een naam in met bijv. .nl erachter?

[Voor 28% gewijzigd door HereIsTom op 16-09-2021 12:37]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

mdebr schreef op donderdag 30 september 2021 @ 07:40:
[...]

Ha Mutybay,

Ik ben ook net overgestapt van Android (Galaxy S10) op de nieuwe Iphone 13 en loop tegen hetzelfde probleem aan op IOS. Ben jij al wat verder in het vinden van een aanpak? ik heb exact hetzelfde en verbaas mij ook dat dit (nog steeds) z'n gedoe is...
Goed om te zien dat er toch best wel wat Android gebruikers overstappen.

Aangezien je dat met een iPhone 13 gedaan hebt kun je beter hier je vraag stellen:

[iPhone 13 (mini, Pro, Pro Max)] Ervaringen & Discussie

[iOS 15] Ervaringen & Discussie

De iPhone 13 is niet met iOS 14 geleverd.

• Dennisdn
hk12nl schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:31:
Hoe doen jullie dit? Hebben jullie naast de wachtwoorden/Keychain van Apple nog een andere app voor een paar wachtwoorden welke niet van een website komen?
Goeie vraag waar ik ook al even mee loop te stoeien. Ik gebruik 1Password, Apple uiteraard voor op de iOS-devices, maar ik hink nog erg veel op Chrome omdat dat allemaal lekker makkelijk synchroniseert met ook de Windows-devices in huis. Maar praktisch gezien wel bij 3 partijen kans op een ultiem lek waarbij alles op straat komt.

Apple vind ik echt goed werken maar lastig bewerkbaar of gedoe met een site toevoegen inderdaad. Chrome werkt op alles en goed. En 1Password is weer ideaal als in: makkelijk snel en degelijk goed bewerkbaar en gebruik ik voor meer dan alleen inlogs zoals licenties enzo. Voor allemaal zijn er voors en tegens.

Dus ben zeker ook benieuwd naar andere ervaringen :)

[Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 05-10-2021 19:18]

Ik weet niet zoveel wachtwoorden meer uit mijn hoofd maar 1Password en iCloud wel en dat is ook gelijk de reden dat ik het gesplitst heb.

Zo heb ik niet alles bij 1 partij liggen, 1Password vind ik verder als password manager superieur aan iCloud Keychain

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 22:47

amphora

Websites & Fotografie

Donstil schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:48:
Weet niet precies wat het kost eigenlijk. Ik dacht iets van $8,- voor het familie abonnement maar in ieder geval onder de $10, iets wat ik met liefde betaal voor een dergelijk goeie service overigens.
$2,95 per maand. $36 per jaar dus. Vind ik nogal duur ook.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, MacBook Pro 15" Retina

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 02:21
Motrax schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 05:59:
[...]
Voor de stakkers die niet kunnen upgraden naar iOS 15, met alleen de melding dat de upgrade mislukt is en elke wokkie-tokkie guide op het internet al gevolgd is :(
Ja ik had het heel lang ook dat ik niet kon updaten, zelfs via iTunes niet.
Back-up met iTunes gemaakt op mijn pc, en toen de iPhone gereset en alles gewist, toen werkte itunes nog niet maar OTA wel, daarna de back-up terug gezet, meeste was gewoon verder mee te werken, af en toe een inlog of mail account moeten her-verifiëren of een app wachtwoord ervoor aanmaken.

Maar het blijkt ook dat de gedownloade ios update eerst wissen en opnieuw te downloaden, kan helpen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Kassad
smeerbartje schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:29:
[...]

Hier staan al mijn apple devices, zoals homepods, appleTVs en Macs. Echter hier staan de Airplay devices niet.

[...]

:) Klinkt inderdaad stom. De TV was niet ECHT kapot (alsin: hij startte niet meer op), maar de rand/het frame was verbogen. Ik zag dit pas later.
Dan is-ie dus niet DOA maar RMA :+

Pagina: 1 ... 10 11 12

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee