Toon posts:

[iOS en iPadOS 14] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 10 11 12
Acties:

Onderwerpen

Alle 37 producten

Acties:
  • +1Henk 'm!
smeerbartje schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:05:
Ik krijg de laatste tijd veel vragen van familie die zogenaamde "spam via de iphoen agenda" krijgen. Is dit iets van de laatste tijd? Ik kan er niet zo heel veel info over vinden via google. Jullie nog tips en/of info?
Ja dat wordt wat actiever misbruikt de laatste maanden heb ik het idee.

https://appleinsider.com/...lendar-spam-and-junk-mail

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1Henk 'm!
_Bailey_ schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 08:43:
vraag: een collega heeft een nieuwe iPhone en wil van haar oude iPhone alles overzetten naar nieuwe iPhone, minus de foto's en video's. Inmiddels een iCloud backup gemaakt, Foto's uitgevinkt, toch zijn alle iCloud foto's op haar nieuwe iPhone terrecht gekomen

Ze wil dus met een lege Filmrol starten op de nieuwe iPhones. (Wel gewoon alle foto's, stuk of 18.000 in de iCloud laten staan)

Is dit te realiseren?
Je zou ervoor kunnen kiezen iCloud Photos op het nieuwe toestel uit te zetten maar dan komen alle foto's die ze vanaf nu maakt niet in iCloud. Wil ze de nieuwe Foto's wel in iCloud dan moet iCloud Photos aan en komen de oude foto's daar automatisch bij te staan.

Je kunt dan wel "geoptimaliseerde opslag" aan zetten voor iCloud Photos, dan kosten ze nagenoeg geen ruimte (mocht dat de reden zijn)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:30
_Bailey_ schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:11:
[...]

Ja, ze wil nu eenmaal graag met haar nieuwe iPhone perse een lege Filmrol hebben maar wel de oude foto's in de iCloud laten staan.
En natuurlijk de nieuw te nemen foto's op haar nieuwe iPhone in iCloud / iPhone bewaren.

Maar ik zal haar eens wijzen op de "geoptimaliseerde opslag" functie.

Thanks voor 't meedenken.
Heeft ze meerdere Apple-devices? Anders zou je de foto's nog kunnen verhuizen naar de iPad zodat ze in de iCloud-backup komen van de iPad. Maar dan moet je delen van foto's ook uitzetten en kan je niet op de iPad kijken naar nieuwe foto's die met de Phone zijn gemaakt. Of als ze ze alleen niet wilt zien, albums maken, nieuw en oud.

Als mijn ouders met een dergelijk verzoek komen (en dat komen ze vaak) denk ik altijd: "Zucht.... waarom moeten jullie nou áltijd perse iets wat niet zo bedacht is door Apple en wat de gedachte van het eco-systeem om zeep helpt".... :)

[Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 06-04-2021 09:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!
_Bailey_ schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:11:

En natuurlijk de nieuw te nemen foto's op haar nieuwe iPhone in iCloud / iPhone bewaren.
Aah nee dat is niet mogelijk.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Dennisdn
_Bailey_ schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:25:
[...]

Dit ja!! Haha zo zat ik dus letterlijk met haar aan de telefoon gisteravond toen ze met 't photos vraagstuk kwam.

Ik zei : " jij wil nu eigenlijk iets half slopen wat eigenlijk fantastisch werkt...de iCloud dus" ;)

En 't grappige bovendien is dat ze al 2 jaar lang elke maand €2,99 betaald aan extra iCloud opslag "Ow dat wist ik niet eens" was het antwoord.
Ik heb met mijn moeder bij het installeren van een nieuwe iPhone altijd weer bijna ruzie: "Hoe krijg je het weer voor elkaar om 2 jaar geen updates van IOS of apps te draaien?? Je ziet toch de rode icoontjes??" "Nee, die heeft vriendinX na lang zoeken uit weten te zetten, want die rode dingen vinden we maar irritant".

Of erachter komen dat ze het voor elkaar heeft gekregen 2 iCloud-accounts op 1 telefoon te krijgen (maar op een ipad weer een ánder account). De foto's zaten in de ene, en de rest in de andere. Hoe ze het voor elkaar gekregen had ben ik nooit achter gekomen. Uiteindelijk was de enige oplossing om van 1 van de accounts de iCloud tijdelijk naar 50GB te zetten. Dus ik ff een tegoed voor haar gekocht... stond er al 150 euro op het account... "Oh geen idee hoe dat kan"....

Af en toe wil ik ze weer een Nokia 3310 geven.....

Acties:
  • +4Henk 'm!
Het lijkt er op dat Apple de vernieuwde kaarten op (korte) termijn naar Nederland gaat brengen en dat ze de komende twee maanden hier gaan rondrijden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:31
robcoenen schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:22:
Het lijkt er op dat Apple de vernieuwde kaarten op (korte) termijn naar Nederland gaat brengen en dat ze de komende twee maanden hier gaan rondrijden.

[Afbeelding]
Dit had dus ook in één regel gekund: Nederland, voertuig, april-mei 2021. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Flipm0de schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:46:
Ik heb een probleem met de backup van whatsapp in iCloud. Hier hikt ie al een tijdje tegenaan. Ik heb zeker genoeg ruimte in m’n iCloud. Is er iets wat ik kan proberen? Durf niet zo goed de backup van whatsapp uit iCloud te verwijderen nu (zodat ie eventueel ‘vers’ kan beginnen. [Afbeelding]
Hoeveel GB heb je over op je iCloud? De beschikbare ruimte in je iCloud-account en op je telefoon dient minstens 2,05 keer zo groot te zijn als de grootte van je reservekopie voor WhatsApp.

Daarnaast. Is zowel WhatsApp als iOS up-to-date?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 16-01 22:36
heppe01 schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:18:
[Afbeelding]

Weet iemand hoe ik van deze spammelding af kom?
Simpel de agenda verwijderen..

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 8 Plus 64GB

Acties:
  • +1Henk 'm!
iOS 14.5 dev beta 8 te installeren
versie: 18E5199a

[Voor 20% gewijzigd door Hackus op 13-04-2021 19:12]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Had eigenlijk de final al wel verwacht. Beta 7 draait prima en het interview onlangs deed dat een beetje vermoeden.

Apple Seeds Eighth Betas of iOS 14.5 and iPadOS 14.5 to Developers

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nicj56
Rw9222 schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:16:
Sinds de laatste update naar 14.4.2 crasht mijn iPhone 11 Pro meerdere malen per dag. Het scherm word ineens zwart, er komt een ronddraaiend rondje van witte streepjes in beeld en mijn Lock Screen komt ineens weer in beeld, alsof er niets gebeurd is. Zijn er meer mensen die last van deze bug hebben?
Geen last hier, wellicht iets op je spring board(bureaublad van je iPhone)dat dit veroorzaakt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21:43
Rw9222 schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:16:
Sinds de laatste update naar 14.4.2 crasht mijn iPhone 11 Pro meerdere malen per dag. Het scherm word ineens zwart, er komt een ronddraaiend rondje van witte streepjes in beeld en mijn Lock Screen komt ineens weer in beeld, alsof er niets gebeurd is. Zijn er meer mensen die last van deze bug hebben?
Wat heb je zelf al gedaan?
Een force restart doet meer goed dan een herstart, dus doe dat eens?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Mel33 schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:39:
[...]

Dat wist ik niet, dus zocht het verschil even op:
A force restart is at the hardware level, not the software level. This means that even if iOS is completely frozen or in a different mode altogether (such as DFU Mode, Recovery Mode, or Restore Mode), you can still perform a force restart. It does nothing more than cut the power and turn the device back on again. This means that it doesn't clear any caches or reset anything. A regular restart actually does more than a force restart.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rw9222
  • Registratie: november 2016
  • Niet online
Mel33 schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:39:
[...]

Had ik inderdaad even moeten melden. Herstarten van iPhone, checken dat alles (apps, iOS) up to date was op moment van schrijven, toestel een half uur uit laten staan. Het issue proberen te reproduceren, maar het gebeurt echt willekeurig
Alleen de force restart nog niet gedaan toen. Deze heb ik zojuist even gedaan, wellicht helpt het.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Rw9222 schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:43:
[...]

Had ik inderdaad even moeten melden. Herstarten van iPhone, checken dat alles (apps, iOS) up to date was op moment van schrijven, toestel een half uur uit laten staan. Het issue proberen te reproduceren, maar het gebeurt echt willekeurig
Alleen de force restart nog niet gedaan toen. Deze heb ik zojuist even gedaan, wellicht helpt het.
Ik had dat een tijdje, dat Springboard crashte af en toe. Bij mij was het toen de ING widget, dus misschien je widgets even nalopen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisdn
Splinter Cell schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:21:
[...]

Gaat om een iPad, die ik dagelijks gebruik.
Daarop gaat het ook. Public Betas kun je over het algemeen veilig installeren. De échte beta's blijf ik zelf ook van weg met mn daily drivers.

Acties:
  • +3Henk 'm!
14.5 dev RC beschikbaar
Versie: 18E199
https://www.macrumors.com...os-14-5-rc-to-developers/

[Voor 74% gewijzigd door Hackus op 20-04-2021 20:18. Reden: Link naar toegevoegd]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:00
Nieuwe remote icon. :)

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X :: PlayStation 5

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Rivanov
Donstil schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:38:
[...]

Ooh vaag, draaide de beta al maar daaraan niets gemerkt.
Zo maar even naar de RC updaten dan.
Ja, zit in de RC.

[Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 20-04-2021 22:14]

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X :: PlayStation 5

• Signs
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:11
robcoenen schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:22:

[Afbeelding]
Gisteren toevallig een witte auto met camera en de tekst "Apple Maps" erop hier zien rijden (Delft - Universiteit)

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Signs schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:34:
[...]

Gisteren toevallig een witte auto met camera en de tekst "Apple Maps" erop hier zien rijden (Delft - Universiteit)
Die rijdt al een tijdje rond, zie Apple CarPlay forum. :)

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• GforceNL
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 19:53

GforceNL

Out of memory....

Splinter Cell schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:39:
Hopelijk vanavond 14.5. Sinds 14.4 vaak frame drops/schokering tijdens het swipen.

Hopelijk is dit eindelijk met 14.5 opgelost.
Hier nog eentje, sinds de laatste patch veel last van stutter tijdens gebruik van Safari voornamelijk . Had gehoopt op 14.5 vandaag, maar helaas....

<Zinloze tekst hier>

• Kassad
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:32
Donstil schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:53:
Zijn er mensen hier die de Apple Podcast app (vernieuwde hoeft niet perse) gebruiken?

Ik heb net even zitten spelen met de vernieuwde app maar krijg het niet voor elkaar dat mijn voorgang tussen devices synchroniseert. Online vind ik ook niet echt veel aanknopingspunten, weet iemand of dat hoort te werken?
In de 'oude' app werkt dat, ik gebruik het tussen twee iphones (werk en prive).

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Kassad
Donstil schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:22:
[...]

Aah shit, toch niet.
Dat is dus ook wat ik ervaar (En wat het voor mij onbruikbaar maakt)
ok, een update, het is minder erg dan ik dacht. Ik heb gisteren op de prive telefoon een podcast geluisterd en die niet afgemaakt, vanochtend de auto in en die podcast start op de plek waar ik gebleven was, dus de voortgang wordt wel gesynct. Die podcast startte alleen toen ik de podcast die op de werk telefoon aan stond afgelopen was.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1Henk 'm!
ChrisM schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:08:
Ik heb 14.6 op m’n iPhone X geïnstalleerd.. kan niet echt iets vinden wat nieuw is. Komt vast zo wel een filmpje langs van iemand met alle wijzigingen.
😉

• ChrisM
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14:50
:) :)
Toch wel weer knap. Filmpje van 12 minuten over helemaal precies niks.

• Nicj56
readytoflow schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:16:
Ik probeer het eerdt ff hier ipv een losse vraag.
Mijn zoontje heeft mijn oude iPhone 7 en heeft zelf met z’n spaargeld een iPad air4 gekocht. Beide, zo lijkt het, identiek ingesteld.

Zijn apple ID als account. En mijn
Apple ID voor de appstore en apple music.

Om betaalde apps te downloaden is mijn
Wachtoowrd nodig. Wel zo veilig voor mijn portemonnee haha.

Nu het probleem.
Op zijn iPhone worden apps automatisch bijgewerkt. Geen wachtwoord nodig.

Op zijn iPad heb ik dat ook ingesteld, maar elke voor elke app update moet apart mijn AppleID wachtwoord ingevoerd worden (dus bij 25 apps, 25x het ww invoeren). Zowel als ik ‘werk alles bij aantik’ als wanneer ik dat app voor app doe.

Zijn iPad is het enige device hier in huis waar dat gevraagd wordt bij app updates en ik kan niet vinden/zien waar ik dat uit kan zetten.

Iemand die weet wat ik over het hoofd zie?
Family sharing(heeft die zijn eigen Apple ID voor alles en kan jij Apple Music delen op die manier).

Werkt ook beter met hand-off en die andere features.

Tevens wel zo handig, om niet alles aan jouw Apple ID te hangen(is een optie).

Wellicht wat er bij jouw gebeurd is het volgende, uit veiligheid, omdat die apparaten in feiten deels aan een ander Apple ID hangen, heb zo geen oplossing ervoor.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Aiii schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:03:
[...]
Voor de goede orde, denk eraan om in settings "Allow Apps to Request to Track" uit te zetten, dan krijg je geen prompts en worden apps automatisch op niet-tracken gezet.
Is dat de default? Ik heb er niet aan gezeten en zo staat hij bij mij al.

[Voor 34% gewijzigd door Donstil op 26-04-2021 14:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:31
Aiii schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:03:
[...]

Marktplaats is er helemaal klaar voor, ze zijn alvast begonnen met smeken om je te mogen tracken: https://m.prod6.email.mar...40vqtmRUhw1z0T338MG3YU%3D

---

Voor de goede orde, denk eraan om in settings "Allow Apps to Request to Track" uit te zetten, dan krijg je geen prompts en worden apps automatisch op niet-tracken gezet.
Hier (iOS 14.4.2) staat deze optie ook al uit. Ik kan me overigens niet herinneren dat ik deze bewust heb uitgezet.

Ik hou tracking overigens uit staan, maar ik ben wel benieuwd wat de lange termijn gevolgen zijn voor Marktplaats. Minder inkomsten uit advertenties betekent dat de inkomsten ergens anders vandaan gehaald moeten worden. De keerzijde kan dus zijn dat je bv straks bij meer rubrieken moet gaan betalen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 10-01 14:09

Splinter Cell

AMD HD7850

On Monday, Apple plans to release iOS 14.5, one of its most anticipated software updates for iPhones and iPads in years.
https://www.nytimes.com/2...racking-transparency.html

Gelukkig vanavond al. :*)

Acties:
  • +2Henk 'm!
En iOS 14.5 staat live :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
roT- schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:24:
Krijg niks binnen? Heb beta profiel vorige week erop gezet 14.5rc erop gezet en beta profiel weer verwijderd. Dan zou ik toch de final nu moeten ontvangen.
Als de Final gelijk is aan de RC niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 18:38
Donstil schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:28:
[...]

Als de Final gelijk is aan de RC niet.
Oh ok! Wist ik niet. Thanks :)

[Voor 3% gewijzigd door roT- op 26-04-2021 19:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 00:10
syltheboy schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:14:
Welk build nummer heeft iOS 14.5? Heb zelf de RC 14.5 (18E199).
Zojuist gekeken, 18E199 heb ik net gedownload en geinstalleerd (voor zowel iOS 14.5 als iPadOS 14.5)

[Voor 7% gewijzigd door NielsTn op 26-04-2021 19:49]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tch
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 10-01 19:10
Zojuist begonnen met 14.5 te downloaden, daaaaag tracking :w

Acties:
  • +1Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 14:31
syltheboy schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:14:
Welk build nummer heeft iOS 14.5? Heb zelf de RC 14.5 (18E199).
De final is ook 18E199

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Wat een geschenk uit de hemel om een iPhone weer normaal te kunnen ontgrendelen. :)

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

THE_BASE schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:42:
Wat een geschenk uit de hemel om een iPhone weer normaal te kunnen ontgrendelen. :)
Met een mondkapje op bedoel je?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Slasher schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:45:
[...]

Met een mondkapje op bedoel je?
Ik dacht dat het niet nodig was dat te vermelden. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

THE_BASE schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:48:
[...]

Ik dacht dat het niet nodig was dat te vermelden. :)
Het kon zijn dat je daar problemen mee had :)
Je weet wat ze zeggen over aannames ;)

[Voor 7% gewijzigd door Slasher op 26-04-2021 20:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 19:37
iPhone X hier zonder problemen laten updaten, denk doe meteen mijn AW3 maar nee hoor..
Heeft minimaal 2.9GB aan vrije ruimte nodig (update is 678MB).. er staat welgeteld 1 app op en 1 foto en kom alsnog 700MB te kort |:( :|

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL | KPN Glas (Routed iTV) 1000/500 i.c.m. Pfsense.

Acties:
  • +2Henk 'm!

Ik zie dit nu eigenlijk voor het eerst (draai de bèta’s al een tijdje), kennelijk vult er een lijst met apps zodat je toch ook nog kunt zien welke apps tracking hebben aangevraagd terwijl het system wide uit stond.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChrisM
kaanmijo schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:34:
Ik heb 14.5 ook geïnstalleerd, maar ik kan deze setting dus niet aanpassen.. Ik heb alvast alles geprobeerd, maar niks werkt. Weet iemand hoe dit kan?

[Afbeelding]
Nog geen zekerheid, maar er zijn meer mensen: https://appleinsider.com/...le-for-some-ios-145-users

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisdn
sderooij schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:35:
[...]

Bij mij staat het aan, maar ik snap het nog het echt. De MP app laat niks zien met een vraag voor tracking?
Ik draai al vanaf de eerste Beta's en heb nog nóóit een melding gezien van welke app dan ook. Als de toggle op UIT staat, vallen ze je niet eens lastig met een melding (denk ik).

Acties:
  • +1Henk 'm!
kaanmijo schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:34:
Ik heb 14.5 ook geïnstalleerd, maar ik kan deze setting dus niet aanpassen.. Ik heb alvast alles geprobeerd, maar niks werkt. Weet iemand hoe dit kan?

[Afbeelding]
iOS 14.5 App Tracking Transparency toggle mysteriously grayed out for some users

Acties:
  • +2Henk 'm!
Dennisdn schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:35:
Daar heb ik nog geen enkele app staan 🙁
Als je op “meer informatie” klikt staat er ook ergens in de kleine letters dat de appontwikkelaar zélf verantwoordelijk is voor de implementatie van de nieuwe privacyregels. M.a.w. Kwaadwillende of lakse ontwikkelaars lopen pas tegen de lamp als Apple zelf mee gaat kijken.
Alleen zolang ze de app niet updaten. Zodra de App een update krijgt moeten ze aan de nieuwe regels voldoen.

Acties:
  • +4Henk 'm!
SgtElPotato schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 11:00:
[...]

Heeft Apple niet aangegeven actief te controleren hierop? Hoop het wel. Hoop ook dat app ontwikkelaars een deadline krijgen hiervoor, de aankondiging en voorbereiden is natuurlijk al een hele tijd geleden gebeurd.
Vanaf 26 april moeten alle nieuwe apps en updates gebouwd zijn op de iOS 14 SDK (en watchOS 7 SDK) / op basis van Xcode 12.

Ook moeten alle iOS, iPadOS en tvOS apps het AppTrackingTransparency framework implementeren vanaf deze datum.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ron242
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12-01 16:20
[Update] Kan nergens vinden dat iOS 14.5 incompatible is met Mojave 10.14.6. Na de update zie ik de iPhone niet meer in iTunes en ook niet in Finder. De oplossing is om de mac te updaten naar Big Sur blijkbaar, maar dat wil ik niet wegens andere compatibilteits problemen. Is dit de bedoeling en zoja is er een workaround om de iPhone met Ios 14.5 in iTunes (Mojave 10.14.6) terug te krijgen?

Update: In een ander topic zag ik iemand https://imazing.com/ aanbevelen voor wat anders. Deze applicatie werkt met iOS 14.5 en Mojave 10.14.6 om een backup en restore te maken (bijvoorbeeld van een eerdere iTunes backup) als je het iTunes backup encryption password nog weet. (Deze kun je nog achterhalen mits je device in iTunes nog wordt herkend, na iOS 14.5 in Mojave 10.14.6 niet meer!)

[Voor 35% gewijzigd door Ron242 op 27-04-2021 17:18. Reden: Workaround found]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
jodeltje schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:03:
Is er een mogelijkheid om Sign In with Apple uit te schakelen zonder de hele Auto Fill functie uit te zetten?
Sign in with Apple is een mogelijkheid die websites aanbieden. Net zo als SignIn with Google, FB.

Auto fill heeft daar niet zoveel mee te maken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ChrisM
jodeltje schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:55:
[...]

Als ik ergens een wachtwoord moet invoeren popt automatisch de password manager van Apple op met een suggestie voor een ww met willekeurige karakters. Dat wil ik niet, ik wil zelf een ww verzinnen, nu moet ik dat steeds wegklikken. Als ik Auto Fill uitzet dan krijg ik die ww suggestie niet meer, maar dan vult hij dus ook de bewaarde wachtwoorden niet meer in. De functie is dus gekoppeld lijkt het.
dat is geen Sign In with Apple. Dat is de iCloud sleutel hanger. Je kan dit via instellingen - wachtwoorden uitzetten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
De nieuwe shortcuts action voor orientation lock is top! Heb nu een automation ingesteld:

When YouTube opens -> Turn off Orientation Lock
When YouTube closes -> Turn on Orientation Lock

d:)b

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rivanov
carpebios schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 20:46:
[...]

Is dat als je hem afsluit uit het geheugen, of de app wegswipe zeg maar.
Enkel wegswipen. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
Rivanov schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 20:44:
Overigens wel jammer dat Watch Unlock met face mask niet werkt met Apple Pay. Of doe ik iets verkeerd? Normale unlock van de telefoon gaat prima, maar zodra ik wil betalen met Apple Pay werkt het niet en moet ik m’n passcode invoeren.
Wordt dus ook niet ondersteund. Doe dus niets verkeerd. :)

• Splinter Cell

Splinter Cell

AMD HD7850

Google heeft ook in Nederland deze feature uitgerold. Zowel iOS als Android. Vanochtend had ik het nog niet.
Blij mee.

[Voor 7% gewijzigd door Splinter Cell op 28-04-2021 13:02]

Acties:
  • +2Henk 'm!
Flipm0de schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:51:
Weet niet waar ik deze vraag kan stellen. En een nieuw topic lijkt me ook meteen zo onnodig.

In de Apple podcast app. Voor de pantelic podcast. Zien jullie daar podcasts van na 16 april? Ik heb echt op “toon alle” geklikt enzo. Maar die van z16 april lijkt de laatste. Er zijn zeker nieuwere, op spotify of op het internet gewoon. Moet ik de podcast app op een of andere manier updaten?
Ik heb even gekeken en de nieuwste is idd van 16 april.
In mijn default podcast player PocketCasts (aanrader!) zie ik wel nieuwere.

Lijkt iets dus niet helemaal goed te gaan met de feed die ze voor Apple Podcasts beschikbaar stellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13:42
Donstil schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:50:
[...]

Ik heb even gekeken en de nieuwste is idd van 16 april.
In mijn default podcast player PocketCasts (aanrader!) zie ik wel nieuwere.

Lijkt iets dus niet helemaal goed te gaan met de feed die ze voor Apple Podcasts beschikbaar stellen.
Bedankt voor het bekijken! Weet ik iig dat het niet aan mij ligt. Ik vind de Apple podcast app sowieso heel onoverzichtelijk. Ga PocketCast dus proberen! Thanks!

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mivandi
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 20:29
ericplan schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:13:
Iemand een tip? Bij het fietsen gebruik ik Guru maps voor de route, iPhone 12 met een QuadLock-adapter op het stuur. Extra inzoomen gaat met een double tap op het scherm, net als bij google maps. Maar hoe zoom je nu weer simpel uit. Pinchen is niet altijd even handig op een hobbelige weg en de gewenste schaal. Het liefst heb ik een loopje 1x > 2x > 3x > 1x met een double tap of iets met een fysieke knop.
Double tap > omlaag swipen om uit te zoomen en double tap > omhoog swipen om in te zoomen al eens geprobeerd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mivandi
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 20:29
ericplan schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:24:
[...]

Werkt wel bij Google, maar niet bij Guru, helaas. Bovendien wil ik graag terug naar een vaste waarde. Dus eigenlijk een reverse double tap of een loopje.
In dat geval: met een enkele vinger en double tap zoom je in (dat wist je al). Met twee vingers en een enkele tap zoom je met dezelfde trapjes weer uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisdn
Zag gisteravond ook de public al verschijnen. Wellicht om alle Shortcuts en Automations weer te laten werken, want ze doen het weer :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
iOS 14.5.1 en iOS 12.5.3 staan live (nog geen release-notes)

EDIT:
“This update fixes an issue with App Tracking Transparency where some users who previously disabled Allow Apps to Request to Track in Settings may not receive prompts from apps after re-enabling it. This update also provides important security updates and is recommended for all users.”

[Voor 121% gewijzigd door robcoenen op 03-05-2021 19:26]

Acties:
  • +2Henk 'm!
Wat een vreemde tijden de laatste tijd. Ze zijn de stiptheid een beetje kwijt lijkt het wel.

Edit: Hier nog geen update voor 14.5

Edit2: kwam toch iets na 19:00 beschikbaar.

[Voor 32% gewijzigd door Donstil op 03-05-2021 19:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Hier ook nog geen update beschikbaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zelfs voor de ATV3 is er zojuist een update uitgebracht (iOS 7.7(8153)) :o

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:14:
[[Afbeelding]

Heeft iemand een soort van buienradar eerder in de Weer widget en de Weer app gezien? Hier voor het eerst. Wellicht nieuw sinds 14.5.
Misschien dat dit een resultaat is vd Dark Sky overname? Nooit gezien hier maar erg welkom :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Ik ben al geen Apple fan, maar mijn vrouw en kinderen zijn het gewend. Ik heb 4 nieuwe iPads gekocht, 3 iPad 2020 en een Pro voor mijzelf :p

Reden is vooral de kinderen een beetje kunnen managen. Schermtijd instellen, apps beheren, etc .

Nou, ingesteld dat ze pas vanaf 07.30 mogen gamen en hij weer om 19.00 weer uit gaat. Top dus.

Eerste ochtend kom ik beneden om 07.15: Zitten ze te gamen 8)7 Blijkt Apple een "nog 1 minuut" optie ingebouwd te hebben, die ze gewoon continu kunnen indrukken 8)7

Blijkbaar al een, debiele, onvolkomenheid die er sinds 2019 inzit, dus weinig hoop. Ben ik weer mooi ingetuind. Iemand nog tips om toch echt op tijd te kunnen blokkeren?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 07:49:

Eerste ochtend kom ik beneden om 07.15: Zitten ze te gamen 8)7
Je vrouw mag toch wel een spelletje doen wanneer ze dat wil? :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 07:54:
[...]

Je vrouw mag toch wel een spelletje doen wanneer ze dat wil? :)
Als de vaatwasser en wasmachines draaien kan dan wel even :+

Acties:
  • +4Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:00:
[...]

Sorry dat ik het zeg, maar is dit niet gewoon een kwestie van opvoeden?
Dat is het punt toch niet helemaal ;) Apple bouw allemaal Family functies in met schermtijd en beperkingen. En een kind van 6 heeft binnen 0.5 dag alle gaten gevonden die nodig zijn om letterlijk alle beperkingen te omzeilen.

En wat betreft opvoeden: Maximale Schermtijd is juist onze manier om de kinderen zelf hun dag in te laten delen. Ze hebben 2 uur per dag iPad/Gamen. Ze mogen zelf weten wanneer ze die gebruiken. Dus ze kunnen uit bed gamen of beslissen een Donald Duck te pakken. Ze kunnen een hele dag buiten spelen en einde dag de iPad pakken.

En ik denk dat wij als volwassenen al net te vaak een aflevering van een serie teveel kijken als we naar bed willen. Of net nog even een potje Call of Duty starten, terwijl we eigenlijk de vorige als de laatste hadden bestempeld. Een kind van 6 heeft daar nog meer moeite mee.

Anyway: Of je het nu een kwestie van opvoeden vind of niet, Apple biedt iets aan wat gewoon stuk is.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Palthe schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:01:
Ik merk juist dat als ik de teugels wat laat vieren de kids juist eerder dat ding wegleggen en gaan voetballen.
Dit idd, wij doen nog niet aan kleine schermpjes voor de kleine (iPhone/iPad) maar merken dit wel met de Tv.
Ondanks dat wij natuurlijk opletten dat er niet nog een "buurman en buurman" gekeken wordt doen we naar de kleine alsof hier geen rem op zit.

Gevolg was dat ze de eerste week alleen maar buurman en buurman wilde kijken, liefst 24/7.
Weekje later was het al gehalveerd en nu houd ze een enkele al niet vol omdat ze lekker met duplo of iets anders creatiefs wil spelen.

Maar goed daar zijn weer andere topics voor :P

[Voor 3% gewijzigd door Donstil op 06-05-2021 10:46]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
WhatsappHack schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:37:
Safari crasht steeds op 14.5.1; voornamelijk bij invullen van invoervelden. Super irritant. De battery drain van 14.5 is wel weg. Dus nu is opnieuw de vraag: hoe zit het met de 14.6 beta: mensen daar ook last van crashende Safari of niet? :P
Hier ook, af en toe. Zal wel opgelost worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!
WhatsappHack schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:37:
Safari crasht steeds op 14.5.1; voornamelijk bij invullen van invoervelden. Super irritant. De battery drain van 14.5 is wel weg. Dus nu is opnieuw de vraag: hoe zit het met de 14.6 beta: mensen daar ook last van crashende Safari of niet? :P
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/67151660 :P

Acties:
  • +1Henk 'm!
WhatsappHack schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:00:
[...]

Ja maar dat ging over de battery drain hehe :P
Klopt ja, ik was iets te vlot. Merk ook geen crash of throttle @_Bailey_

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Hulliee schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:36:
@PWM Omdat je ze net gekocht bij Apple, kun je Apple gewoon bellen en vragen hoe het zit (gratis support). Het is lastig voor ons om te zien wat je hebt ingesteld.
Ik heb contact gehad met Apple:
  • De One More Minute is niet te verwijderen
  • Het niet kunnen doen van aankopen, betekent inderdaad dat ik een popup krijg. In geval van een nieuw app, kan hij niet verder. In geval van een abonnement in de app, heb ik inderdaad 3 dagen om af te wijzen, anders is het definitief.
Als de kinderaccounts geen creditcard hebben (Duh), wordt de creditcard in 1 van de ouderaccounts gebruikt. Verwijderen van een betalingsoptie is er niet, want dan kan iCloud niet worden betaald.

Totaal nutteloze optie dus helaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Vorkie schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:34:
[...]

Die 1 minuut kunnen ze maar 1x indrukken? Of jij zegt nu dat ze dus constant 1 minuut erbij kunnen drukken? Hebben ze wel een code op de iPad
[...]
Zeker zit er een code op. Die 1 minuut kunnen ze steeds drukken, maar geldt steeds per app. Als ze echter YT aanzetten binnen die minuut, gaat hij pas uit als de video klaar is.

Ik zal eens kijken of het instellen op het kind device zelf (ipv in het account) verschil maakt.

[Voor 10% gewijzigd door PWM op 07-05-2021 09:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19-01 23:53
_Bailey_ schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:13:
Meer mensen last van throttling na installatie van 14.5.1?
Loopt al een aardig topic over op macrumors

https://forums.macrumors....-1-is-throttling.2294990/
Geekbench gedraaid en vergeleken met de resultaten in bovenstaand topic & mijn 12 Pro wordt ook afgeknepen blijkbaar. Merk er in de praktijk weinig van. Geen idee hoe het eruit zag voor 14.5.1. Ach ja...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• danjan2411
  • Laatst online: 14:31
_Bailey_ schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:13:
Meer mensen last van throttling na installatie van 14.5.1?
Loopt al een aardig topic over op macrumors

https://forums.macrumors....-1-is-throttling.2294990/
Hier een iPhone 12 en geen last van throttling, iOS 14.5.1, single core 1597 en multicore 4101

Acties:
  • +1Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:05:
Ik had gisteren wat vreemds. We gingen iets doen met de kleine (2jaar) en dat was haar eerste keer, dus er werden veel foto’s gemaakt.

Na een twintig tal portret foto’s bleken ze helemaal niet scherp, video en normale foto ging wel goed maar de portret foto’s daarna hadden weer hetzelfde euvel.

Een aantal uur later keek ik de foto’s terug om te controleren of er toch nog iets bruikbaar was en bleken ze allemaal ineens scherp. Alsof de iPhone (een 12 pro Max) ze nog moest verwerken maar prioriteit aan wat anders gaf oid.

Iemand dat wel eens gehad? Maak wel vaker een grote rits portret foto’s maar ken het euvel zelf niet.
Dit heb ik bij zo’n beetje elke portretfoto de eerste paar seconden dat ik er voor het eerst naar kijk

[Voor 0% gewijzigd door WhatsappHack op 09-05-2021 23:30. Reden: Specifiek portretfoto ipv foto]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

AMD HD7850

14.6 Beta 3 is uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!
De RC van iOS 14.6 is uit.. Ik ben benieuwd of Apple Music HiFi daar al inzit.

[Voor 73% gewijzigd door Donstil op 17-05-2021 19:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sushieffer
  • Laatst online: 05-01 13:43
Donstil schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:10:
[...]

Nee helaas. Audio menu onder instellingen is er nu met iOS 14.6 wel maar de rest staat nog niet aan idd.
De Apple Digital Master badge op de afbeelding heeft nog niet ieder nummer. Keek toevallig bij een wat onbekendere artiest en die had de badge nog niet.

Think Different

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MichelJ
  • Laatst online: 22:19
Mr. Freeze schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:50:
Klopt het dat iOS na een tijdje (uur ofzo) z'n klembord kwijt raakt? Soms zet ik iets in het klembord om vervolgens na en paar uur weer nodig te hebben en dan is het leeg. Is dit een bug of een feature?

Wel irritant.
klopt, heb ik ook, denk dat het een beveiliging is. Mensen kopiëren heel veel wachtwoorden enzo.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:10
Vanaf 14.7 wordt eindelijk de LKI weergegeven in Nederland.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1Henk 'm!
Zit al op 14.7 ;)

14.6 buildversie
RC1: 18F71
RC2:18F72

[Voor 6% gewijzigd door Hackus op 21-05-2021 21:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Donstil schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:40:
[...]

Haha ja ik twijfelde nog een beetje om dat te doen. Denk dat ik van de 14.6 final gelijk maar 15.0 Beta 1 ga en 14.7 laat voor wat het is.
Kan ook, duurt nog paar weken, maar er verandert weinig noemenswaardigs

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:22
Nou ben ik te lui om zelf het initiatief te nemen (plus dat ik zelf geen beta-gebruiker ben), maar is het een idee om een apart topic te maken voor enkel de iOS beta-versies?

Acties:
  • +1Henk 'm!
vanaalten schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 16:29:
Nou ben ik te lui om zelf het initiatief te nemen (plus dat ik zelf geen beta-gebruiker ben), maar is het een idee om een apart topic te maken voor enkel de iOS beta-versies?
Daar is begin iOS 14 bewust voor gekozen dat niet te doen maar over een weekje of twee zijn alle beta gebruikers toch naar het iOS 15 Beta topic joh, dus dan ben je er vanaf ;)

Edit: Trouwens @robcoenen kan jij die dit jaar maken? Ik heb er geen tijd voor de komende weken.

[Voor 13% gewijzigd door Donstil op 22-05-2021 17:39]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nicj56
Serena schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:24:
Vanaf 14.7 wordt eindelijk de LKI weergegeven in Nederland.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice, gaat meteen op de Watch als complicatie.

Acties:
  • +2Henk 'm!
vanaalten schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 16:29:
Ik sluit mij bij deze aan bij Hackus & Donstil. Het splitsen van een iOS14 final / beta topic werkt versplintering in de hand en maakt het voor veel gebruikers er niet per definitie overzichtelijker op.

En inderdaad, als de iOS 15 beta uit is zal het overgrote deel van de enthousiaste beta-gebruikers zich ook bevinden in een apart iOS 15 (beta) topic.

Desgewenst kan het in het iOS Feedback topic verder besproken worden, zodat dit topic on-topic blijft m.b.t. iOS 14 zaken. :)
Donstil schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 17:35:
[...]

Daar is begin iOS 14 bewust voor gekozen dat niet te doen maar over een weekje of twee zijn alle beta gebruikers toch naar het iOS 15 Beta topic joh, dus dan ben je er vanaf ;)

Edit: Trouwens @robcoenen kan jij die dit jaar maken? Ik heb er geen tijd voor de komende weken.
Hackus schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 17:41:
[...]

Dat was ie denk ik al van plan 😉
Donstil schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 17:46:
[...]

Haha wie weet maar er werd laatst bij het nieuwe AppleTV topic goed overlegd dus vandaar 👍🏼
Ik probeer in ieder geval goed te luisteren naar de zaken die ik terug hoor van de community en ik ben het dan ook wel eens dat ik versnippering van topics in de hand werkte met de vele verschillende topics. Mijn excuses daar voor.

Ik wil met liefde een iOS15 topic aanmaken evenals dat er gerust 1 of 2 mede-auteurs aan gekoppeld mogen worden. Mocht iemand zich voor/na het aanmaken van het topic (ten tijde van de introductie op WWDC) geroepen voelen dan mogen ze van zich laten horen. :)

Acties:
  • +5Henk 'm!
iOS 14.6 en iPadOS 14.6 staan live (Volledige release notes)

Apple Card Family
- Apple Card can be shared with up to five people, including anyone 13 years or older in your Family Sharing group
- Apple Card Family adds support for families to track expenses, manage spending with optional limits and controls, and build credit together

Podcasts
- Subscription support for channels and individual shows

AirTag and Find My
- Lost mode option to add an email address instead of a phone number for AirTag and Find My network accessories
- AirTag will show the partially masked phone number of the owner when tapped with an NFC-capable device

Accessibility
- Voice Control users can unlock their iPhone for the first time after a restart using only their voice

This release also fixes the following issues:
- Unlock with Apple Watch may not work after using Lock iPhone on Apple Watch
- Reminders may appear as blank lines
- Call blocking extensions may not appear in Settings
- Bluetooth devices could sometimes disconnect or send audio to a different device during an active call
- iPhone may experience reduced performance during startup

[Voor 157% gewijzigd door robcoenen op 24-05-2021 19:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kassad
Menesis schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:03:
Apple Music zou vanaf 14.6 Spatial Audio ondersteunen bij gebruik van Airpods Pro. Maar ik zie daar niets over in de app. Iemand meer info?
Dat komt pas in juni dacht ik, na de WWDC

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13:42
Is het “oude” widget scherm (wanneer je vanaf home naar rechts swipt) uit te zetten? Gebruik het niet en m’n OCD heeft er last van 😛.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Flipm0de schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:39:
Is het “oude” widget scherm (wanneer je vanaf home naar rechts swipt) uit te zetten? Gebruik het niet en m’n OCD heeft er last van 😛.
Ja echt, daar stoor ik me sinds de introductie vd nieuwe widgets ook mateloos aan, zo’n lege pagina. Kan ik net zo goed m’n widgets daar neerzetten (maar dat wil ik niet).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:47
Mmm… ik blijk toch niet de enige te zijn met een snel leeg lopende batterij na update 14.6

https://www.appletips.nl/ios-update-batterijproblemen/

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kassad
HereIsTom schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:31:
Mmm… ik blijk toch niet de enige te zijn met een snel leeg lopende batterij na update 14.6

https://www.appletips.nl/ios-update-batterijproblemen/
Dit is altijd en altijd na een iOS update...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Gisteravond mijn 12 Pro Max ge-update naar 14.7 beta 2 en de batterijduur lijkt een stuk te zijn verbeterd. Ik was eigenlijk al best tevreden over de batterijduur, maar ik merkte dat de batterijduur onder 14.6 slechter was dan voorheen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:52
Flipm0de schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:26:
Nu de widgets er een tijd zijn. Wat vinden we ervan? Is dit nou echt nuttig? Behalve de kalender / herinneringen en misschien stappen / calorieën ofzo is het toch eigenlijk totaal niet nuttig? Hoef toch niet de hele tijd te weten dat het morgen 25 graden wordt. Kan ook 1x op t icoontje klikken. Lijkt me alleen nuttig voor dingen die je anders zou missen? Zoals afspraken bijvoorbeeld.
Ik gebruik het amper.

Op de eerste pagina heb ik alleen app-icoontjes. Op de tweede pagina staat toevallig de weer-widget omdat ik daar plek heb. Alle andere widgets staan in het search screen (de meeste zijn zelf nog de ouderwetse niet-smart widgets).

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

Pagina: 1 ... 10 11 12

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee