Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Idee voor muur decoratie met veel oude/defecte moederborden

Pagina: 1
Acties:

• dec0de
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 06-08 18:38

dec0de

Linux equals life

Topicstarter
Ik heb nu een leuk idee (gejat van Linus Tech Tips) om mijn muur te decoreren. Daarvoor heb ik ongeveer 60 moederborden voor nodig. Hebben jullie tips om goedkoop aan oude moederborden te komen? Misschien weet iemand van jullie een adres, heeft iemand zelf nog een/een paar/een partij oude moederborden? Ik heb eigenlijk een best laag budget, dus alle tips zijn welkom. Weten jullie ook wat voor verf goed op moederborden blijft plakken? Ik ga er van uit dat ik eerst de moederborden moet schuren?

Mvg, dec0de

The first 90 percent of the code accounts for the first 90 percent of the development time. The remaining 10 percent of the code accounts for the other 90 percent of the development time

• dec0de

dec0de

Linux equals life

Topicstarter
Detmer schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:24:
Waarom wil je moederborden schuren?
Zodat de verf blijft plakken.

The first 90 percent of the code accounts for the first 90 percent of the development time. The remaining 10 percent of the code accounts for the other 90 percent of the development time

• dec0de

dec0de

Linux equals life

Topicstarter
Conlusie:
@Detmer en @CodeCaster

Ik gebruim gewoon polyurethaan verf. Blijft gegarandeerd zitten. Bedankt voor jullie advies
Breezers schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:39:
Vergis je niet in hoeveel stof die onregelmatige structuur van die moederborden gaan vergaren in een korte tijd en de moeite die zult hebben om die te verwijderen...
Oh ja. Hmm. Ik heb wel een blaasbalgje, maar ook dan ben je flink lang bezig idd. Even denken hoor.

[Voor 59% gewijzigd door dec0de op 17-06-2020 15:41]

• dec0de

dec0de

Linux equals life

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:05:
Ja, stof gaat het zeker vangen. De enige manier om dat een beetje schoon te gaan krijgen is met een compressor, of en kwastje, een stofzuiger en HEEL VEEL geduld.

Moederborden spuiten heb ik ook wel wat ervaring mee. De goedkope meuk van de Action werkt daarvoor helemaal prima.

Het is al weer een tijdje geleden dat mijn muren ermee volhingen (toen ik nog bij m'n ouders woonde).
[Afbeelding]
Dat zag er toen zo uit, en had nog een 2e muur vol, maar die foto kon ik zo snel niet vinden.

Tips om eraan te komen;
• Als je nog een keer in de buurt van een kringloop bent kun je altijd een kijkje nemen of er nog echt oude kneut ligt
• Computerbeurzen heb ik al jaren niet meer voorbij zien komen, maar wellicht dat er ergens nog een keer een vrijmarktje in de buurt is waar je wat kan vinden. Die kans nu is wel redleijk minimaal
• V&A / marktplaats / eBay, nadeel is dat de verzendkosten vaak aardig oplopen
• Kijk eens of je niet een computerwinkeltje in de buurt hebt zitten (en dan niet zo'n dozenschuiver) en vraag of je het dooie spul mag hebben. Zo heb ik her en der nog wel een paar bordjes op de kop kunnen tikken.

Veel van dit spul komt trouwens van verschillende tweakers af, die wisten dat ik op zoek was naar bepaald spul, en zo heb ik aardig wat weten te verzamelen. De andere grote bron waren de PCdumpdagen van destijds. Daar kwam je vaak met bananendozen met die kneut naar buiten voor luttele euros
Ik denk dat ik de moederborden op een houten plaat ga monteren, dus dan kan ik de plaat loshalen eens in de paar maanden, en dan buiten is het met een half uurtje met de compressor denk ik wel stofvrij

• dec0de

dec0de

Linux equals life

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:12:
Als je dat met 60 borden wil doen, maak er dan minsten 3 platen van. Moederborden zijn echt belachelijk zwaar namelijk als je er geneog van op een houten plaat schroeft
Dat zeker! Een plaat van 2,20 bij 1,7m is best moeilijk te verplaatsen, reken maar dat ik dus niet 1 plaat ga gebruiken!

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True