Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Van Windows 10 pro naar Windows 10 S mogelijk met systeemher

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zhankou
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 07:40
Goedemiddag,

Mijn vraag: ik heb een Asus E402WA laptop, waar Windows 10 S op stond geinstalleerd.
Die heb ik destijds vervangen door Windows 10 Pro.

((specs 4x1.5ghz AMD APU E2-6110(15W) Processor, 4GB, 64 GB EMC))

Echter wil ik toch terug naar Windows 10 S en vroeg mij af of dit mogelijk is met een systeemherstel (of andere mogelijkheden?!))
Weet één van jullie dit misschien?

Of wordt Windows 10 pro dan opnieuw geinstalleerd.

De reden dat ik dit vraag, is omdat ik graag een "lightweight" os wil die enkel maar Edge of Chrome draait. De rest maakt verder niet zoveel uit.
Het liefst Windows, maar als die enkel nog maar Home of pro aanbied, is die niet heel erg "lightweight".

Graag jullie reacties !

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Xbox series S

Alle reacties

• Zhankou
Oh, ben benieuwd waar die knop verstopt is dan...

Xbox series S

• Zhankou
De vraag is dus, als ik een herinstallatie doe, of dat Windows 10 S dan weer een optie is.

Ik lees op google en verschillende websites namelijk verschillende antwoorden.
Daardoor ben ik verward.

Ene site zegt: Ja het kan, maar het is moeilijk ( https://www.cnet.com/news...-s-to-pro-and-back-again/ )

Microsoft site zegt zelf dat het niet mogelijk is.

Ergens anders lees ik een artikel van Microsft dat ze de optie terugschakelen hebben toegevoegd (artikeltje uit 2018).

Zodoende weet ik niet zo goed meer hoe of wat.

Mijn laptop, gebruikt 3,4 GB van de 4 GB constant.
Waarom?

Processor draait ook vaak 90% (waarom?!)

Ik wil hoofdzakelijk dat "Stadia" via Edge, Chrome of wat dan ook goed draait zonder issues.
Vandaar de lichetere OS.

Xbox series S

• Zhankou
Oke, dus als je via beveiliging voor de optie kiest zet terug naar fabrieksinstellingen (toen stond er Windows 10s op), dan is dit niet voldoende? Hij zet dan gewoon pro terug ?

Xbox series S

• Zhankou
Gebeld met Asus.

Ik zou hem kunnen opsturen (valt nog onder garantie) en dan kunnen zij de Windows 10 S versie terugzetten.
Tja, ben ik hem wel een paar dagen kwijt.

Xbox series S

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True