Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Telefoon voor hem en haar - budget 800-1000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Maduth
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 19-07 12:01
Wij zoeken een?
Wij zoeken eigenlijk twee mobielen om onze oude units te vervangen, een voor haar en een voor hem. Met een goed update beleid [we hebben Motorola ’s en deze zijn sinds begin 2019 niet meer bijgewerkt]. We waren aan het wachten [oftewel ik] op de pixel 4a maar die is nog zeker drie maanden blijkbaar uitgesteld.

Wat is je budget?
Gezamenlijk budget is ongeveer 800 - 1000 euro

Hij wilt het apparaat gaan gebruiken om:
  • Dagelijks gebruik van apps [whatsapp, netflix streamen, spotify en surfen]
  • Games [af en toe]
  • Minimaal 64g opslag
  • DuoSim [must]
  • Batterij duur zolang mogelijk
  • Ondersteuning minimaal twee jaar
  • Hij is meer gadget freak
Zij wilt het apparaat gaan gebruiken om:
  • Dagelijks gebruik van apps [whatsapp, netflix streamen, spotify en surfen]
  • Minimaal 64g opslag
  • Batterij duur zolang mogelijk
  • Goede camera maar dat is dus wel gebonden aan budget [dus geen Iphone 11 bijv.]
  • Ondersteuning zolang mogelijk
  • Scherm niet te groot [zeker geen 6,7 inch bijvoorbeeld]
  • Navigate ivm werk [google maps]Zij geeft minder om een telefoon 😉
Wat heb je zelf al gevonden?

De volgende telefoon zijn gevonden:

Apple iPhone SE (2020) 64GB Zwart
+ Goede interface
+ User Friendly
+ Goed update beleid

- Camera (?)
- Batterijduur

Google Pixel 3a Zwart
+ Camera
+ Snel
+ Scherm niet te groot
+ Prijs

- Nu nog resterende update beleid

Google Pixel 4 64GB Zwart
+ Camera!
+ Nieuw dus goed updatebeleid

- Prijs
- Accuduur

OnePlus 7 (6GB) 128GB Grijs
+ Geheugen
+ Mooi scherm [hem]

- Batterijduur
- Update beleid

Welke vragen heb je hier nog over?

Ik kan er niet uitkomen of die camera en accuduur van de Iphone nu echt slecht is of niet. Voor mijn vriendin is de schermgrootte en update beleid namelijk goed. Met accuduur bedoel ik dat de telefoon na een dag gebruik, nog wel wat overheeft om de nacht te overleven. Er wordt wel eens vergeten om op te laden 😉

Mag ik aannemen dat van de Android toestellen [3a/OnePlus], dat ik in nog wel een upgrade krijg naar Android 11 en misschien zelfs 12? We hebben nu nog 8.1.0. Gezien onze voorkeur voor een goede batterijduur en update beleid, wat zou de beste keuze zijn, 3A of 4?

Ik heb ook gekeken naar bijvoorbeeld Realme [maar wil geen Ads in mijn settings] en andere modellen maar ik wil niet al teveel customized UI hebben

Mis ik nu vragen of overige punten?

Alle reacties

• Maduth
P3TER_ schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:10:
[...]

Ik heb in het afgelopen halfjaar van tientallen Realme-gebruikers, inclusief ikzelf, nog nooit gehoord dat ze advertenties tegenkwamen. Ik snap de gedachte, want ze hebben het zelf meegedeeld, en in de settings staan opties over advertenties, maar ik moet de eerste nog tegenkomen. Ik vermoed dat ze de advertenties alleen in India laten zien, waar ze ook uit te zetten zijn. In Europa zijn ze niet uit te zetten, maar/want ze zijn er ook niet.
Ik vind dat toch nog wel spanned want de telefoon is zelf natuurlijk goed geprijsd voor de specs.

• Maduth
Dankzij de tips in het Pixel 3 forum over de aanbieding van de Franse google, hebben wij twee Pixels besteld.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True