Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ram wilt niet overclocken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Eskimotje
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 09-07 21:59
Dag allemaal,

ik heb een i7 4790k in combinatie met een asus z97-p en 8GB aan ddr3-ram: pricewatch: Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2A2400C11R

Als het goed is, is de ram geclocked op 2400mhz en zou het moederbord deze snelheid aan moeten kunnen. https://www.pc-specs.com/mobo/Asus/Asus_Z97-P/3377

Nu heb ik in de bios XMP aanstaan en geprobeerd de clock speed op 2400mhz te zetten, als gevolg hierop start mijn pc meerdere malen op naar een zwart scherm en sluit zich weer af wat meerdere malen gebeurt totdat ik de voeding knop uitzet en weer naar bios gaat.

Dit blijft gebeuren totdat ik ram clock zet op 1866mhz. Alhoewel mijn pc nu werkt, zou ik toch graag mijn ram clocksnelheid op 2400mhz zetten omdat ik dit wel tijdens het gamen merk.

Iemand hier toevallig oplossingen voor?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True