Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Een eenvoudige FTP server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wallywally
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 25-05 00:40
Hoi,

Voor wat transfers probeer ik weer ns een eenvoudige FTP server op te zetten. Je zou zeggen; piece of cake. Goed ik ben er al even uit(de hele IT scene), dus ik zie niet wat ik hier verkeerd doe.

Ik heb de FTP service van win10 aangezet, en heb een FTP server werkend lokaal (127.0.0.1).

Ik heb het expres zo basic mogelijk allemaal gehouden, zonder encrypties en wat dan ook. Gewoon;
FTP server, poort 21, geen poespas, dat is het. Portforwarding op mn router, firewall op mn router uit, firewall op mn PC uit. Shieldsup komt met een closed port 21. Geen stealth, closed.

Hoe bestaat dit? Lokaal op mn eigen pc werkt het, lokaal op een andere pc werkt het half, en vanaf internet werkt het ook half. Wel een connection, geen data oid. Is dit een active/passive issue, dat met random poorten? En zo ja,hoe vang ik dat af in mn IIS manager of hoe zet ik het uit. Het is gewoon de microsoft FTP

;

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wallywally
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 25-05 00:40
Nevermind, misschien ook port 22 datapoort forwarden |:(
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True