Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Techem verwarmingskosten: 2nd opinion nodig

Pagina: 1
Acties:

• nenne
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16-06 10:20
Goedendag allen,

Voor de afrekening van verwarmingskosten via Techem vraag ik me af bij wie ik terecht zou kunnen voor een 2nd opinion?

Als beheerder van een groot complex heb ik een afrekening ontvangen die mijns inziens niet kan kloppen. Ik heb rondvraag gedaan via Google maar ben nog geen partij tegengekomen die mij kan ondersteunen in het beoordelen van het gerapporteerde verbruik, kijkend naar hoe de installatie is aangelegd, het energielabel van het gebouw, enz.

Het gaat om de regio Zuid-Holland. Kan iemand van jullie mij verder helpen? _/-\o_

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hmmz, zo te horen moet je iemand van een ingenieursburo of architectenburo inhuren; je vraagt specifieke kennis over energielabels en installatietechniek
Je voelt al aankomen dat dat snel in de papieren gaat lopen. Een paar duizend €uro ben je zomaar kwijt

En - even voor mijn begrip - techem rekent toch alleen maar af? Daar wordt het uiteindelijke verbruik toch niet hoger (of lager) van?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• SA007
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 09:14

SA007

Moderator Tweaking
Move naar WVB.

Klok is stuk :(

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 02:36
Dus je kunt niet zelf de meter zien? Koop anders een meter in de eigen kant van je installatie.

Wat voor verwarmingssysteem is het?

• loginerror
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12-07 17:19
Wij krijgen via de VvE ook altijd een rekening van Techem, echter zijn hun niet degene die de meterstanden aflezen hun factureren alleen. Dat bleek een ander bedrijfje te doen dat de meterstanden een tijdje "gegokt" had. Dat is toen een klein akkefietje geweest.

Misschien is er bij jullie ook zo een constructie dan zou je bij de aflezers eens na kunnen gaan of de meting wel klopt. Voor het beoordelen van het gerapporteerde verbruik zou ik het dan weer niet weten.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True