Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• wwwmarcel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 22-07 17:00
Hallo tweakers...

Wij staan op het punt zonnepanelen te kopen..en nu dacht ik (ivm onze 15jr oude ketel) zou gelijk de overstap naar waterpomp interessant zijn?

Ik heb geprobeerd mij in te lezen, maar de berichtgevingen lopen nogal uit elkaar..
waterpomp- kostbaar
waterpomp hybride - samenwerkend met cv (waardoor ik eigenlijk 2 apparaten moet kopen ;-(

Ons vrijstaande huis is uit 1908 wel wat geïsoleerd maar niet super. bv geen spouwmuren, maar ons huis staat wel beschut..houten schuur bv naast het huis en het huis staat onderaan de dijk,, waardoor we niet volop de wind hebben.
In de winter hebben we de verwarming alleen maar aan in de woonkamer overdag ('s avonds openbaar)
en in de ochtend in de badkamer...slaapkamers verwarmen we nooit.

Wij wonen met z'n 3'en..2 volw en een dochter van 8.
een verbruik van 1500m2

voorlopig doet de cv het nog wel...maar ik denk dat binnen 3jr daar wel vervanging voor moet komen..
wat zou wijs zijn ?

• wwwmarcel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 22-07 17:00
mouse86 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:56:

-lucht/lucht warmtepomp (airco) voor gebruik als verwarming in de ruimte waar je vaak zit. Heb je ook gelijk de mogelijkheid om te koelen, wat wel zo fijn is met een steeds warmer klimaat.

-lucht/water warmtepomp samen met een buffervat van bv 300L voor gebruik warm water.
dit zou misschien bij ons ook wel zijn...

we koken nu nog op gas, maar ik wil best wel naar elektriciteit
huis verwarmen...kan ook elektrisch en met openhaard..

enige ding is dan nog warm douchen (voor keuken hebben we een quooker) en dat zou dan nog met lucht/waterpomp kunnen..ik ga eens kijken naar de kosten
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True