Acties:
  • +1Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:00

DarkSide

theres no place like ::1

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Jarlaxz
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-07-2021
Hoi ik zal mijn ervaring met je delen.

Ik heb de XG95 en de XH95 gehad. Het belangrijkste verschil voor mij voor de overstap van de eerste naar het vernieuwde 2020 model was meer de x wide angle layer.

Maar dit bleek in de praktijk minder effectief omdat op de 55” de kijkhoek minder groot is dan op bijv een 65 of 75 waar de x wide angle layer hoek stuk groter is en waar je dan ook meer aan hebt. Maar ik moet zeggen het verschil qua kijkhoeken zag ik wel. Ook al was het minimaal.

Qua helderheid ging met de xh95 een beetje achteruit maar dit is minimaal en ging helder genoeg voor mij. HDR films zag er goed uit naar mijn ogen en de highlights waren best fel. Maar ik vond het niet spectaculair “helder” omdat ik OLED ben gewend waar het HDR effect en vooral in een donkere kamer waarnaar ik vaak mijn content kijk echt tot zijn recht komt , vandaar de overstap van de xh95 naar de LG CX

Ik vond verder de afstandsbediening heèl fijn, en de best wel rappe OS dat lekker makkelijk in gebruik is. Bovendien is het design ook super mooi.

Verder is de beeldkwaliteit ook gewoon goed vooral met de ingebakken upscaling wat ook wel “reality creation” heet. Dit maakte wel degelijk verschil in scherpte van content maar soms een beetje overdone in gezichten. Wat bekend is overigens.

Ik vond het een hele goede tv met alles wat ik wou alleen omdat ik vaak in het pikke donker kijk is oled meer voor mij. Heb je nog vragen over de tv of iets anders misschien? Laat het me weten. Ik wil graag helpen.

Ps. De xg95 had ik voor €1095 gekocht en de xh95 had ik voor €1350. Advies prijs was zelfs €1700

• Jarlaxz
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-07-2021
Voor mij was het echt de beeldkwaliteit in het donker. De LCD oogde een beetje “washed out” zoals ik het noem. Dit komt omdat de pixels gewoon niet uit kunnen en altijd aan staan.

Mij broer had al een tijdje een OLED voor dat ik er ook een had en vond het beeld in het donker wel aangenaam naar te kijken. Met name HDR films omdat de pixels helemaal uit kunnen lijkt het echt meer diepgang te geven aan het beeld terwijl tegelijkertijd het best wel helder kan gaan. Je moet het ook het ook echt wel zien wil je begrijpen wat ik bedoel.
Wat betreft de x wide angle layer zag ik bij de xg95 al een gamma shift in een hoek van 10 15 graden. Dus als ik al letterlijk een paar centimeter opschoof zag ik de gamma verschuiven. Dit vond ik zelf storend en dit zou beter zijn met de xh95 wat ook zo was maar minimaal.

Qua beeld zou ik zeggen dat de twee Sony’s erg dichtbij elkaar zitten. Ik was met alle twee tevreden. Ze hebben ook alle twee de ultimate chip dat is wel echt nodig wil je een soepele ervaring hebben.

Wat betreft het prijs verschil vind ik het eigenlijk best meevallen. De LG oled c9 was op zijn goedkoopst 1300 of zelfs 1250. Vergeken met de Sony x950h vond ik zelf de keus snel gemaakt omdat ik ze beide heb gehad en ik de oled prefereer.

Oh en nog iets wat niet geheel onbelangrijk is. De motion op Sony’s vond ik wel beter dan de OLEDS. Hier staan Sony’s ook bekend om.

Hier naast heb ik me ook ingelezen wat betreft “Blooming” op lcds en op de x950g was het wat mij betreft acceptabel en lang niet zo erg als Samsungs. En de x950h was hier stukken beter in dus als dat al een belangrijk punt is dan zeker voor de x950h gaan. Als je hier echt niet tegen kan dan is OLED echt de enige keus.
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee