Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Aanschaf nieuwe desktop: CAD software

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 19:56
Goede cpu,
Pak een pricewatch: MSI X570 Tomahawk WiFi , die heeft net dat beetje extra, is de investering zeker waard.
Je hebt een GPU gepakt die al wat ouder is, op zich prima, Misschien zou een MSI GeForce GTX 1650 Super Gaming X 4GB een alternatief kunnen zijn.
Qua behuizing kan je beter de pure base 500 pakken .
Windows kan je voor 2 tientjes online kopen
Let op GEEN corsair RAM in een ryzen systeem, er is een behoorlijke kans dat deze niet goed werken. Het liefst pak je crucial. Als je wilt besparen kan je ook g-skill pakken.
Je hebt een goede voeding gekozen, hij is alleen erg duur :( pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W is een mooi alternatief dat op dit moment nog oke is qua prijs.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: november 2003
  • Nu online
Ik zou in jouw geval nog 2 weken wachten. Dan die X570 in de lijst vervangen voor een B550. Scheelt ongeveer € 100+ wat je weer kan steken in een betere videokaart. 3D CAD software vreet namelijk VRAM. De professionele pc’s hebben vaak een Nvidia Quadro kaart erin zitten. Meer VRAM betekent betere prestaties.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
  • Nu online
Zie hier voor de gelekte prijzen.

Een Asrock B550m Pro4 zou 115 USD moeten kosten. Gerekend naar EUR en NL btw komt dit neer op ongeveer €130. Dit Mobo lijkt mij voldoende Er zijn natuurlijk meer voorbeelden (ook ATX ipv mATX). Hou er rekening mee dat alles volop leverbaar is bij meerdere winkels de prijzen vanzelf omlaag gaan.

Edit: ik ben wel met je eens dat het verschil X570 en B550 wel een stuk kleiner is dan verwacht.

[Voor 9% gewijzigd door Djarune op 15-06-2020 12:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19:02
Ik zou juist een goedkoper moederbord kiezen, waarom 200+ stukslaan?
B550 is een optie als je perse PCIE 4 wilt (eventueel voor een snellere SSD later), anders is een B450 bordje van 100 euro ook prima.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
  • Nu online
@mc landin wat voor CAD gebruik je?

2D of 3D?
Kleine, medium of grote assemblies?

CAD software werkt met FP64, terwijl gaming videokaarten met FP32 werken. Wil je een gaming pc met een beetje CAD of verdien je je brood met CAD?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Randojongen
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 14:18
Ik zou voor een systeem dat hoofdzakelijk Revit en AutoCAD draait toch een Intel processor aanraden. Deze zijn nog steeds het snelste op 1 core. Aangezien deze software 90% van de tijd single thread is, zal Intel merkbaar sneller zijn. Dit is ook terug te zien in de benchmarks op het revitforum https://revitforum.org/fo...rdware-and-Infrastructure

Verder gaat een Quadro kaart helemaal niks toevoegen. Revit en AutoCAD draaien net zo goed op GeForce kaarten. Quadro is onnodig duur. Onderstaand systeem zou ik als basis aanhouden.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-10700K Boxed€ 399,-€ 399,-
1MoederbordenMSI MPG Z490 Gaming Plus€ 171,82€ 171,82
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 252,90€ 252,90
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 89,-€ 89,-
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 60,87€ 60,87
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 137,17€ 137,17
1VoedingenCooler Master MWE Gold 650 Full Modular€ 79,17€ 79,17
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 114,85€ 114,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.304,78

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Randojongen
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 14:18
Om eerlijk te zijn heb ik veelal het populairste product uit de pricewatch gepakt. 450w lijkt mij ook voldoende
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True