Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kan mijn pc 44gb ram aan en kan het in mijn pc

Pagina: 1
Acties:
  • 672 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:12
Wat wil je met al dat geheugen gaan doen? Heb je wel echt zoveel nodig?

Het is niet duidelijk welk moederbord je hebt, er zijn namelijk 3 versies van de B360M Pro.
https://tweakers.net/pric.../1162411;1162413;1164473/

Er zit nu hoogst waarschijnlijk 1x4gb en 1x8gb in (want 12gb latjes bestaan niet).
Daarnaast zal dat nu in single channel draaien in plaats van dual channel, geen beste configuratie.

De twee goedkoopste bordjes hebben maar 2 slots, als je die hebt zitten beide slots vol, dus kan er niks bij.
De kans dat je de duurdere hebt schat ik niet zo hoog in gezien de rest van de (pre-built?) PC.
Om het zeker te weten even de PC open maken en kijken welk type moederbord en wat voor geheugen er nu precies in zit.

Indien je echt meer geheugen nodig hebt zou ik er 2x16gb of 4x8gb van maken, afhankelijk van het meoderbord en de investering die je wilt doen.
(of als 32GB nog tekort is en je hebt 4 sloten kun je nog kijken naar 2x8 + 2x16 of zelfs 4x16)

PS: Het gelinkte geheugen is SODIMM, dat is voor laptops en mini systemen, gaat dus sowieso niet passen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:16
Wolletje01 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 00:05:
Ik heb 2x 6gb latjes en er zijn nog 2 slots over. Heb mijn pc open gemaakt en heb geen idee welke moederbord versie ik heb. Wil een ark server runnen en een ark game kunnen spelen op 144 fps.
6GB RAM geheugen bestaat niet. Dan is het waarschijnlijk 2+4GB.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Volgens mij bestaan er geen 6GB memory banken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Even gecheckt en 6GB reepjes zijn inderdaad niet te vinden in de Pricewatch:
https://tweakers.net/gehe...LGqdVRMrVEKDCEyxoq1dbWAgA

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Let erop dat het geheugen die je wilt gaan kopen niet in jou moederbord kan. SODIMM is over het algemeen voor laptops.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True