Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bestandsoverdracht verhogen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pmeijers
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 31-12-2020
Mijn vraag
Hoe kan ik de bestandsoverdracht verhogen bij het kopiëren van bestanden van mijn pc naar nas? Ik wil van 10mb/s naar 50mb/s

Relevante software en hardware die ik gebruik
Synology DS218play
Seagate HDD 7200rpm (nas)
Seagate HDD 7200rpm (pc)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kopiëren vanaf ssd pc naar nas
Kopiëren vanaf hdd pc naar nas
Geen verschil: in beide gevallen ong. 10mb/s

Beste antwoord (via pmeijers op 11-06-2020 21:22)

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 25-07 13:09
pmeijers schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:47:
Ik zou dus de eigen door een gigabit router moeten vervangen en zowel nas als pc daar op moeten aansluiten?
De oplossing is gewoon die trage Netgear ditchen, en beide op 1 Gb/s apparatuur aansluiten.

- Indien mogelijk alles op de (ik ga even uit van 1 Gb/s) KPN router.
- Indien dat niet mogelijk is (Omdat bijvoorbeeld de KPN box vol zit en/of er meer apparaten aan de Netgear hangen en je geen extra kabels wilt trekken) dan zou ik de Netgear door een goedkope switch vervangen. :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True