Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• LVeldhuis
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 16-06-2020
Ik zoek advies over de eventuele aanschaf van een nieuwe processor

Ik merk dat bij sommige games de max van mijn systeem geraakt wordt en dat de games ook trager worden en soms ook crashen.
Ik zit er daarom aan te denken om een nieuwe processor te kopen een i7 maar ik weet niet zo goed welke ik dan moet hebben en of ik dan ook een nieuwe koeltoren moet aanschaffen.

Wellicht hebben jullie ook andere suggesties. Ik denk zelf dat de CPU niet meer toereikend is maar ik ben zeker geen expert.

Budget ligt rond de 400 euro.

Ik ben fan van ASUS en over het algemeen gebruik ik intel proccesoren.

Ik heb nu :
Maximus Ranger VIII
i5-6600 3.5 Ghz (25% overclock)
16 GB RAM
Geoforce GTX 1060 66

Alle reacties

• LVeldhuis
Ik draai in 1920*1080 60 Hz.
Dacht dat ik echt een goede videokaart had :)
Die afterburner zal ik eens downloaden.

[Voor 17% gewijzigd door LVeldhuis op 11-06-2020 14:24]

• LVeldhuis
CPU en GPU schieten beiden naar 100%.
Dank voor de handige tips.
PO 25% overclock draait alles wel stabiel heb ook wel met stock gedraaid maar geen significant verschil.
Het is overigens niet zo dat games aan de lopende band crashen het gebeurt soms wel eens.
Maar wat jullie zeggen is eigenlijk CPU en GPU kunnen wel iets beter. MB en Mem is ok.
Goed monitoren en dan kijken wat het beste is om te doen.
Afgezien van sommige games performed mn systeem overigens super hoor.
Het is lekker snel met opstarten en ik heb goede SSD schrijven. Heb ik in de afgelopen jaren erin gezet voor mn oude trage disks.

[Voor 19% gewijzigd door LVeldhuis op 11-06-2020 15:08]

• LVeldhuis

• LVeldhuis
Ik heb nu dit.
CPU staat op 125%.
Maar om eerlijk te zijn heb ik geen idee hoe ik mn videaokaart kan overklokken.
Assasins Greed bijvoorbeeld.
Geen crashes na updates oid.
Komt heel zelden wel eens voor maar dan draai ik de update terug.

[Voor 35% gewijzigd door LVeldhuis op 11-06-2020 15:52]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True