Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Synology DS218+ Reparatie hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vaenir
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 23:25
Ik heb een DS218+ gekregen welke een "blinking blue light" heeft. Alle standaard recovery procedures al geprobeerd maar hij blijft haken op het knipperende lampje. Aangezien ik er geen scherm aan kan hangen, ik geen ip krijg, wordt debuggen erg lastig..

Volgende stap was het uit elkaar halen van het apparaat. Zo op het oog geen kortsluiting o.i.d. Dan kom ik bij de volgende twee stappen, misschien is het ram corrupt en moet ik een nieuw stickje bestellen of misschien heeft een update de partities gesloopt van de interne flash chip. Aangezien ik geen sodimm reepje bij de hand heb, dan maar eerst de flashchip. Ik kwam er al gauw achter dat deze met een standaard usb pinout is aangesloten op het moederbord.

Ik heb een usb kabel gestript en gesoldeerd en tada ik krijg twee partities. Een EFI partitie en een Ext2 partitie. Ik dacht nu even makkelijk een image te flashen maar hier loop ik tegen een probleem aan, er zijn geen images.. Ik heb daarna de DSM software gedownload en deze pat file uitgepakt maar even knippen en plakken wordt het ook niet..

Ik heb mezelf al platgegoogled naar o.a. "bootrom recovery" etc maar ik kom echt niet verder. Is hier iemand met wat meer Synology ervaring dan ik? Die mij kan vertellen hoe deze partities er normaliter uitzien..

Synology EFI partitie

Synology Ext2 partitie

Alle reacties

• Vaenir
rikadoo schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:17:
Ik denk eerder dat dit geen probleem heeft, kan je eens een seriele kabel aan je nas aansluiten? Op het bord van de nas zitten vaak pinout waar je een seriele verbinding mee kan maken. Anders even een foto van je bord.
Net even het moederbord eruit gehaald. Het is mij niet helemaal duidelijk welke header ik daarvoor zou kunnen gebruiken, of dat er uberhaupt een header opzit voor een seriele aansluiting. Enige idee? Die witte header is iig voor het dochterbord met daarop de flashchip voor de software. Ik zal dan ook even een geschikte kabel moeten kopen.

Ik heb ook al een ticket open gezet bij Synology maar aangezien ik het apparaat zelf uit elkaar aan het halen ben, verwacht ik weinig support.. :+

edit: Ik denk dat de poort linksboven zit op de foto als ik het goed heb? Deze is namelijk ook bij elke pin netjes genummerd.

[Voor 6% gewijzigd door Vaenir op 10-06-2020 19:02]

• Vaenir
rikadoo schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:54:
Ja dat zal hem wel zijn, je zal een 3.3v ra232 adapter nodig hebben of een pi schijnt het ook mee te kunnen.

Dan kan je een seriële verbinding maken en kijken of deze er ergens uitklapt en wellicht repareren. Heb het zelf gedaan met een ds214play. Is ook een topic over ergens op tweakers, met een hoop info.
Thanks! Ik ga even opzoek naar zo'n kabel en dan kijken of we er dan wat foutmeldingen uit kunnen krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vaenir
Ik had het apparaat als defect zijnde gekregen. Synology neemt geen stappen zonder factuur, wat ik ook begrijp. Heb uiteindelijk nog geprobeerd een seriële verbinding te maken maar het moederbord is echt dood. Ik ga nu proberen alsnog de factuur te bemachtigen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True