Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gemeente wil niet handhaven op in avond verlaten terrein

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10:10
Dit gaat een heel lang en doorspek stuk zijn met veel emotie maar het kan even niet anders.

Vorig jaar heb ik een hoekhuis gekocht in Rijswijk (ZH)
Het is er echt heerlijk, we hebben nu een tuin en het is in goede staat, dus verhuizen is niet een optie.

Echter sinds de corona crisis hebben wij veel overlast van de parkeerplaats die naast ons ligt.
De parkeerplaats is de perfecte plaats om uit het zicht je ding te doen. Het is een parkeerplaats met een doodlopende weg, waar alleen fietsers en voetgangers door kunnen.

In de avond wordt er vaak KFC genuttigd en de overblijfselen met zak en al op straat word gegooid. En het is ook een afwerk plaats. Verder word deze plek ook gebruikt om te dealen en lachgas te gebruiken. Met alle feestjes van dien.

In de afgelopen 3 maanden is de politie (eigen logboek bijgehouden) 12 keer langs geweest ivm deze ellende.

De parkeerplaats is onderdeel van een bedrijven terrein, het is niet afgesloten en je kan als het druk is in de wijk er gewoon parkeren. Er hangt dus ook geen bordje met verboden terrein art. 461.
Met de gemeente Rijswijk bekeken of het openbare weg was of eigen terrein, en dit laatste blijkt zo te zijn.

In overleg met de politie en handhaving hebben we besloten om elke avond een lint te spannen. Maar elke ochtend word door de medewerkers van het pand het lint kapot gereden zodat ik elke avond weer iets kan ophangen.

In contact geweest met handhaving, maar die geven openlijk toe dat die in de avond er niet durven te komen. En die rijden er dus nu overdag en die merken geen overlast..... Ja logisch want dan is het gewoon een parkeerplaats.

Samen met de huurders van het pand (want die zijn de rotzooi ook zat) zijn we aan het kijken naar een permanente oplossing. Polars, slagbomen zoiets. Zelfs de wijk is bereid om mee te betalen aan een oplossing.

Maar helaas laat de gebouwbeheerder het afweten, en heeft gezegd dat hun er niets aan gaan doen.

Wat kan ik hier nu tegen doen?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Simpel lijkt me: De eigenaar van het terrein aansprakelijk stellen voor de overlast. Gebouwbeheer kan ook zijn uitbesteed en dan heb je nog steeds niet de eindverantwoordelijke van het terrein waar de overlast vandaan komt te pakken.

• weebl
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 10:24

weebl

YARR!

Blijven melden bij de politie als je het mij vraagt. Die zijn er op een gegeven moment ook wel klaar mee en zullen dan hopelijk met de gemeente en de eigenaar van het terrein aan de slag gaan om er wat aan te doen.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 11:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Misschien zoiets ? https://www.hangjongerenweg.nl/

Nadeel is dat je er soms zelf ook last van hebt dus het mooiste zou zijn dat hij door jou te bedienen is en aan te zetten op momenten dat je er last van hebt.

Bij mij ergens in de buurt hebben ze zo'n ding een paar maanden ingezet en heeft goed gewerkt. De 'vaste' groep is er niet meer en zo af en toe dat er wat is is niet meer structurele overlast.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Erwin_83
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 08:01
Jij bent niet echt een partij voor de verhuurder. Wellicht dat de huurders meer kans maken en eventueel met opzegging dreigen.

En misschien willen de huurders wel zichtbaar (nep) camera's ophangen ter afschrikking.

Ken de situatie niet, maar kan jij of de huurders er bouwlampen ophangen om de nachtelijke bezoekers in het zonnetje te zetten. Vinden ze vastvast fijn ;)

[Voor 26% gewijzigd door Erwin_83 op 10-06-2020 12:56]

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12:23

Rukapul

Moderator General Chat
Eerst een observatie: blijkbaar wil de huurder/kantoorgebruiker niet meewerken want het zijn immers zijn medewerkers die het lint vernielen.

De suggestie van hierboven om de pandeigenaar te dagen wegens onrechtmatige daad lijkt een interessante exercitie, maar mogelijk niet de meest praktische.

Mogelijk dat je mee lol haalt uit een paar flinke bouwlampen in combinaties met camera's. Hoe je de beelden inzet vereist enige creativiteit, afstemming met de pandgebruikers en wat burgerlijke ongehoorzaamheid mbt AVG (als daarop gehandhaafd wordt ga je vol op het orgel in de lokale media).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 12:16

Erasmo

Laadpaaljager

Klinkt als iets wat je met een opklapbaar paaltje aardig kan oplossen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Dj Neo Ziggy
Die lampen zijn toen opgehangen met de een verklikker, maar dat kan ze echt niet boeien. Overlastgevers vinden het zelfs fijn, en bewegen extra om zo de lampen aan te zetten.
Een hoge pieptoon zou werken, ware het niet dat ik ook een dochter heb die dit ook kan horen.
En daarbij als ze in de auto zitten horen ze dit niet.

Over locale media gesproken das ook een wassen neus, die delegeert weer naar handhaving:

https://www.grootrijswijk...ng-handhaving-in-rijswijk

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 12:24
Panden kunnen bij aanhoudende criminaliteit gesloten worden voor enkele maanden, wellicht dat dat ook geldt voor de grond rondom die tot het pand behoort. Mocht dat zo zijn, kan je daarop je pijlen richten? Zuur voor de huurder, maar de enige manier om de eigenaar effectief aan te pakken: in zijn portemonnee.

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 08:43
Stukje leesvoer: https://www.politie.nl/themas/hangjongeren.html

Daar zijn ook tips te vinden voor alternatieven.

Maar als wat jij aangeeft het inderdaad zo is dat er troep en herrie wordt gemaakt, drugs wordt gebruikt en/of verkocht etc. dan betreft het strafbare dingen en daarop kan de politie gewoon ingrijpen.

• Thomas18GT
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 08-07 22:09
Kan je niet voorstellen om de parkeerplaats te kopen? Ik weet natuurlijk niet hoe de situatie is, maar als je zelf iets aan die grond hebt kan je er een hek omheen zetten oid.

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
In plaats van het lint een ketting met een musketonhaak ophangen? Als een kapot te maken lint werkt zal dat ook wel werken, met als voordeel dat de eerste van de dag hem even weg hangt. En de laatste (of jezelf) hem aan het begin van de avond even terug hangt.

Hang er een 461 en een cameratoezichtbordje aan, dat zal vast wel enig effect sorteren.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 10:02

Helgie

Misantroop

Wikipedia: Category:Foul-smelling chemicals

Het kan natuurlijk gebeuren dat een flesje met één van de spullen die in bovenstaande lijst beschreven zijn per ongeluk kapot valt op dat terrein. Wel alleen als de wind goed staat, anders zit je er zelf in.

Of een pot stroop er neer gooien. Niemand chillt graag met mieren en andere insecten.

Netjes? Nee. Effectief? Ja.

Sterf, met je bullshit

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: maart 2002

Saffie_time

Why use this? 42!

Er is maar 1 oplossing voor en dat is bij elke vorm van overlast politie bellen en kentekens die erbij betrokken zijn doorgeven.
Dag in dag uit iedere keer weer bellen.
Daarnaast de buiten beter app gebruiken en elke ochtend foto's plaatsen van de zooi die is achter gebleven zodat ook bij de gemeente dossiervorming ontstaat.
Wijkagent benaderen en uitnodigen voor een gesprek (bij voorkeur in de avonduren zodat die ook meteen ziet wat er aan de hand is).
Melding blijven maken en zorgen dat er overal dossiers worden opgebouwd. Tot vervelens toe.

Heeft bij ons geresulteerd dat politie nu vanaf 18.00 uur structureel langs komt rijden, meerder malen op een avond. Bij aanwezigheid van hangjongeren worden deze de eerste keer vriendelijk verzocht te gaan, de tweede keer volgt er een prent. Dat werkt best prima al zal je altijd wat overlast houden van zo'n parkeerplaats.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Dj Neo Ziggy
Saffie_time schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:50:
Er is maar 1 oplossing voor en dat is bij elke vorm van overlast politie bellen en kentekens die erbij betrokken zijn doorgeven.
Daarnaast de buiten beter app gebruiken en elke ochtend foto's plaatsen van de zooi die is achter gebleven zodat ook bij de gemeente dossiervorming ontstaat.
Wijkagent benaderen en uitnodigen voor een gesprek (bij voorkeur in de avonduren zodat die ook meteen ziet wat er aan de hand is).
Melding blijven maken en zorgen dat er overal dossiers worden opgebouwd. Tot vervelens toe.

Heeft bij ons geresulteerd dat politie nu vanaf 18.00 uur structureel langs komt rijden, meerder malen op een avond. Bij aanwezigheid van hangjongeren worden deze de eerste keer vriendelijk verzocht te gaan, de tweede keer volgt er een prent. Dat werkt best prima al zal je altijd wat overlast houden van zo'n parkeerplaats.
Het vervelende is dat er maar 1 koppeltje is voor 3 wijken. Ik ga zeker die app buitenbeter installeren. Goede tip.
Helgie schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:49:
Wikipedia: Category:Foul-smelling chemicals

Het kan natuurlijk gebeuren dat een flesje met één van de spullen die in bovenstaande lijst beschreven zijn per ongeluk kapot valt op dat terrein. Wel alleen als de wind goed staat, anders zit je er zelf in.

Of een pot stroop er neer gooien. Niemand chillt graag met mieren en andere insecten.

Netjes? Nee. Effectief? Ja.
Dit is echt niet wat je wilt. Ik wil dit netjes oplossen. En ik heb ook geen problemen met de verhuurders. Het gaat om het gespuis wat na sluitingstijd er niet hoort.

[Voor 43% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 10-06-2020 15:55]

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:52:
[...]

Het vervelende is dat er maar 1 koppeltje is voor 3 wijken. Ik ga zeker die app buitenbeter installeren. Goede tip.

[...]
Geen idee hoe dat van belang is.
Indien er te weinig handhavers zijn mag dat nooit jouw probleem worden.

(Ik snap het wel maar maak niet iemand anders zijn probleem dat van jullie)

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12:11
Je bent al met handhavingsverzoeken in de weer geweest?

Politie bellen is 1 ding, maar vooral gericht op acute problematiek. Een handhavingsverzoek kan er wellicht voor zorgen dat de gemeente gemotiveerd wordt om de leefbaarheid in algemene zin te verbeteren. Dan is het wellicht niet de gebouwbeheerder die aan de slag gaat, maar de gemeente.

Overigens lijken het me vervelende problemen en ben je er zover we kunnen lezen constructief mee in de weer. Hoop dat het lukt de situatie te verbeteren.

Corona thuiswerk Sentimeter gebouwd in MS Teams :-)

• Dj Neo Ziggy
De gemeente trekt zijn handen er vanaf omdat hun aangeven dat het een prive terrein is.

• YourMom
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 11:28

YourMom

I put the p in pool.

Gewoon een bordje plaatsen met de melding: "gelieve hier te blijven staan om je aan te melden voor een vrijwilligersbaan bij ons bedrijf" ;)

...alle gekheid op een parkeerplaatsje: denk dat het idd. niet slecht is om je te informeren over, en 'of' je het bedrijf kan aansprakelijk stellen voor de overlast.

- je hebt overlast
- je kan het vastleggen op camera (? i.v.m. privacywetgeving?)
- je kan het laten vaststellen door ordehandhavers (dat ze niet durven lijkt me echt een excuus van jewelste, heb je al een overste aan de lijn gehad van je politiezone? En hoe rechtvaardigt die het argument "we durven om dat uur niet ter plaatse komen"?) Het zijn toch v*****me ordehandhavers, wat doen ze dan in andere gevallen?! "oei mevrouw, een inbraak, nu om 2u 's nachts? sorry maar dat durven we niet hoor, zoek het zelf maar uit." |:(

...dan heb je alle stappen toch gezet en als het bedrijf niet wil, kan je ze aansprakelijk stellen, hoe dat gaat aflopen is een andere vraag.

[Voor 75% gewijzigd door YourMom op 10-06-2020 16:24]

• ID-College
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11:42
Ik snap nu even niet welke overlast je nu exact hebt. Het is niet jouw terrein, dus dat het een rotzooi is is niet heel fraai maar niet jouw probleem. Dat kunnen buren ook hebben in de tuin. Dealen? Tja, welke overlast vind je daar nu echt van precies? Zelfde voor lachgas. Oke, je hoort af en toe wat geluid van de ballonnen vullen, maar dat is ook maar een seconde. Is het muziekoverlast van b.v. auto's? Stel je je niet een beetje aan en vind je het gewoon vervelend of is er echt overlast?

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12:26

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Een plaatje (desnoods in mo-tags) zou al zo verhelderend zijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 08-07 22:26
ID-College schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:20:
Ik snap nu even niet welke overlast je nu exact hebt. Het is niet jouw terrein, dus dat het een rotzooi is is niet heel fraai maar niet jouw probleem. Dat kunnen buren ook hebben in de tuin. Dealen? Tja, welke overlast vind je daar nu echt van precies? Zelfde voor lachgas. Oke, je hoort af en toe wat geluid van de ballonnen vullen, maar dat is ook maar een seconde. Is het muziekoverlast van b.v. auto's? Stel je je niet een beetje aan en vind je het gewoon vervelend of is er echt overlast?
Automobilisten onder invloed van lachgas in de buurt is nooit fijn.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• kabeltjekabel
YourMom schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:18:
[...]
- je kan het laten vaststellen door ordehandhavers (dat ze niet durven lijkt me echt een excuus van jewelste, heb je al een overste aan de lijn gehad van je politiezone? En hoe rechtvaardigt die het argument "we durven om dat uur niet ter plaatse komen"?) Het zijn toch v*****me ordehandhavers, wat doen ze dan in andere gevallen?! "oei mevrouw, een inbraak, nu om 2u 's nachts? sorry maar dat durven we niet hoor, zoek het zelf maar uit." |:(
[...]
Dat moet je bellen en zeggen dat een buurman er met zijn buks op af gaat; dan komen ze wel. :+

• JWL92
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 06-07 19:54
Ze durven echt niet? Zeggen dat je t recht in eigen hand neemt, zoeken voor lijken durven ze tenslotte ook niet...
gassies in auto's aan de lachgas wil je toch niet op de weg hebben.

shit jokes aside

Lees dat je met handhaving gesproken heb, maar ook t volk zelf aangesproken en aangegeven dat ze overlast veroorzaken?
Misschien kan je/het bedrijf/ de gemeente een prullenbak buiten neerzetten waar ze hun vuil in kunnen dumpen? (moet natuurlijk wel op tijd geleegd worden anders zit je nog met troep (dat was n issue dat ik nog regelmatig op straat hing met vrienden en wel gewoon ons vuil weg gooide))

T spannen van n lint lijkt misschien te werken als tijdelijke oplossing, maar mijn vermoede zegt dat 't probleem daarmee alleen maar gaat verplaatsen, of weer terug komt zodra een nieuwe groep die spot ziet.

• ID-College
Ach.. zo spannend is het allemaal niet! Snap dat het vervelend is maar overlast vind ik niet hetzelfde..

Acties:
  • +5Henk 'm!

• kabeltjekabel
ID-College schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:39:
[...]

Ach.. zo spannend is het allemaal niet! Snap dat het vervelend is maar overlast vind ik niet hetzelfde..
Oh ja.. helemaal vergeten dat als je door een automobilist vermoord wordt je leven niet telt. Bij Corona wel... dan verneuken we de hele economie om dat te voorkomen |:(

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 07-07 21:31

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

kabeltjekabel schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:45:
[...]

Oh ja.. helemaal vergeten dat als je door een automobilist vermoord wordt je leven niet telt. Bij Corona wel... dan verneuken we de hele economie om dat te voorkomen |:(
Zucht, laat Corona er even buiten joh.
Op zich is de vraag: hoeveel overlast is het nu eigenlijk? is best een terechte vraag.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: maart 2013
  • Niet online
Ik kijk uit op de achterkant van een kerk, daar zit ook een mooie nis waar je perfect uit het zicht van de weg ongestoord je gang kan gaan. Wordt dus regelmatig geblowd / lachgas gebruikt. Volgende dag chipszakken / blikjes e.d. op de grond. Ik heb er zelf overigens geen last van, het is makkelijk 100 meter verderop, maar de eigenaar / beheerder / dominee vind het iets minder prettig natuurlijk. De afgelopen maand heb ik zeker 20 keer politie gezien, die 12x van @Dj Neo Ziggy vind ik dus nog wel meevallen. Vorige week was ik toevallig 's nachts wakker i.v.m. huilend kind en toen was er net een gevalletje 'heterdaad', sindsdien heb ik die jongens niet meer teruggezien. Een kerk is in principe ook privé terrein, maar bij overlast is dat voor politie geen probleem. Dus ik zou inderdaad proberen in contact te komen met de politie. Bel ze op, spreek ze aan, spreek af op locatie etc. Vaak is het een bepaalde groep die zo'n parkeerplaats gebruikt, als die doorhebben dat ze er beter niet meer kunnen komen ben je vaak jaren van het gezeik af.

• BlackMonkey
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 08-07 15:05
ID-College schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:39:
[...]

Als iemand die het zelf letterlijk voor de deur heeft meegemaakt, dat is het wel. Door lachgas krijg je een zuurstof tekort in de hersenen. Zonder dat ze het doorhadden zijn ze meerdere keren op geparkeerde auto's ingereden. Je had er maar net moeten fietsen/lopen/rijden en ze hadden jou ook ongemerkt geschept.

Ik zou zelf met toestemming van de gebouwbeheerder samen met alle belanghebbende op eigen kosten een paal/hek met een code plaatsen. Je wil namelijk niet in de ochtend gebeld worden dat er 10 man staat te wachten tot jij uit je bed komt om het open te doen. Je kan ook via het kadaster/gemeente opvragen wie de daadwerkelijke eigenaar is van het pand en die het probleem voorleggen, misschien is die tot meer bereid.

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Ik begrijp niet goed welke problemen je nu hebt met de andere grondeigenaar?

En waarom zou het geen openbare weg zijn? Het is immers gewoon toegankelijk en niet afgeschermd. Ook wordt er dmv bebording niet gemeld dat er iets speciaals met het terrein aan de hand is.

• ID-College
BlackMonkey schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:13:
[...]

Als iemand die het zelf letterlijk voor de deur heeft meegemaakt, dat is het wel. Door lachgas krijg je een zuurstof tekort in de hersenen. Zonder dat ze het doorhadden zijn ze meerdere keren op geparkeerde auto's ingereden. Je had er maar net moeten fietsen/lopen/rijden en ze hadden jou ook ongemerkt geschept.

Ik zou zelf met toestemming van de gebouwbeheerder samen met alle belanghebbende op eigen kosten een paal/hek met een code plaatsen. Je wil namelijk niet in de ochtend gebeld worden dat er 10 man staat te wachten tot jij uit je bed komt om het open te doen. Je kan ook via het kadaster/gemeente opvragen wie de daadwerkelijke eigenaar is van het pand en die het probleem voorleggen, misschien is die tot meer bereid.
Ik heb er jarenlang middenin gewoond. Vond het niet fijn maar had er geen overlast van. Dan stellen jullie je beide aan vind ik want overlast is toch echt wat anders als je het mij vraagt ;)

Dus daarom: welke overlast ondervind je er nou echt aan in plaats dat het 'vervelend' is..?Dat het niet fijn is: snap ik.. maar overlast is als als je buren dagelijks tot 2 uur snachts de muziek aanzetten en jij moet werken de volgende dag. Daar kan ik mee inkomen, maar dit is gewoon hangjeugd. Hoe vervelend ook: dat is dikke pech als dit een goed hangplekje is. En daar heb je in de basis niet veel last van.. we zijn allemaal jong geweest dus dit hoort er gewoon bij...

Acties:
  • +28Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

ID-College schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:17:
[...]

Ik heb er jarenlang middenin gewoond. Vond het niet fijn maar had er geen overlast van. Dan stellen jullie je beide aan vind ik want overlast is toch echt wat anders als je het mij vraagt ;)

Dus daarom: welke overlast ondervind je er nou echt aan in plaats dat het 'vervelend' is..?Dat het niet fijn is: snap ik.. maar overlast is als als je buren dagelijks tot 2 uur snachts de muziek aanzetten en jij moet werken de volgende dag. Daar kan ik mee inkomen, maar dit is gewoon hangjeugd. Hoe vervelend ook: dat is dikke pech als dit een goed hangplekje is. En daar heb je in de basis niet veel last van.. we zijn allemaal jong geweest dus dit hoort er gewoon bij...
TS zegt in zijn OP dit:
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:38:
[...]
Echter sinds de corona crisis hebben wij veel overlast van de parkeerplaats die naast ons ligt.
[...]
In de avond wordt er vaak KFC genuttigd en de overblijfselen met zak en al op straat word gegooid. En het is ook een afwerk plaats. Verder word deze plek ook gebruikt om te dealen en lachgas te gebruiken. Met alle feestjes van dien.
[...]
TS heeft dus letterlijk een parkeerplek naast zijn huis waar rotzooi wordt neergegooid, waar wordt afgewerkt, waar gedeald wordt, waar lachgas gebruikt wordt én waar herrie vanaf komt (ik interpreteer die 'alle feestje van dien' maar als geluidsproductie).

En dan ga jij dat lopen bagatelliseren dat dat geen overlast zou zijn en dat dit gaat om 'gewoon hangjeugd' met als afsluiter 'we zijn allemaal jong geweest'. Stond jij toen je 15 was ook op een parkeerplaats te dealen, lachgas te gebruiken en voor 20 gulden een vent te pijpen? 8)7

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 12:11
ID-College schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:17:
[...]

Jij hebt niet voor een ander te bepalen of iets overlast is. Je kunt wel vinden dat het wel meevalt en dat TS zich aanstelt, maar je kunt niet voor hem bepalen of het overlast oplevert. Dat is namelijk vrij persoonlijk en gezien de meeste reacties hier dat gedrag ook niet naast hun woning willen hebben denk ik dat jij degene bent die coulanter is dan gemiddeld.

Maar toen ik jong was vond ik drugs, dealen en 's nachts ongein uithalen ook niet normaal. Laat staan dat er iets afgewerkt werd buiten een spel op de N64 of GameCube.......Dus om nou te zeggen dat het er gewoon bij hoort is nogal afhankelijk van de persoon.......

• Iva_Bigone
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Iva_Bigone

3Dfx Voodoo 3 2000 PCI te koop

Vorig jaar heb ik een hoekhuis gekocht in Rijswijk (ZH)

Is die parkeerplaats aangelegd tijdens de corona-crisis of lag 'ie er al toen je het huis kocht?

De link overlast<>corona mis ik een beetje :?
Ben/werk je vaker thuis en merk je het daarom meer?
De figuren die daar vaak rondhangen zijn meestal "free spirits" oftewel beroepswerkelozen die niet opeens meer vrij zijn lijkt me?

Dit probleem is niet iets waar je bij de bezichtiging niet bij stilgestaan had?
Vaak genoeg leuke woningen laten schieten na een bezoekje omdat de buurt k** was, of dat de woning niet zo gunstig lag (appartement schuinboven de losplaats van een supermarkt, of een tuin grenzend aan een parkeerplaats).

Dat neemt niet weg dat wanneer je echt overlast ondervindt, het zeer demotiverend kan zijn als je merkt dat geen enkele partij of instantie je bij kan of wil staan :X

Maar 12x politie in 3 maanden vind ik niet erg veel, mogelijk dat de eigenaar/beheerder ook die mening is toegedaan en daarom niet echt het probleem ziet.

V & A

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:40

BazzH

Kei-goed...

Opvallend. Dan is er dus blijkbaar een samenscholingsverbod of gebiedsverbod opgelegd o.i.d. Waar zouden ze anders een prent voor krijgen? Hangen is voor zover ik weet niet verboden. Overlast veroorzaken natuurlijk wel, maar ik weet uit het verleden nog wel dat de politie ook gewoon machteloos staat tegen "alleen hangjongeren". Ze kunnen pas wat als er ook echt iets geconstatteerd wordt wat verboden is.

Hier wordt ook steen en been geklaagd over een parkeerplaats en nabijgelegen bankje in het park. Maar ze kunnen dus echt alleen maar handhaven op overtredingen en misdrijven. Een alternateif zou zijn om een samenscholingsverbod (zwaar middel, wil de gemeente liever niet toepassen) in te stellen, maar dat zou dan betekenen dat er op de petanque banen ernaast ook niet meer gespeeld kan worden en hondeneigenaren zich ook niet meer mogen verzamelen daar. Een samenscholingsverbod is namelijk ook geldig voor de rest van Nederland. Da's dus wel een dilemma. Die hangjongeren (waarvan er ook gewoon een noemenswaaridg aantal jong-volwassen zijn) hebben al aangekondigd om breed handhaving te gaan eisen als de gemeente inderdaad een samenscholingsverbod zou instellen. (Was een reactie op een misschien iets te enthousiaste politie-agent die dacht dat dreigen met een samenscholingsverbod wel effectief zou zijn.)

In dit geval heb je een nog ingewikkelder probleem. De grondeigenaar gedoogt de aanwezigheid van de hangjongeren. Wat hem betreft mogen ze daar dus staan. Dat is dus geen probleem. (Het terrein van een ander afzetten met linten en/of kettingen zonder toestemming is dat overigens wel.) Dan hou je alleen nog handhaven op overtredingen en misdrijven over.

Vraag me wel af wat daar dan precies allemaal gebeurt, waardoor de BOA's er 's avonds niet heen durven. Dan schiet de gemeente hier toch wel aardig tekort zou je zeggen. Als je BOA's ergens niet heen durven, dan lijkt opschalen naar politie me een logische stap. De echte rottigheid haal je er overigens wel voor een deel uit door wat intensiever toezicht vanuit de politie, maar helemaal weg gaat het echt niet.

Think smart........ Act stupid........

• jurri@n
  • Laatst online: 08:34
Misschien denk ik te simpel, maar volgens mij is het ophangen van een bordje "Verboden toegang voor onbevoegden, art. 461 wetboek van strafrecht" voldoende. Alleen de medewerkers van het bedrijf zijn bevoegden, alle andere mensen niet. De huurder doet een belletje naar de politie wegens onbevoegde toegang tot hun terrein (misschien mag jij het ook wel doen als een soort extra paar ogen voor dat bedrijf) en de politie heeft een wettig middel om iedereen te verwijderen van het terrein (mogelijk zelfs meenemen voor een overnachting op het bureau).

Voorbeeld van de bordjes: https://www.bordenplaza.n...-of-eigen-terrein-borden/

Die borden mag je vrij ophangen op je eigen/gehuurde terrein, dus geen vergunningen of andere papierwinkel vereist.

[Voor 20% gewijzigd door jurri@n op 11-06-2020 08:28. Reden: Artikelnummer gecorrigeerd en link toegevoegd]

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

jurri@n schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:25:
Misschien denk ik te simpel, maar volgens mij is het ophangen van een bordje "Verboden toegang voor onbevoegden, art. 461 wetboek van strafrecht" voldoende. Alleen de medewerkers van het bedrijf zijn bevoegden, alle andere mensen niet. De huurder doet een belletje naar de politie wegens onbevoegde toegang tot hun terrein (misschien mag jij het ook wel doen als een soort extra paar ogen voor dat bedrijf) en de politie heeft een wettig middel om iedereen te verwijderen van het terrein (mogelijk zelfs meenemen voor een overnachting op het bureau).

Voorbeeld van de bordjes: https://www.bordenplaza.n...-of-eigen-terrein-borden/

Die borden mag je vrij ophangen op je eigen/gehuurde terrein, dus geen vergunningen of andere papierwinkel vereist.
Dat is een optie, maar dan moet de eigenaar of huurder van de grond daar wel aan mee willen werken. Zo'n bordje is overigens niet eens nodig als je het terrein gewoon met bijvoorbeeld een hek of heg omheind. Hoeft niet eens een hek van 2 meter hoog te zijn, zolang het maar duidelijk is dat de bedoeling is dat niemand daar komt. Ook hier is weer het probleem: dit moet vanuit de eigenaar of huurder besloten worden, niet door een buitenstaander.

Maar eerlijk gezegd vind ik het allemaal een beetje gezocht. Blijkbaar wordt daar:
- durgs verkocht
- drugs gebruikt
- illegaal geprostitueerd
- geluidsoverlast veroorzaakt

Zou toch voldoende moeten zijn om op te handhaven zou je zeggen. De vraag is meer: waarom wil de gemeente niet handhaven? Aangezien de BOA's er op bepaalde tijden niet durven te komen, is de gemeente volledig op de hoogte van de problemen en worden deze door ambtenaren ook erkend (en als zodanig ernstig geclassificeerd dat ze er niet heen durven). Zou toch genoeg moeten zijn? Eerlijk gezegd denk ik gewoon dat deze situatie geen prioriteit krijgt, waarom dat weet ik niet.

De gemeente verzaakt hier enorm, dus lijkt het mij terecht dat jullie (niet alleen de TS dus, die moet meer mensen meekrijgen) de druk gaan opvoeren bij de gemeente. Organiseer bijvoorbeeld een WhatsApp groepje speciaal voor direct omwonenden, waarin jullie elkaar informeren over wat er speelt op de parkeerplaats en ga dan ook COLLECTIEF over elk voorval contact opnemen met de gemeente. Meld verdachte situaties COLLECTIEF bij 0900-8844. Als ze bij de gemeente elke dag door 10 man helemaal gek gebeld worden, dan valt het kwartje op een gegeven moment echt wel. Dat hebben ze hier gedaan en nu wordt er iets vaker gecontroleerd. De overlast is nu minder, maar helemaal weg gaat het toch niet.

Wat overigens ook niet helpt, dis dat sommige mensen wel heel snel van "overlast" spreken. Dan gaat bij de gemeente op een gegeven moment ook wel het beeld leven dat men hier al gaat bellen als er 3 jongeren 's avonds ergens op een bankje hangen. En dat is ook wel een beetje waar, moet ik bekennen. Mensen klagen al heel snel dat ze 's avonds het park niet meer in durven vanwege "aggressieve hangjongeren". Nou loop ik toevallig elke avond door het park en er is echt niks engs daar. Ja, er zitten weleens een paar jongeren op een bankje. Maar daar kun je gewoon veilig langslopen. Het ergste wat je kan geberuen is dat er iemand 'goede avond" zegt.

[Voor 25% gewijzigd door BazzH op 11-06-2020 09:02]

• jurri@n
  • Laatst online: 08:34
BazzH schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:47:
[...]

Dat is een optie, maar dan moet de eigenaar of huurder van de grond daar wel aan mee willen werken.
TS meldt dat de huurder ook last heeft van de overlast, alleen de eigenaar werkt niet mee. Dat laatste mag geen belemmering zijn om een bordje te laten plaatsen door de huurder, als hij het maar netjes verwijderd als ze ooit weggaan :)

Naar mijn idee schept zo'n bordje meer duidelijkheid dan een hek (en is veel goedkoper en makkelijker te plaatsen). Dan heb je juridisch een poot om op te staan als je mensen weg wilt sturen van het terrein.

[Voor 18% gewijzigd door jurri@n op 11-06-2020 08:59]

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

jurri@n schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:57:
[...]

TS meldt dat de huurder ook last heeft van de overlast, alleen de eigenaar werkt niet mee. Dat laatste mag geen belemmering zijn om een bordje te laten plaatsen door de huurder, als hij het maar netjes verwijderd als ze ooit weggaan :)

Naar mijn idee schept zo'n bordje meer duidelijkheid dan een hek (en is veel goedkoper en makkelijker te plaatsen). Dan heb je juridisch een poot om op te staan als je mensen weg wilt sturen van het terrein.
De huurder van het pand. Is dat ook de huurder van de parkeerplaats waar de TS het over heeft? Of is de parkeerplaats waar de TS het over heeft een algemene voorziening op het bedrijventerrein? Als de huurder waar de TS het over heeft inderdaad de huurder is van de grond waar de hangjongeren staan, dan vraag ik me af waarom de gemeente begint over lintjes bij de ingang van het bedrijventerrein en niet gewoon voorstelt dat de huurder zo'n bordje plaatst. Afgaand op het verhaal van de TS, kreeg ik namelijk de indruk dat de huurder "die toevallig een pand dicht bij deze algemene parkeerplaats huurt" er ook last van heeft.

Anderen in de wijk zullen met die bordjes misschien ook minder blij zijn, want ik begrijp dat bewoners er ook parkeren als het druk is in de wijk.

Ik vraag me af of dit nou een typisch Nederlandse werkwijze is. Weten dat er allerlei vrij grote problemen zijn daar, daar vervolgens niets aan doen maar op zoek gaan naar een "easy way out met een bordje of lintje".

• Iva_Bigone
  • Niet online

Iva_Bigone

3Dfx Voodoo 3 2000 PCI te koop

BazzH schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:13:

Ik vraag me af of dit nou een typisch Nederlandse werkwijze is. Weten dat er allerlei vrij grote problemen zijn daar, daar vervolgens niets aan doen maar op zoek gaan naar een "easy way out met een bordje of lintje".
Ik denk dat het ook te maken heeft met de grootte van de betreffende stad/gemeente:
als er veel van dit soort problemen zijn, kan men niet alles (tegelijk) aanpakken.

Daar zal nog bijkomen dat het voor degenen die verantwoordelijk zijn voor de inzet en prioriteren een "ver van mijn bed"-issue is, ze hebben er zelf geen last van.

In dorpjes/kleinere gemeenten waar je bij wijze van spreken de burgemeester dagelijks bij de bakker ziet, wordt "jouw probleem" ook eerder "zijn probleem", het is wat persoonlijker dan "Zaaknummer 370 in wijk 15".

Althans, zo gaat het wel in landen als Frankrijk weet ik (waar men trouwens ook vaak linten, kettingen en bordjes ophangt om passanten van hun terrein te weren; zijn die er niet dan gaat men er vanuit dat het een openbaar terrein is :P).

V & A

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Iva_Bigone schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:43:
[...]

Ik denk dat het ook te maken heeft met de grootte van de betreffende stad/gemeente:
als er veel van dit soort problemen zijn, kan men niet alles (tegelijk) aanpakken.

Daar zal nog bijkomen dat het voor degenen die verantwoordelijk zijn voor de inzet en prioriteren een "ver van mijn bed"-issue is, ze hebben er zelf geen last van.

In dorpjes/kleinere gemeenten waar je bij wijze van spreken de burgemeester dagelijks bij de bakker ziet, wordt "jouw probleem" ook eerder "zijn probleem", het is wat persoonlijker dan "Zaaknummer 370 in wijk 15".

Althans, zo gaat het wel in landen als Frankrijk weet ik (waar men trouwens ook vaak linten, kettingen en bordjes ophangt om passanten van hun terrein te weren; zijn die er niet dan gaat men er vanuit dat het een openbaar terrein is :P).
Ìk vind het gewoon opvallend. In dit geval hoeft blijkbaar geen actie te worden ondernomen op de prostitutie en drugshandel en -gebruik, maar als we er een bordje ophangen dan komen we dát wel even handhaven. Dat zie ik toch als een groot bevet van onvermogen.

Je blijft zo eeuwig bezig met een kat en muis spellejte tussen hangjongeren en de autoriteiten. Het maakt ook niet uit waar die jongeren gaan hangen, want dan hangen we gewoon weer een bordje op en kunnen ze weer naar de volgende overlastlocatie. Dat schiet toch echt niet op?

In mijn jeugd zat ik ook in een vriendengroepje wat 's avonds vaak ergens rondhing. Het was gewoon een spelletje geworden. Gewoon op vaste plek 1 gaan staan tot de politie komt en vervelend begint te doen, dan verkassen naar vaste plek 2 of 3 en repeat, dan door naar de laatste vaste plek en repeat. Voor ons geen probleem, want wij hingen toch maar een beetje rond. De politie (BOA's kenden we toen nog niet. De stadswacht was net in opkomst in de steden) was er de hele avond zoet mee en kon verder niets. Het werd echt een spelletje op die manier. In die tijd was er overigens nog geen C2000 communicatiesysteem, dus het werd echt leuk als er iemand met een scanner in het groepje aanwezig was. Dan waren we telkens net 2 minuten voor de politie aankwam al vertrokken naar de volgende locatie en gingen we 20 minuten later gewoon weer terug. (Dat deden we voor alle zekerheid maar niet altijd.)

[Voor 34% gewijzigd door BazzH op 11-06-2020 10:03]

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

BazzH schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 07:44:
[...]

Opvallend. Dan is er dus blijkbaar een samenscholingsverbod of gebiedsverbod opgelegd o.i.d. Waar zouden ze anders een prent voor krijgen? Hangen is voor zover ik weet niet verboden. Overlast veroorzaken natuurlijk wel, maar ik weet uit het verleden nog wel dat de politie ook gewoon machteloos staat tegen "alleen hangjongeren". Ze kunnen pas wat als er ook echt iets geconstatteerd wordt wat verboden is.

Hier wordt ook steen en been geklaagd over een parkeerplaats en nabijgelegen bankje in het park. Maar ze kunnen dus echt alleen maar handhaven op overtredingen en misdrijven. Een alternateif zou zijn om een samenscholingsverbod (zwaar middel, wil de gemeente liever niet toepassen) in te stellen, maar dat zou dan betekenen dat er op de petanque banen ernaast ook niet meer gespeeld kan worden en hondeneigenaren zich ook niet meer mogen verzamelen daar. Een samenscholingsverbod is namelijk ook geldig voor de rest van Nederland. Da's dus wel een dilemma. Die hangjongeren (waarvan er ook gewoon een noemenswaaridg aantal jong-volwassen zijn) hebben al aangekondigd om breed handhaving te gaan eisen als de gemeente inderdaad een samenscholingsverbod zou instellen. (Was een reactie op een misschien iets te enthousiaste politie-agent die dacht dat dreigen met een samenscholingsverbod wel effectief zou zijn.)

In dit geval heb je een nog ingewikkelder probleem. De grondeigenaar gedoogt de aanwezigheid van de hangjongeren. Wat hem betreft mogen ze daar dus staan. Dat is dus geen probleem. (Het terrein van een ander afzetten met linten en/of kettingen zonder toestemming is dat overigens wel.) Dan hou je alleen nog handhaven op overtredingen en misdrijven over.

Vraag me wel af wat daar dan precies allemaal gebeurt, waardoor de BOA's er 's avonds niet heen durven. Dan schiet de gemeente hier toch wel aardig tekort zou je zeggen. Als je BOA's ergens niet heen durven, dan lijkt opschalen naar politie me een logische stap. De echte rottigheid haal je er overigens wel voor een deel uit door wat intensiever toezicht vanuit de politie, maar helemaal weg gaat het echt niet.
Handel in drugs.
Gebruik van drugs
Geluidsoverlast (muziek, schreeuwen)
Straatracen
Straat vervuiling door afval achter te laten.

Er waren meer dan voldoende redenen om te gaan handhaven ;)

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Saffie_time schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:03:
[...]

Handel in drugs.
Gebruik van drugs
Geluidsoverlast (muziek, schreeuwen)
Straatracen
Straat vervuiling door afval achter te laten.

Er waren meer dan voldoende redenen om te gaan handhaven ;)
Maar jij stelt:
[...]

Hangen is niet verboden. Je kunt er ook geen prent voor krijgen. Ook een hangjongere heeft, zolang hij geen strafbare feiten pleegt, het recht om buiten te lopen, zitten, staan.... In het verleden genoeg contact gehad met de politie vanwege "buiten hangen", maar ze kunnen je niet "zomaar" een prent geven voor iets wat niet strafbaar is.

Pak die drugs, straatraces, vervuiling en herrie dan aan. Zorg ervoor dat de pakkans groter wordt dan de huidige 0,000001%. Nu stuur je een drugsdealer weg omdat hij "hangt". Dat zal 'm leren!

Ook is dit maar tijdelijke winst. Want na een aantal maanden constatteert de politie dat het niet meer nodig is om extra te surveilleren: er is immers al maanden niets geconstatteerd en geregistreerd. Dan komt het gewoon weer terug, want alle onderliggende zaken zijn NIET aangepakt. Ze zijn alleen tijdelijk verplaatst naar elders. We zijn met z'n allen als een kip zonder kop achter subjectieve overlast en gevoelen van onveiligheid aan gaan rennen (want dat was de quick win) en hebben de echte problemen links laten liggen. Een tijd geleden heb ik in een stuurgroep gezeten voor de herinrichting van een groot park. De gemeente had het niet heel handig aangepakt en behoorlijk wat inwoners geschoffeerd en is toen tot bezinning gekomen en heeft een stuurgroep aangesteld om de plannen wat bij te schaven en meer draagvlak te creëren. Daar werd ook uitgebreid gesproken over de onveiligheid in het park, veroorzaakt door al dat groen waar je je achter kon verstoppen..... Daar ben ik toen op ingegaan en ik heb gevraagd naar de hoeveelheid meldingen over mensen die in het park belaagd of lastiggevallen waren..... Men kon zich toch nog wel 1 voorval herinneren van lang geleden, waarin een jongedame om 23:00 uur 's avonds het gevoel had gehad achtervolgd te wroden door iemand die haar ook iets toeriep. Doorgevraagd naar de cijfers waaruit dit zou blijken: helaas.... niets geregistreerd en geen zaken voorgevallen in de afgelopen 3 jaar.

[Voor 35% gewijzigd door BazzH op 11-06-2020 10:31]

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik sta er niet direct naast op het moment dat ze uitgeschreven worden. Laatst toevallig wel een keer en toen werden er 14 man opgeschreven die de ramadan kwamen vieren.
Politie was reeds 2x lang geweest en in gesprek gegaan met de heren, de derde keer werd iedereen opgeschreven voor het samenscholingsverbod.
Dus wat er exact geschreven wordt (uit de auto gooien van afval/lachgas gebruik?) weet ik ook niet en hoef ik ook niet te weten. Wat ik wel weet is dat sinds er 1 wijkagent aan tafel is geweest bij ons en het gesprek is aangegaan er veel verbeterd is. Wij hebben van hem ook de tip gekregen om kentekens op te schrijven en direct door te geven indien we melding maken.
Ook op foto's in de buiten beter app wordt door de gemeente zeer adequaat gereageerd. Laatst waren er 2 heren een bus aan het uitladen van bouwpuin zaterdagnacht rond half 3. Direct na vertrek foto gemaakt in de app en doorgezet. Toen ik zondagochtend opstond had de gemeente alle bouwpuin al geruimd.

Edit: ik ben het met je eens dat er aan de oorzaak van het probleem niets is gedaan en je de problemen zo enkel verplaatst. Aan de andere kant, als het ergens aantrekkelijker is om te gaan 'hangen' dan bij mij voor de deur dan vind ik dat persoonlijk niet heel erg ;) Ja zo egoïstisch ben ik dan ook wel weer.

[Voor 13% gewijzigd door Saffie_time op 11-06-2020 10:32]

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Saffie_time schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:30:
Ik sta er niet direct naast op het moment dat ze uitgeschreven worden. Laatst toevallig wel een keer en toen werden er 14 man opgeschreven die de ramadan kwamen vieren.
Politie was reeds 2x lang geweest en in gesprek gegaan met de heren, de derde keer werd iedereen opgeschreven voor het samenscholingsverbod.
Dus wat er exact geschreven wordt (uit de auto gooien van afval/lachgas gebruik?) weet ik ook niet en hoef ik ook niet te weten. Wat ik wel weet is dat sinds er 1 wijkagent aan tafel is geweest bij ons en het gesprek is aangegaan er veel verbeterd is. Wij hebben van hem ook de tip gekregen om kentekens op te schrijven en direct door te geven indien we melding maken.
Ook op foto's in de buiten beter app wordt door de gemeente zeer adequaat gereageerd. Laatst waren er 2 heren een bus aan het uitladen van bouwpuin zaterdagnacht rond half 3. Direct na vertrek foto gemaakt in de app en doorgezet. Toen ik zondagochtend opstond had de gemeente alle bouwpuin al geruimd.

Edit: ik ben het met je eens dat er aan de oorzaak van het probleem niets is gedaan en je de problemen zo enkel verplaatst. Aan de andere kant, als het ergens aantrekkelijker is om te gaan 'hangen' dan bij mij voor de deur dan vind ik dat persoonlijk niet heel erg ;) Ja zo egoïstisch ben ik dan ook wel weer.
Maar een samenscholingsverbod (helaas wel het teken dat men de situatie niet op een normale manier onder controle heeft kunnen krijgen) kun je handhaven en op bekeuren. Dat wil de gemeente hier dus niet toepassen, omdat het ook mensen treft die er helemaal niets mee te maken hebben. En dat snap ik ook wel, want afgezien van wat subjectieve overlast van hangjongeren gebeurt er hier in de buurt gewoon echt niks. Dat geklaag zit gewoon bij de oudjes tussen de oren. "Daar staat iemand met een scooter = eng".

Maar daar heeft de TS jammer genoeg niets aan. Zijn "etters" staan op privéterrein en daar is geen samenscholingsverbod van toepassing.

[Voor 3% gewijzigd door BazzH op 11-06-2020 10:42]

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Dan is het overwegen wel nog waard om een slagboom neer te (laten) zetten.
Zoiets als dit met de optie tot het aanbrengen van een slot werkt al prima maar dan moet men het daar wel over eens kunnen worden en degene die over het terrein gaat het hiermee eens zijn.

• kabeltjekabel
BazzH schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:11:
[...]

Maar jij stelt:

[...]

Hangen is niet verboden. Je kunt er ook geen prent voor krijgen. Ook een hangjongere heeft, zolang hij geen strafbare feiten pleegt, het recht om buiten te lopen, zitten, staan.... In het verleden genoeg contact gehad met de politie vanwege "buiten hangen", maar ze kunnen je niet "zomaar" een prent geven voor iets wat niet strafbaar is.

Pak die drugs, straatraces, vervuiling en herrie dan aan. Zorg ervoor dat de pakkans groter wordt dan de huidige 0,000001%. Nu stuur je een drugsdealer weg omdat hij "hangt". Dat zal 'm leren!

Ook is dit maar tijdelijke winst. Want na een aantal maanden constatteert de politie dat het niet meer nodig is om extra te surveilleren: er is immers al maanden niets geconstatteerd en geregistreerd. Dan komt het gewoon weer terug, want alle onderliggende zaken zijn NIET aangepakt. Ze zijn alleen tijdelijk verplaatst naar elders. We zijn met z'n allen als een kip zonder kop achter subjectieve overlast en gevoelen van onveiligheid aan gaan rennen (want dat was de quick win) en hebben de echte problemen links laten liggen. Een tijd geleden heb ik in een stuurgroep gezeten voor de herinrichting van een groot park. De gemeente had het niet heel handig aangepakt en behoorlijk wat inwoners geschoffeerd en is toen tot bezinning gekomen en heeft een stuurgroep aangesteld om de plannen wat bij te schaven en meer draagvlak te creëren. Daar werd ook uitgebreid gesproken over de onveiligheid in het park, veroorzaakt door al dat groen waar je je achter kon verstoppen..... Daar ben ik toen op ingegaan en ik heb gevraagd naar de hoeveelheid meldingen over mensen die in het park belaagd of lastiggevallen waren..... Men kon zich toch nog wel 1 voorval herinneren van lang geleden, waarin een jongedame om 23:00 uur 's avonds het gevoel had gehad achtervolgd te wroden door iemand die haar ook iets toeriep. Doorgevraagd naar de cijfers waaruit dit zou blijken: helaas.... niets geregistreerd en geen zaken voorgevallen in de afgelopen 3 jaar.
Juist omdat de pakkans zo laag is wordt er van heel veel dingen geen melding gedaan he.

• naftebakje
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online
@Dj Neo Ziggy De buurt wil samenleggen voor een oplossing? De grondeigenaar wil de parkeerplaats vrij toegankelijk houden?
Koop gezamenlijk een autowrak of aanhangwagen oid, zet die op de parkeerplaats ==> er is geen plaats meer vrij om te hangen, problem solved?
Komt er dan geklaag van grondeigenaar dat parkeerplaats niet vrij is, kan die gaan handhaven met slagboom, hek, whateaver ==> problem solved?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

kabeltjekabel schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:09:
[...]

Juist omdat de pakkans zo laag is wordt er van heel veel dingen geen melding gedaan he.
Nee, ik woon waarschijnlijk in 1 van de meest dode buurten van Nederland, waar doorgaans echt zo goed als niets gebeurt. Als hier 's nachts een scooter afbrandt bij de plaatselijke voetbalclub dan is dat "breaking". Bij heel veel mensen gaat het om emoties die vaak veel heftiger zijn dan de feiten. Natuurlijk klopt het dat daar weleens een auto staat voor "handel" en dat er weleens hangjongeren zitten op 1 of 2 plaatsen en dat dat weleens overlast en rommel geeft. Maar de laatste keer dat er iemand in het park 's avonds uit het niets is lastiggevallen (door een jogger) is gewoon alweer jaren geleden. Maar ik heb liever dat ze blijvend aan zoveel mogelijk preventie blijven doen, in plaats van een kat-en-muis spelletje met die jongeren te gaan spelen. Van dat laatste wordt op de lange termijn niemand beter.

• Dj Neo Ziggy
Ik heb nieuws, gisteren was het weer raak. En een buurt bewoner zit nogal hoog ik de boom bij de gemeente. Die heeft het voor elkaar gekregen om vanaf volgende week een proef te starten met handhaving.
Die gaan er nu elke avond zitten in burger auto om zelf te ervaren wat er langs komt

• Rinaldo
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
Dat is goed nieuws: wie weet of er dan draagvlak komt om pollers/bollards te plaatsen d:)b

Of gewoon dikke vette palen: waarom daar auto's doorheen moeten kunnen, heb ik nooit begrepen.

Hopelijk is er veel overlast als de burgerauto er staat (niet dat er dan net niks speelt, frustrerend).

Kan van een beetje alles en van alles een beetje :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Nou kleine update, handhaving gaat eerst eens nadenken over het maken van een plan en dat op papier te zetten en zelfs over het plan op papier zetten moet worden vergaderd.
Onderhand was het maandagavond weer raak. Keihard gesis van vullende ballonnen.

Melding gemaakt, en het duurde 45 minuten voordat de politie er nog niet was. Toen zelf maar opgelost.
Wel met het risico dat me iets zou overkomen, maar ja na 6 ballonnetjes kan je niet veel meer.

Het was uiteindelijk 1.30 toen ik in mijn bedje lag.

• Señor Sjon
  • Laatst online: 12:26

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Toch de titel wat aangepast zodat e.e.a. wat duidelijker is..

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• FRANQ
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 09:47
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:33:
Nou kleine update, handhaving gaat eerst eens nadenken over het maken van een plan en dat op papier te zetten en zelfs over het plan op papier zetten moet worden vergaderd.
Onderhand was het maandagavond weer raak. Keihard gesis van vullende ballonnen.

Melding gemaakt, en het duurde 45 minuten voordat de politie er nog niet was. Toen zelf maar opgelost.
Wel met het risico dat me iets zou overkomen, maar ja na 6 ballonnetjes kan je niet veel meer.

Het was uiteindelijk 1.30 toen ik in mijn bedje lag.
Als de politie niks doet, en de grondeigenaar wil niks doen.
Maar jij en de huurder hebben er wel last van.

Waarom plaatsen jullie niet samen (kosten delen) een tweedehands handmatige slagboom of heras hek?
Kost de wereld niet. En dan nog, het kost je misschien een paar honderd euro maar heb je geen overlast meer. slagboompje van marktplaats, middagje spitten met een van zijn werknemers, zakkie beton en klaar.
Een handmatige slagboom heeft geen stroom nodig, en zou waarschijnlijk al werken als hij alleen dicht ligt en niet op slot zit.
Desnoods hangt de huurder er een hangslot aan en geeft de sleutels aan zijn werknemers.

No budget oplossing:
Ze kunnen ook een bedrijfsauto overdwars op de inrit zetten smiddags.

• Dj Neo Ziggy
Nee, het kost de wereld niet. Echter zit je juridisch vlak dat je niet zomaar een weg kan blokkeren die van iemand anders is.
De huurders mogen dat dus ook niet.
En helaas de no budget oplossing is niet mogelijk daarvoor is de toegang te breed.
En vannacht was het weer raak. Zelfs de gasflessen dealer stond erbij. Allen een waarschuwing....
Daar zakt je broek toch vanaf.

• htca
  • Laatst online: 11:47
https://www.rijswijk.nl/bestuur/college/spreekuurbenw Ik zou even een afspraak maken. De burgemeester is verantwoordelijk voor orde en handhaving. Het kan niet dat ze hiervoor wegkijken. Een al dan niet tijdelijke mobiele camera zou al veel kunnen betekenen.

• Blasterxp
  • Niet online
De lichamen worden vandaag geborgen? ... pas op hoor ... als je zelf dingen doet; die niet mogen, kun je flink gedoe krijgen.

• FRANQ
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:24:
Nee, het kost de wereld niet. Echter zit je juridisch vlak dat je niet zomaar een weg kan blokkeren die van iemand anders is.
De huurders mogen dat dus ook niet.
En helaas de no budget oplossing is niet mogelijk daarvoor is de toegang te breed.
En vannacht was het weer raak. Zelfs de gasflessen dealer stond erbij. Allen een waarschuwing....
Daar zakt je broek toch vanaf.
Zal best dat je niet iemand anders weg mag blokkeren.
Maar als de huurder dat pand huurt met parkeerplaats mag hij daar best een hek omheen zetten.
Zeker in overleg met de eigenaar.

Maar je kan zelf ook een paar hoge palen in je tuin zetten met bouwlampen (op beweging sensor) erop en (dummy)camera's, bordjes camera toezicht op je schutting. Maar dat is natuurlijk niet mooi.

Het is nu een beetje kip-ei verhaal.
Regel met de huurder en de verhuurder een bespreking en zorg dat er een oplossing komt.

• Dj Neo Ziggy
Blasterxp schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:42:
[...]

De lichamen worden vandaag geborgen? ... pas op hoor ... als je zelf dingen doet; die niet mogen, kun je flink gedoe krijgen.
Nee geloof me, maar netjes vragen kan altijd. Kijk je weet nooit hoe zon doorgesnoven gekkie reageert.
En als het meer als 3 personen zijn, dan ga ik er echt niet op af.

• factor15
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 11:57
Lees de APV van jouw woonplaats eens goed door (https://decentrale.regelg.../632960/CVDR632960_1.html). Ondanks dat het privégrond is kunnen er wel degelijk gemeentelijke voorwaarden of eisen en wetten gelden. Het terrein is bovendien voor iedereen toegankelijk. Ik ben even snel door de APV gegaan en ik denk dat er wel iets in staat waar je mee uit te voeten kan.
In mijn vorige woning had ik ook veel overlast en ik kwam er helaas pas laat achter dat de politie een zogenaamde buurtregisseur had, soort van wijkagent. Die heeft er toen voor gezorgd dat alles is opgelost. Mijn vriendin heeft dat verder geregeld. Zij was ‘s avonds bang en durfde niet meer alleen thuis te zijn. Dat was voor die buurtregisseur overigens de voornaamste motivatie om het op te lossen.

Die persoon kan ook contact leggen met het bedrijf of de eigenaar van het gebouw. Kan ook zijn dat TS net de verkeerde persoon bij dat bedrijf heeft ontmoet die het idd niets interesseert. Succes.

Dossier gasverlaten: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/62145508#62145508

• Martijn.C.V
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08-07 17:25
Om maar even de andere kant op mee te denken: ipv tegenhouden afbuigen?

Mn vriendin heeft in het jongerenwerk gezeten dus die zat er vaak tussen (tip 1: is er niet een jongerenwerker die ze eens kan benaderen? Dit is letterlijk een onderdeel van hun werk), maar iets wat ik vaak voorbij hoorde komen is dat ze het zo zonde vond dat er elke keer zo hard op in werd gegaan.

Ze gaf aan dat de meeste prima open staan voor een dialoog waar je ze als gelijke toespreekt i.p.v. offensief, voorbeeldje:
Hey, [hier een beetje koetjes en kalfjes]. Het is hier een lekker plekje zo uit de route en het zicht, lekker KFC erbij, zou ik ook doen! Ik gun jullie de plek, maar zoals het nu is ervaren een aantal mensen er toch overlast van, voornamelijk van het afval dat overblijft.

Zouden jullie a.u.b. jullie afval gewoon willen weggooien? Als 'verstandige volwassene' kan ik lachgas uiteraard überhaupt niet aanraden, maar ons grootste pijnpunt is dat er nu overal troep ligt wat overal heen waait. Zouden jullie als jullie weggaan de plek netjes willen achterlaten? We kunnen wel allemaal lastig de politie gaan bellen of overlastmeldingen maken, maar dat doe ik liever niet en ik kan me voorstellen dat dat ook niet jullie voorkeur heeft, win/win!
Ze worden niet door veel mensen serieus genomen en altijd maar weggejaagd (want niemand wil dat ze in de buurt zitten), dan snap ik wel dat ze daar immuun voor worden. I.p.v. tegen proberen te houden het te begeleiden, o.a. d.m.v. ze in hun waarde te laten.

En als er dus geen (of een continu volle) prullenbak is: Plaats er 1 bij/zorg dat ie vaker geleegd wordt.

[Voor 15% gewijzigd door Martijn.C.V op 25-06-2020 10:32]

Complimentje? // Ons blog over (ons) passieve huis

• Gomez12
In overleg met de politie en handhaving hebben we besloten om elke avond een lint te spannen. Maar elke ochtend word door de medewerkers van het pand het lint kapot gereden zodat ik elke avond weer iets kan ophangen.
...
Wat kan ik hier nu tegen doen?
Ik zou zeggen als dat lint helpt, treed in gesprek met het bedrijf/de werknemers hoe je iets als het lint kan ophangen zonder dat hun het vernielen.

Want blijkbaar is het huidige lint te effectief waardoor het voor de werknemers ook meer moeite is om netjes weg te halen ipv door te rijden, oftewel treed met die mensen in gesprek hoe je dat kan voorkomen.
Is er bij niet 1 van de buren die het lint 's ochtends weg kan halen voordat de medewerkers komen?

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Brouwt bier

Als het echt zo erg is, en handhaving doet geen fuck: structureel filmen/foto's maken (vooral dat lachgas, gaat het goed doen) EN klagen bij de politie/handhaving/wijkagent/gemeente.
Na een week met je materiaal de media opzoeken met de mededeling dat lokale overheid alleen maar 'foei' zegt en niets voor de brave burger doet.

Als ze genoeg kansen krijgen om op het op te pakken, maar geen flikker doen dan mogen zich maar publiekelijk verantwoorden.

Zwembad - Braaihok

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12:08
Koffie schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:52:
Als het echt zo erg is, en handhaving doet geen fuck: structureel filmen/foto's maken (vooral dat lachgas, gaat het goed doen) EN klagen bij de politie/handhaving/wijkagent/gemeente.
Na een week met je materiaal de media opzoeken met de mededeling dat lokale overheid alleen maar 'foei' zegt en niets voor de brave burger doet.

Als ze genoeg kansen krijgen om op het op te pakken, maar geen flikker doen dan mogen zich maar publiekelijk verantwoorden.
Gezien de lokale/regionale/nationale media iedere week stapels vol van dit soort zaken krijgt* acht ik de kans klein dat er iets mee gedaan wordt.

* gemeten aan het aantal keer dat deze tip op GoT voorbij komt in een doorsnee week :+

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12:06

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Erwin schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:45:
[...]

Gezien de lokale/regionale/nationale media iedere week stapels vol van dit soort zaken krijgt* acht ik de kans klein dat er iets mee gedaan wordt.

* gemeten aan het aantal keer dat deze tip op GoT voorbij komt in een doorsnee week :+
Misschien eens op Dumpert plaatsen ofzo, als het viral gaat durf ik er wel geld op te zetten dat de er dan wel iets gebeurd.

blog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Lenovo Ideapad S540 - I3 10th gen - 20GB Memory

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12:06

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Martijn.C.V schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:29:
Om maar even de andere kant op mee te denken: ipv tegenhouden afbuigen?

Mn vriendin heeft in het jongerenwerk gezeten dus die zat er vaak tussen (tip 1: is er niet een jongerenwerker die ze eens kan benaderen? Dit is letterlijk een onderdeel van hun werk), maar iets wat ik vaak voorbij hoorde komen is dat ze het zo zonde vond dat er elke keer zo hard op in werd gegaan.

Ze gaf aan dat de meeste prima open staan voor een dialoog waar je ze als gelijke toespreekt i.p.v. offensief, voorbeeldje:

[...]

Ze worden niet door veel mensen serieus genomen en altijd maar weggejaagd (want niemand wil dat ze in de buurt zitten), dan snap ik wel dat ze daar immuun voor worden. I.p.v. tegen proberen te houden het te begeleiden, o.a. d.m.v. ze in hun waarde te laten.

En als er dus geen (of een continu volle) prullenbak is: Plaats er 1 bij/zorg dat ie vaker geleegd wordt.
Je vergeet dat dit schijnbaar ook een afwerkplek is. Er wordt drugs en lachgas gedealed.
Als ze daar gezellig KFC eten, prima. Maar bovenstaande wil je toch niet in je buurt hebben lijkt mij toch?

blog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Lenovo Ideapad S540 - I3 10th gen - 20GB Memory

• dakka
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 03:51
dus de bewoners en de huurders van het terrein zijn bereid tot een oplossing zelfs met goedkeurende knik van handhaving, alleen de beheerder niet.

Is de beheerder iemand die daar dagelijks is of een vastgoed kantoor dat een keer peer jaar een mannetje stuurt voor de meterstand, want in het laatste geval zou ik gewoon dikke vinger doen en er idd iets van een slagboom of van die semi permanente parkeer barieres die op afstand bediend kunnen worden neer zetten.

De beheerder zal mss tijdens het verkopen van het pand zeggen "oh.. dat hoort daar niet" na X jaar

[Voor 3% gewijzigd door dakka op 25-06-2020 18:30]

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 03-07 20:23

Amphiebietje

In de blubber

Zelf woon ik ook in Rijswijk, en de overlast is bekend bij de gemeente en de politie. Sinds een aantal afgefikte auto's op sommige afgelegen parkeerplaatsen surveilleren ze extra, maar om nou te zeggen dat dat erg goed gebeurt...

Bij ons gaat het om een parkje met een ietwat afgeschermde parkeerplaats. In de ochtend ligt het vol met lachgasampullen en afval, en geregeld staan er vroeg in de morgen (nou ja, 7.00-9.00 uur) een dure auto met geblindeerde ruiten en 1 vent met zonnebril (ook al regent het) achter het stuur die eindeloos stil blijft staan met soms een raampje open, en dan komen er auto's hard aanrijden en hard weer wegrijden (drugsdealers en klanten dus). De politie surveilleert liefst buiten de uren dat de dealers er staan, en doen meestal niet eens de moeite om naar de parkeerplek te rijden 8)7

Nou ja, de vuilnisbakken zijn tenminste weer terug, dus die lachgasampullen kunnen nu tenminste ergens in... :+

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Aanzetten tot vandalisme gaan we dus niet doen. Stel iets fatsoenlijks voor of anders niet

[Voor 88% gewijzigd door tweakduke op 25-06-2020 19:49]

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4 / GTE

• Dj Neo Ziggy
Kijk ik heb echt geen problemen met de huurders en de mensen die daar werken. Die heb je met deze actie te pakken.
Ik ga echt niet van dit soort praktijken uitvoeren.
Het moet gewoon netjes opgelost worden.

[Voor 39% gewijzigd door tweakduke op 25-06-2020 19:49. Reden: Quote aangepast]

• FRANQ
Puur hypothetisch..
Als ik dus wil dat jij rolluiken neemt omdat ik het irritant vind dat ik je tv kan zien dan moet ik dus een keer in de week een steen door je ruit gooien.

Waar is de duim omlaag?

Als ik met mijn auto door een of meerdere schroeven rij en mijn (voor mij) dure banden lek rij, is dat mijn probleem. Ik betaal dan de nieuwe banden, niet mijn baas. Lang niet iedereen rijdt in een auto van de zaak, en dan nog is het gewoon vandalisme.

[Voor 27% gewijzigd door tweakduke op 25-06-2020 19:49]

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12:15

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Modbreak:Aanzetten tot vandalisme of andere illegale zaken gaan we hier niet doen. Kom met fatsoenlijke en een constructieve bijdrage en reageer anders niet

Laatste posts zijn dan ook naar de prullenbak verwezen

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 02-07 15:01
Gelukkig staan ze dan ook stil in/buiten de auto te zuigen aan zon ballon, veel beter dan inderdaad rondrijdend.

• Silvos
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 08-07 23:53
Iva_Bigone schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 07:19:
[...]

Is die parkeerplaats aangelegd tijdens de corona-crisis of lag 'ie er al toen je het huis kocht?

De link overlast<>corona mis ik een beetje :?
Toen er nog geen corona was had die prostituee dr eigen kamertje en hadden die hangjongeren een cafe of een zittafeltje bij de KFC. Ik denk dat je een beetje die richting op moet denken ;)

On-topic;
- Ik snap op zich het argument van handhaving dat een verbodsbordje nodig is wel. Immers zijn de overtreding meestal vaag, een leeg flesje bier of een leeg slagroompatroon naast de auto. Daar kan een agent natuurlijk geen bekeuring voor uitdelen. Als er een verbodsbord hangt kan hij in ieder geval een prent geven voor aanwezig zijn op een plek waar het niet mag. Op die basis handhaaft men hier overlast op schoolpleinen e.d. Dus ik zou toch proberen vriendelijk te verzoeken aan de pandeigenaar of op zijn minst een verbodsbordje niet mogelijk is (desnoods op jouw kosten). Dat maakt het makkelijk om te handhaven.

- Mocht dat niet werken zou ik toch kijken of je de pandeigenaar niet civiel kunt aanpakken. Immers is hij misschien niet de oorzaak van de overlast maar zorgt zijn nalatigheid wel een aanzienlijke aantasting in jouw woongenot zoals ik het begrijp. Bovendien is zijn eigen huurder er ook niet blij mee. Ik zou kijken of je hem daarvoor aansprakelijk kan stellen (al is het maar als dreigement (niet te agressief natuurlijk)) zodat hij in ieder geval zich realiseert dat hij er wel iets aan moet doen.

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Brouwt bier

Erwin schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:45:
[...]

En hoeveel zetten er daadwerkelijk door?
Als je het een beetje goed aanpakt is het haalbaar. Youtube, dumpert, social media etc.

Zwembad - Braaihok

Acties:
  • +1Henk 'm!

• naftebakje
  • Nu online
naftebakje schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:06:
@Dj Neo Ziggy De buurt wil samenleggen voor een oplossing? De grondeigenaar wil de parkeerplaats vrij toegankelijk houden?
Koop gezamenlijk een autowrak of aanhangwagen oid, zet die op de parkeerplaats ==> er is geen plaats meer vrij om te hangen, problem solved?
Komt er dan geklaag van grondeigenaar dat parkeerplaats niet vrij is, kan die gaan handhaven met slagboom, hek, whateaver ==> problem solved?
^dit nog niet geprobeerd? Of heeft niemand een oude aanhangwagen?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 08-07 10:10
Eventuele groen-perceeltjes in de buurt voorzien van goed stinkende mest. Regelmatig herhalen tot de bezoekers een andere vaste plek gevonden hebben.

• Starbucks
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 12:27
Ik zou het ook proberen met stank. Vooral nu met dit warme weer zijn de ramen veelal dicht (althans, ik probeer de warmte buiten te houden) en kun je het buiten mooi laten stinken haha.

Niemand wil in de stank staan, dus dat lijkt me een goede oplossing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
naftebakje schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:30:
[...]
^dit nog niet geprobeerd? Of heeft niemand een oude aanhangwagen?
Daarvoor is de ingang te breed. Ik zal zo even wat foto's uploaden van de situatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Milan93
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08-07 22:49
Blijf, ondanks dat de gemeentelijke handhaving ermee bezig is, meldingen maken bij de politie als je overlast constateert.

Overleg de casus met je wijkagent. Maak foto’s van de troep die ze dagelijks achterlaten. Houd een logboek met informatie wanneer ze er staan en wat ze doen.

In jouw geval is het een kwestie van de langste adem. Je gedane meldingen bij de politie + foto’s/data die je hebt zijn namelijk doorslaggevend wanneer de gemeente overweegt een 461 bordje te plaatsen of de grondeigenaar te dwingen maatregelen te nemen.

Repressief optreden gaat dit probleem voor niet oplossen, omdat de mensen die nu worden weggejaagd uiteindelijk vervangen worden door andere mensen die dat plekje ontdekken. Daarom moet er een structurele en duurzame oplossing worden bedacht dat het onaantrekkelijk maakt daar te komen.

Afsluiten zou het mooiste zijn, maar niet realistisch. 461 geeft politie/handhavers handvaten op te kunnen treden.

Ga het overigens niet zelf oplossen, door lijm of andere treiterijen. Je geeft al aan dat je woongenot lijdt door de overlast. Wat je niet wilt is dat de jongeren (lees:pubers) zich tegen je gaan keren, want dan heb je er een nieuwe uitdaging bij :-)
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True