Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop voor studie, werk en fotobewerking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leii
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 27-02 11:45
Dag allemaal,

Mijn laptop is inmiddels echt toe aan een vervanging. Ik heb ook al veel reviews, topics op het forum, BBG's gelezen enzovoorts. Ik ben echter toch gewoon een leek, dus ik zou zeker wat hulp kunnen gebruiken omdat de keuze reuze is!

Wat ga je met je laptop doen?
  • Thesis: tekstverwerking en SPSS
  • Phtoshop + InDesign (af en toe)
  • Alledaags gebruik zoals YT, Netflix, browsen enz.
  • Evt. vanaf najaar ook voor werk, dus makkelijk mee te nemen is ook een pro. En dan moet ik mbt laptopwerk vooral dossier maken, verslagen tikken en documenten lezen.
Wat is je budget?
Max. 1000 liever minder uiteraard.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja redelijk denk ik. Dus ik denk max rond de 15 inch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Na een beetje rondneuzen ben ik vooral op Lenovo en HP uitgekomen. En verder zou het fijn zijn als er een aansluiting is voor een ethernetkabel, maar is geen must.

Ik heb al een Pricewatch aangemaakt met een aantal laptops. Waar ik dan vooral tegen aanloop is welke processor ik het beste kan kopen en wanneer het ook mijn geld waard is. Ik heb volgens mij echt niet de beste processor nodig gezien wat ik met mijn laptop doen, zware games spelen doe ik niet. Ik ben echter wel een persoon die graag nieuwere producten wil zeg maar, ik doe ook altijd lang met mijn producten, dus ik merk dat ik bijvoorbeeld zeker Ryzen 7 4700 in de gaten hou. Maar ik lees ook dat zulke processors geen zin hebben in bijvoorbeeld dunne laptops, maar wat is dun? En wat betreft geld is het dus, als ik noem maar als voorbeeld Ryzen 5 4500 en Ryzen 7 4700 voor mijn soort laptopgebruik een minimaal verschil is, dan is het waarschijnlijk beter om de +/- 200 euro in de zak te houden. Ik zou graag wat input van jullie horen!

De Lenovo Yoga Slim 7 kan bijvoorbeeld met de AMD Ryzen 5 4500U, maar ook met Intel i7 en AMD Ryzen 7 4800U komen ook nog uit (https://www.notebookcheck...sword-too.464229.0.html).
En de Lenovo Ideapad 5 is nu met AMD Ryzen 4500U bij de Mediamarkt, maar andere configuraties zijn ook nog mogelijk. De vraag is echter wanneer die weer leverbaar zijn.

Alvast bedankt voor jullie input!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1LaptopsHP Envy x360 15-ds0760nd€ 999,-€ 999,-
1LaptopsHP Envy x360 15-ee0175nd€ 918,39€ 918,39
1LaptopsHP ProBook 450 G6 4TC94AV€ 979,-€ 979,-
1LaptopsLenovo IdeaPad 5 15ARE05 (81YQ002BMH)€ 699,-€ 699,-
1LaptopsLenovo IdeaPad 5 15ARE05 (81YQ006JMH)€ 0,-€ 0,-
1LaptopsLenovo Yoga Slim 7 14ARE05 (82A20073MH)€ 799,-€ 799,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.394,39

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leii
99ruud99 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:05:
Voor thesis geen enkel nut om een i7/r7 te pakken.
photoshop / indesign zou er nog wel nut van kunnen hebben.
Alledaags gebruik kan zelfs met een i3, dus i5 is ruim ;) .
dossier opbouw / verslagen typen gaat zelfs op een i3, dus i5 kan dat ook :)

Dingen om rekening mee te houden:
gebruik je een los toetsenbord thuis, zodat je makkelijker kan typen?
gebruik je een losse muis, wat zeker tijdens je thesis (en spss) handig kan zijn?
15 inch is beetje standaard maat wat nog net mee te nemen valt, ik zou niet onder 14 inch gaan als je veel verslagen moet typen. (anders zitten je vingers in knoop tijdens typen)
Haha ja inderdaad voor het meeste wat ik doe is i7/r7 niet nodig, het is alleen zo'n neiging dat ik altijd heb om toch voor "de beste" of de nieuwste te gaan. Wel heb ik soms heel veel artikelen open staan voor mijn thesis en vraagt inderdaad Photoshop/Indesign wel wat meer. Ik ben echter geen grafisch ontwerper oid, het is meer wat ik als hobby doe zeg maar. Eigenlijk komt het er denk ik op neer, wat ik al dacht, dat het afhankelijk is van wat ik kan/wil missen qua geld of ik voor i7/r7 of i5/r5 ga. Nog wel die getallen daarachter.., hoe hoger hoe beter dus. Maakt dat nog een heel groot verschil? Bv, 3700 of 4700?

Ik heb trouwens een los toetsenbord, muis en monitor voor thuiswerken momenteel :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leii
Red devil schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:56:
Deze is ook fijn: pricewatch: Acer Swift 3 SF314-42-R2MP, is een stuk lichter. Maar heeft jammergenoeg maar 8GB RAM

Die Yoga Slim is ook zeer fijne keuze: https://laptopmedia.com/r...thing-to-the-imagination/

Ah jammer, nog 52 dagen levertijd voor die Yoga Slim! Wilde nog 1 voor de vakantie aanschaffen.
Over Acer lees ik toch best veel slechte verhalen waardoor ik toch wel huiverig ben haha. En Yoga Slim is inderdaad helaas nog niet direct leverbaar. Dus ik zit toch de Ideapad 5 te overwegen omdat die nu wel te koop is! Maar misschien wacht ik nog een klein aantal weken, en wellicht (hopelijk) dat de Yoga Slim 7 dan toch ergens anders eerder leverbaar is.

Welke laptops ben jij aan het overwegen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leii
Red devil schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:54:
[...]

Die Acer leek me niet verkeerd, want zoveel werk ik toch niet achter een laptop (heb zeer fijne thuis pc build). Maar die Yoga leek me toch stuk beter voor geringe meerprijs. Ik wil wel sowieso een nieuwe Ryzen 5/7, zijn snel met 6 cores en halen goede accu scores. Als je nog andere kandidaten tegenkomt, dan houd ik me aanbevolen. Heb ongeveer een maand voordat ik op vakantie ga ;-)
De HP's die ik er tussen heb staan leken mij ook niet verkeerd, en anders is misschien een Asus Zenbook nog een optie?

Ik ben trouwens een chat gestart op de Lenovo site, ze verwachten de Yoga Slim 7 binnen 1-2 weken! Dus wel wat sneller dat wat er op Paradigit staat!

[Voor 10% gewijzigd door Leii op 09-06-2020 15:45]

• Leii
Red devil schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:48:
[...]

Oh 1 a 2 weken! Dat is wel lekker, daar kan ik nog wel op wachten!
De Lenovo Ideapad 5 (14 inch) is nu goed beschikbaar op de Lenovo site zelf. Nog in dubio of ik deze gewoon gewoon moet aanschaffen of nog wil wachten op de Yoga Slim 7. Deze Ideadpad 5 is namelijk volgens mij ook een topper

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leii
Red devil schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 21:45:
[...]

Welke versie is dat? Moet wel zeggen dat die site beetje rommelig is, soms lastig dingen te vinden!
https://www.lenovo.com/nl...81YMCTO1WWNLNL1/customize?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True