Acties:
  • +2Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:48

DjVe

Hatsaflats!

Het is lastig om aan de hand van je paint een goed beeld te krijgen van de situatie, maar ik verwacht dat je door de verschillende dakvlakken met verschillende hellingen en schaduw wel wat problemen gaat krijgen met een SolarEdge systeem (te weinig spanning).

Ik zou overwegen om de installatie met een Enphase systeem te doen. Dan weet je zeker dat je daar geen last van hebt en je kan later altijd nog uitbreiden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:01
busscherski schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:23:
Lol nee, die panelen op het platte dak moet je echt niet onder een hoek van 40 graden zetten. SolarEdge gaat het wel slikken als die op het platte dak een helling van 15 graden hebben.
Desnoods maximaal 20 graden doen. Anders maak je schaduw op de panelen er achter.
Ik kan een mindere hellingshoek nemen, maar volgens mijn bierviltjes berekening daarstraks moet ik ook met een grotere hoek genoeg ruimte in totaal hebben om tussen de panelen op t platte dak voldoende ruimte hebben om bijna tegen de 40 graden aan te houden. Echter, stel ik maak hier 20 van, scheelt ruimte, scheelt kabellengtes etc. Goed punt dus.
Ik zou denk ik op het schuine dak full black panelen kiezen en op het platte dak iets goedkopere die niet volledig zwart zijn.
Het verschil in prijs vind ik niet zo schokkend en noem me gek, maar het oog wil ook wat, dus ik neem gewoon overal mono full black panelen.
Ga je (net als ik inmiddels) over op een warmtepomp wanneer je CV ketel kapot is?
Voorlopig niet. CV is vorig jaar vernieuwd en gasverbruik lijkt met mijn huidige schatting dit jaar op slechts 1250m3 uit te komen, gezien een huis met tegen de 900m3 inhoud al bijzonder laag. Hierdoor de komende 10 tot 15 jaar geen plannen om de CV te vervangen, tenzij de overheid gasgebruik zo belachelijk onaantrekkelijk maakt, maar dat geloof ik niet.
Elektrische auto? Kans op gezinsuitbreiding? Misschien alvast voldoende PV klaarleggen. BTW teruggave kan op eigen naam namelijk maar eens per 3 jaar tegenwoordig.
Electrishe auto denk ik niet snel, gezinsuitbreiding komt er binnen nu en 5 jaar vast wel. Ik denk op dit moment aan 15 of 16 panelen van 330WP, resulterende in 4950 tot 5280WP. Volgens onze ligging etc. is dat iets van 4200 tot 4500kWh per jaar, precies ons verbruik; vorig jaar was het exact 4200kWh, dit jaar lijkt het minimaal naar de 4500 of 4800 kWh te gaan vanwege sinds maart fulltime thuiswerken. 100% dekking hoef ik ook niet perse, het is voormij op dit moment gewoon een zeer rendabele investering, wellicht help je er het milieu ook nog ietsjes mee maar voor je eigen beurs op lange termijn.

Ryzen 7 3700X @4275Mhz ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:13

timovd

Voorsprong door techniek

@Moi_in_actie, dat is vd-draad en schoentjes er op persen is niet aan te raden.

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | SolarEdge 2200 + 1200Wp APS micro's

Acties:
  • +3Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:40
Moi_in_actie schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:56:
We zijn een week verder,
- Zijn er webshops (zoals bovenstaanden) die af te raden zijn, of juist aan te raden?
Knip
Ken je deze al:
https://vpn.vanhaarst.net...en.2020-06-15.csv.xz.html

Nog wat anders: als je zelf gaat leggen op het schuine dak; zorg dat je voldoende reserve dakpannen hebt. Je kan ze stuk lopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
timovd schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:31:
@Moi_in_actie, dat is vd-draad en schoentjes er op persen is niet aan te raden.
Niet alleen niet aan te raden... gewoon absoluut niet doen.

https://www.sandervunderi...-k-montagesnoer-6mm2.html

Te koop per 2,3,5,10,100 meter.
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee