Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vergunning toegezegd, toch nog niet verleend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 06:49
Je weet dat er nog tot het laatste moment bezwaren kunnen komen. Dat de casemanager op jullie aandringen aangeeft dat er geen zaken zijn die de vergunning in de weg staan, betekent niet dat die er niet alsnog zouden kunnen komen. Dus het was wat voorbarig om op grond van die mededeling al weer vanuit te gaan dat je zou kunnen gaan bouwen

Acties:
  • +10Henk 'm!

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

De bezwaartermijn gaat zelfs pas in ná het verlenen van de vergunning. Nu zijn alleen de "autoriteiten" nog aan zet geweest voor het verlenen van de vergunning. "De meute" mag daarna nog 6 weken bezwaar maken tegen het verlenen van de vergunning (dat kan logischerwijs pas als de vergunning inderdaad verleend is).

Zelfs in die 6 weken na publicatie van de toekenning van de vergunning loop je dus nog steeds enig risico. Als er bezwaar wordt gemaakt en dat wordt gehonoreerd, dan gaat het alsnog niet door.

Het is lullig, maar je hebt de vergunning pas als je hem in handen hebt. Een ambtenaar onder druk zetten om vooruitlopend op de beslissing al te gaan voorspellen wat het gaat worden, daar schiet je niet zo heel veel mee op en je kunt er al helemaal geen rechten aan ontlenen.

[Voor 21% gewijzigd door BazzH op 08-06-2020 20:36]

Think smart........ Act stupid........

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

Shefkee schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:36:
[...]

Jup, dit weet ik inderdaad en is altijd het risico natuurlijk.

En om op de eerste post te reageren; to be fair weet ik dat niet. Ik kan enkel afgaan op de casemanager in deze, want contact leggen met onze gemeemte in onmogelijk. Als hij me dan verteld dat de commissies akkoord zijn verwacht ik, in mijn eerlijkheid, niet dat dit standpunt nog veranderd. Wellicht is dat dan inderdaad erg dom geweest en misschien een hele dure les.
Dat niet alleen. Zodra die commissies allemaal akkoord hebben gegeven, dan ben je er nog niet (bijna, maar nog niet helemaal). Binnen een paar dagen nadat je de vergunning hebt gekregen, wordt het besluit tot het verlenen van de vergunning gepubliceerd door de gemeente. Dat doen ze meestal in het plaatstelijk suffertje en/of op overheid.nl. Iedere belanghebbende heeft vanaf dat moment 6 weken de tijd om bezwaar te maken tegen het besluit om jou die vergunning te verlenen. Dus als de buurman bang is dat jouw uitbouw zijn hele uitzicht gaat verpesten en zijn zeldzame grassoorten van hun zonlicht gaat beroven, dan mag hij bezwaar maken. En als je dan iemand treft die wel met een goed verhaal komt, dan ben je er dus nog niet.

Think smart........ Act stupid........

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 08-08 21:40

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Zoek maar eens op onherroepelijk. Er gaat een wereld voor je open van snelle bouwers en stugge bezwaarmakers.

Ik heb je titel even aangepast. Bezwaar is onderdeel van de procedures namelijk.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21:49
Tja, dat jullie op basis van een mondelinge toezegging alvast zaken gaan regelen, is natuurlijk volledig op eigen risico.
En wat maakt die paar dagen (maandagmiddag gebeld, dinsdagochtend pas actie kunnen ondernemen) nog uit en afwachten tot vrijdag? Die drie dagen gaan het verschil toch niet meer maken als je al 3 maanden op de vergunning zit te wachten?

En zoals hierboven al gezegd, na het verlenen hebben omwonende nog 6 weken de tijd om bezwaar aan te tekenen.
Dat jullie al een aantal mensen hebben gesproken, zegt natuurlijk niks. Ze kunnen allemaal wel "ja, nee en amen" knikken, maar er hoeft er maar eentje dwars te liggen en je krijgt nog veel meer vertraging. Of degene die je nog niet hebt gesproken maakt bezwaar...

Ik zou pas gaan handelen, zodra je de vergunning onherroepelijk toegewezen hebt gekregen.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True