Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

VPN via L2TP/IPSec geeft een foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cryothic
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23-06 23:00
Ik heb momenteel mijn werk-pc thuis staan, en er zijn wat dingen binnen ons bedrijfsnetwerk veranderd dus er moest een nieuwe VPN verbinding ingevoerd worden.

Ik kreeg het in eerste instantie aan de praat op m'n werk-pc, maar niet op m'n prive-pc (staan fysiek naast elkaar, ik plug de UTP kabel gewoon om). Dus op dat moment kon het nog aan van alles liggen. Maar nadat ik de verbinding op m'n werk-pc ge-disabled/enabled heb, werkt het daar ook niet meer op, dus nu kan ik opeens een aantal dingen uitsluiten.

De situatie is als volgt:
Windows 10 machine, build 1909.
Ik maak verbinding met de VPN via L2TP/IPSec met een PreSharedKey.
Als ik die verbinding probeer te maken krijg ik na een tijdje de melding:

Na wat googlen kom je vooral fora tegen waar ze een regedit als oplossing aanbieden. En die heb ik ook allemaal wel geprobeerd, maar zonder succes.

Het vreemde is nu:
Als ik mijn werk-pc aan de WIFI hang kan ik verbinden met de VPN.
Als ik mijn werk-pc aan de UTP hang kan ik niet verbinden met de VPN en krijg ik dus bovenstaande melding.

Ik heb een ziggo modem, en nog nooit iets met poorten ofzo aangepast. De UTP gaat van de pc direct het modem in (dus zonder extra router ertussen). Een collega van mij heeft KPN, en kan ook niet verbinden. Maar in zijn geval lukt het niet met WIFI.

Zowel zijn, als mijn telefoon kunnen verbinding maken met de VPN over zowel WIFI als 4G. En zijn laptop kan de telefoon als hotspot gebruiken en dan heeft ie wel een VPN verbinding.

Het feit dat ik wel via WIFI maar niet via UTP kan verbinden lijkt mij aan te geven dat dingen als windows versie, updates, firewall, modem of eventueel het register in windows niet de oorzaak zijn.

Maar wat kan het nog wel zijn? Ik raak een beetje door m'n opties heen op dit moment. Ik doe m'n werk, maar de wifi op zolder (waar m'n pc staat) is niet echt denderend :P

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True