Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Video kaart, upgraden oude PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 23-07 13:36
Hallo tweakers,
ik heb hier een oude PC staan die ik aan mijn kleinzoon wil geven.
Moederboard gigabyte GA-MA78GM-S2H
Proc AMD 8550
8GB intern geheugen
Op dit momet 2 HD's van 2GB, Waarbij ik misschien nog een SSD ooi ga zetten voor hem.
Windows 10 draait zonder problemen.

Ik zoek een?
Een videokaart als upgrave van het on board video?
PCI ezxpress 2.0 16x
Hij will daar vooral wat op gamen met Forthnite (doet hij nu ook op een XBOX S maar wil ook graag op een PC gamen, maar zover ik weet geel hele zware games.
Op de Xbox haalt hij 60 FPS zegt hij en hij hoopt op een PC hoger te kunnen gaan.

Wat is je budget?
ik den zo rond 150-175 euro.

Nou ben ik zelf niet meer zo thuis in alle videokaarten dus hoop hier wat hulp te vinden.
wat ik zelf heb gevonden :
INNO3D GeForce GTX 1050 Ti ,
Msi Geforce Gtx 1050 Ti 4Gt Oc
MSI GeForce GT 710 2GB
GIGABYTE GeForce GT 1030 OC

Wat jullie mening hierover? Is zoiets de moeite nog waard als upgrade?

[Voor 4% gewijzigd door mrbert op 07-06-2020 17:54]

mrbert

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 13:48
Waarom wilt hij een pc die ongeveer 10 jaar ouder is dan zijn Xbox one s? Qua prestaties gaat die nooit vergelijkbaar zijn.

Ik weet dat het leuk is om uw kleinzoon wat te kunnen geven, maar ik denk dat hij er weinig naar om zal kijken helaas, omdat de processor te oud is voor veel spelletjes. Een nieuwe gpu zal helpen,maar de cpu blijft een bottleneck.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chnub
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
De processor voldoet niet aan de minimum specificaties van Fortnite; de proc is simpelweg te oud/traag.

En spelen op de minimum specificaties is voor iemand die echt van gamen houdt vaak ook niet een prettige ervaring.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GoldenLeafBird
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 23-07 12:57
Ik denk dat het niet verstandig is deze computer nog te upgraden. De hardware is al enkele generaties oud waardoor verder upgraden niet zinnig of mogelijk is. Vooral de processor is 12 jaar oud en eigenlijk toe aan pensioen.
Het is zeker mogelijk om voor een euro of 100 de videokaart te upgraden tot een punt dat Fortnite er op kan draaien, met grafische instellingen op laag op een beperkte resolutie (720, 1080 max?), maar 60fps denk ik niet dat je er mee kan halen.

Als ik kijk wat er nu mogelijk is dan zou je ook kunnen overwegen om de kast, voeding, randapparatuur en harde schijven te behouden en de volgende componenten er in te zetten:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 3 3200G Boxed€ 81,05€ 81,05
1MoederbordenAsus Prime A320M-K€ 47,-€ 47,-
1Geheugen internCrucial CT2K4G4DFS632A€ 43,02€ 43,02
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 240GB€ 35,92€ 35,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 206,99

Dit systeem zou Fortnite op 1080 moeten kunnen draaien met 60fps avg. volgens deze video en is eventueel later nog uitbreidbaar met een videokaart en snellere processor.
Het zit wel net boven budget helaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 23-07 13:36
Bedankt allemaal,
Jammer want deze PC had ik over staan maar als het echt te krap is voor eze tijd gaat dat hem niet worden
Om dan de voeding en kast te behouden lijkt aardig maar de elco's in de voeding zijn ook al net zo oud.
Dus het ide van een andere MB proc , e.d. wordt het denk ik ook niet meer. Want daar komtr dan ook nog eens een videokaar bij.

mrbert

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ffha
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19-07 18:53
V&A aangeboden: i5 3570k 8gb upgradeset

V&A aangeboden: Asus Strix Radeon R9 380 DC2OC 2GD5 GAMING

V&A aangeboden: Corsair HX520W

(Gewoon effe snel rondgekeken. Met meer moeite is er waarschijnlijk nog meer degelijk spul te zoeken)

Als tweedehands geen ramp is en de kast opnieuw gebruikt kan worden, kan je voor €175 best een redelijke PC samenstellen. Verzendkosten even niet meegerekend.

Het probleem is dat je kleinzoon ook een goede muis nodig heeft, misschien een scherm. Koptelefoons kan handig zijn. W10 licentie?

Hoe dan ook, wat er momenteel in die kast zit is eigenlijk rijp voor de recycling.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ffha
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19-07 18:53
Ja, leuk.
Behalve dat je je kleinkind teleurstelt, je zelf incompetent overkomt en dat je in zekere zin het geld net zo goed in de prullenbak kan gooien.

Nee, dan vind ik het fijner dat mrbert deze moeite erin stopt en op onderzoek gaat. Zorgeloos leven is ook mijn motto, maar in dit geval zou het gewoon zonde zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nerz101
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 27-06 19:10
ffha schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:45:
Ja, leuk.
Behalve dat je je kleinkind teleurstelt, je zelf incompetent overkomt en dat je in zekere zin het geld net zo goed in de prullenbak kan gooien.

Nee, dan vind ik het fijner dat mrbert deze moeite erin stopt en op onderzoek gaat. Zorgeloos leven is ook mijn motto, maar in dit geval zou het gewoon zonde zijn.
Wat een vrolijke en behulpzame reactie, daar fleur je van op! 8)7

Verder klopt het inhoudelijk wel enigszins. De genoemde processor zal zelfs met een videokaart in het budget geen betere resultaten bieden dan de Xbox. Je zou ook kunnen overwegen om tot eind dit jaar te wachten en in plaats van een PC een nieuwe Xbox (series X) aan te schaffen. Dit zal waarschijnlijk goedkoper zijn dan een PC maar met betere hardware.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True