Klopt, ik maak me niet zo druk over waar de erfgrens ligt. Ik heb er namelijk vrede mee als alles zou blijven zoals het nu is (d.w.z. muurtje+schutting = grens, huidige situatie as is, ws al tig decennia). Of hun uitbouw een paar extra centimeter aan zijn kant blijft of dat die pal tegen het muurtje aan komt kan me niet zoveel schelen, ook al zou het mijn grond zijn. Ik heb nu immers ook al geen fysieke toegang tot die paar centimeter grond achter de schutting+muurtje (= op de foto rechts van het muurtje).MarcoC schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:39:
Je maakt je veel te druk over die klimop. Je moet je druk maken over de erfgrens, waar ligt die precies? Als de klimop op een erfafscheiding staat moet je er gezamenlijk met de buurman uit komen, maar het zou ook goed kunnen dat deze volledig op eigen grond staat en dan heeft de buurman er niet zoveel over te zeggen. Het lijkt me aannemelijk dat de hemelwaterafvoer op de erfgrens staat, en dan staat de klimop dus enkel op jouw grond. Maak dat eerst eens helder, maar daar lijk je niet echt op te reageren in dit topic. Niet zo star vasthouden aan iets onnozels als een klimop, maak je liever druk over het feit dat er mogelijk een uitbouw in jouw tuin gebouwd wordt.
En er is geen gevaar dat hij door het muurtje heen komt, want ons balkon zit daar 'in de weg'. Dus zo ver kan zijn uitbouw niet eens.
Wat me wel uitmaakt is als er iets verandert, want we vinden het mooi zoals het nu is. Dus als hij de schutting+klimop gaat weghalen ofzo. Bovendien maakt mij meer uit wat onze uitbouwmogelijkheden zijn nadat hij klaar is.
We zijn nu in afwachting in het gesprek met de buurman en zijn aannemer. En kijken wat daaruit komt.
NOSIG