Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nuggeyy
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 30-10-2020
Hallooo,

Ik ga voor het eerst een desktop zelf bouwen na jarenlang laptop gamen, en wil daar graag feedback op. Kan ik er meer uithalen bijvoorbeeld?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil kunnen gamen met een 144hz monitor. Zorgen dat games goed draaien, en relatief future proof. Weet niet of het belangrijk is maar games van Ubisoft speel ik vooral vaak, samen met Overwatch.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van 1000, maar met een 10% eventueel erboven of onder. Wil zoveel mogelijk 'bang for the buck'

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb nog niets, game tot op heden op een laptop

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik twijfel erg over mijn videokaart(kan ik niet beter een rx5700 halen?). Ik zit anders te denken aan een Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 maar had gelezen dat Radeon vaak erg warm wordt, wat denken jullie dat hier de beste keus is?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD heeft mijn voorkeur qua CPU, maar verder sta ik open, zolang er maar veel reviews over te vinden zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Idealiter zou ik het fijn vinden als de pc relatief stil kan zijn, daar zijn een paar van mijn keuzes ook op gebaseerd. RGB maakt me niks uit, maar een klein beetje overeenkomst in de bouw is niet verkeerd.

Ga je overklokken?
Ik zie mezelf dat niet snel doen, ook uit angst dat ik het verkeerd doe

Wat verwacht je van ons?[i]
- Feedback op de lijst. Telkens als ik een keus maak komt er weer wat anders tevoorschijn dus ik wil graag van de community horen wat jullie vinden.
- Compatibility checken, dacht dat ik het goed heb gedaan maar altijd fijn om een tweede blik erbij te hebben
- Budget? Is het bang-for-the-buck?

Hieronder mijn lijstje, note erbij; het toetsenbord hoort niet bij het budget en de fan haal ik denk ik als het nodig is, niet van tevoren:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 159,-€ 159,-
1MoederbordenMSI B450 Gaming Plus Max€ 107,-€ 107,-
1VideokaartenEVGA GeForce RTX 2060 KO Ultra Gaming€ 348,-€ 348,-
1Interne harde schijvenSeagate ST2000DM008, 2TB€ 57,92€ 57,92
1BehuizingenCooler Master NR400 (with ODD)€ 58,90€ 58,90
1Ventilatorenbe quiet! Pure Wings 2 PWM, 120mm€ 8,09€ 8,09
1ToetsenbordenDell KB522 (Qwerty US)€ 24,99€ 24,99
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C19D-16GVRB€ 75,90€ 75,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 600W€ 78,58€ 78,58
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 64,90€ 64,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 983,28

Bedankt alvast! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nuggeyy
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 30-10-2020
Oww ik dacht dat het zou passen omdat de NR400 een microatx is en het moederbord atx standaard, denk dat ik de volgorde van grote door elkaar heb gehaald, bedankt ! 😅

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True