Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wastafelkraan; kraangat te groot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 01:07

franssie

Save the albatross

Die maten zijn wel redelijk standaard dacht ik, ik het ze thuis allemaal vervangen en daar nooit zo op gelet.
Wat ik wel denk te zien is dat je kraan direct op het keramiek zit onder, daar moet wel iets van een rubber tussen (en die zou bij de nieuwe kraan moeten zitten) want anders kan je wasbak knallen/scheuren.

edit:
En de gatmaat van je bolkraan is 34mm - wat is de binnenmaat van het gat in je wasbak?

[Voor 13% gewijzigd door franssie op 05-06-2020 00:32]

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 03-07 13:50
franssie schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 00:28:
Die maten zijn wel redelijk standaard dacht ik, ik het ze thuis allemaal vervangen en daar nooit zo op gelet.
Wat ik wel denk te zien is dat je kraan direct op het keramiek zit onder, daar moet wel iets van een rubber tussen (en die zou bij de nieuwe kraan moeten zitten) want anders kan je wasbak knallen/scheuren.

edit:
En de gatmaat van je bolkraan is 34mm - wat is de binnenmaat van het gat in je wasbak?
Er werd een hele dunne rubberen ring meegeleverd (zie https://media.s-bol.com/YE6wXX3xMD2Y/550x674.jpg) Die heb ik eronder gezet, maar die zit waarschijnlijk ook niet goed.

Ik ga sowieso een andere bestellen, alleen vraag ik mij even af waar ik dus op moet letten om dit gezeur in de toekomst te voorkomen.

edit: ik ga morgen even het gat van mijn wastafel meten.

[Voor 10% gewijzigd door van.der.schulting op 05-06-2020 00:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 01:07

franssie

Save the albatross

Die moet boven denk ik. En bij de W vormige onderplaat hoort ook een rubber tegen barsten en schuiven.

Maar zoals ik al schreef, meet de maat van het gat van je wastafel eerst.

@van.der.schulting die W onderplaat plaat lijkt bij jouw foto geheel te missen onderop? Dan werkt het niet.

[Voor 24% gewijzigd door franssie op 05-06-2020 00:46]

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 03-07 13:50
franssie schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 00:37:
Die moet boven denk ik. En bij de W vormige onderplaat hoort ook een rubber tegen barsten en schuiven.

Maar zoals ik al schreef, meet de maat van het gat van je wastafel eerst.

@van.der.schulting die W onderplaat plaat lijkt bij jouw foto geheel te missen onderop? Dan werkt het niet.
De W-vormige onderplaat (je bedoeld het halve maantje toch?) die heb ik aan de onderkant van de wasbak gemonteerd en kun je niet zien op de foto. Met andere woorden W.vormige onderplaat heb ik met de meegeleverde moer en een pijpsleutel aan de onderkant van de wasbak vastgemaakt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09:09

Yucon

*broem*

25 euro voor een ringetje.. 8)7 Er zijn kranen die goedkoper zijn dan dat.

Die smiley is trouwens gericht aan de aanbieder/fabrikant, niet tegen jou. Je oplossing zal trouwens zeker wel de goede zijn, daar niet van. Maar het prijskaartje lijkt nogal uit verhouding te zijn.Lijkt me de moeite waard voor TS om even door te zoeken naar iets soortgelijks.

[Voor 12% gewijzigd door Yucon op 05-06-2020 07:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 04-08 21:06
Yucon schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:08:
[...]

Nu heb ik hetzelfde probleem als TS. Ik ga eens proberen of het opvullen lukt met protoplast. Die zou je volgens mij in alle richtingen 100% moeten kunnen laten aansluiten, en het wordt ongeveer zo hard als nylon waardoor je de kraan waarschijnlijk ook echt helemaal vast kunt zetten.
Word een leuk klusjes als de kraan stuk is.

I'm finally comfortable with who I am, but that doesn't mean that I'm perfect.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09:09

Yucon

*broem*

Gismo1979 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:55:
[...]

Word een leuk klusjes als de kraan stuk is.
Nee hoor, het plakt namelijk niet. Het is zelfs vrij hard plastic. Dat is ook de reden om het zo te proberen in plaats van vol laten lopen met kit of smeltlijm want met 'vastzetten' bedoelde ik niet lijmen. Het is andersom; als het te zacht is heb je nog niet voldoende weerstand om iets tegenaan te schroeven. Dit is wel hard genoeg, dus dan kan je het ook vastzetten zoals het hoort.

Als ik m'n wasbak een beetje makkelijk los kan krijgen zal ik het zelf dit weekend ook proberen. Dan kan TS dat meenemen in z'n overweging.

[Voor 19% gewijzigd door Yucon op 06-06-2020 13:06]

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True