Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wasmachine ombouw

Pagina: 1
Acties:

• conara
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 03-08 15:11
Ik wil graag in een kast een wasmachine ombouw maken. De kast is ongeveer 910mm x 630mm (BxD) en de muren van de kast zijn gemaakt van gipsblokken. Ik wil de machine iets hoger hebben, zodat de wasmachine op een fijne werkhoogte staat. Onder de wasmachine wil ik graag een wasmachine kunnen plaatsen.

Schematisch overzicht (voor de beeldvorming! Niet opschaal en geen rekening gehouden met dikte van de platen.):

Ik wil de ombouw graag van hout maken (MDF?). Ik wil een frame maken van balken (Bijvoorbeeld Vuren balk geschaafd 27 x 44). De balken worden gemonteerd aan de muur en worden ondersteund met ondersteundende balken waarop de MDF plaat wordt vastgeschroeft.

Ik woon in een appartementen complex, dus ik ben erg benieuwd of dit een fatsoenlijke manier is om een wasmachine ombouw te maken. Mijn belangrijkste vraag is: Gaat dit trillen? Of gaat dit bijvoorbeeld via de muren geluidsoverlast veroorzaken?

Tips/tricks om dit robuust te krijgen?

• conara
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 03-08 15:11
Jampot007 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:18:
ivm de trillingen en gewicht lijkt het me praktischer om de wasmachine onderin te doen, is dat geen optie?
Maar het is juist prettig om de wasmachine iets hoger te hebben.
MDF zou ik niet doen. Het is goedkoop en relatief gemakkelijk te bewerken. Maar dan houden de voordelen wel zo'n beetje op. Het kan horizontaal weinig gewicht dragen en vooral: MDF kan absoluut niet tegen water.
Goede tip. Beton multiplex bewust gekozen? Zijn er nog andere materialen die het overwegen waard zijn?
De wasmachine stond op deze plaat, in rubber voetjes.
Zijn dat speciale rubberte voetjes? Zulke? https://www.praxis.nl/ger...emper-wit-4-stuks/5360556
Balken aan de muur monteren kun je alvast vergeten.
Alle aansluitingen van een wasmachine zitten aan de achterkant. Je moet de kast, met wasmachine erin, een stukje van de muur kunnen schuiven om de boel aan te sluiten.
Het idee is om de bovenplaat eenvoudig los te kunnen maken. Dan kan je de wasmachine erin schuiven, aansluiten en dan de plaat erop doen.
Google eens op "wastoren" voor inspiratie. Ikzelf speel ook al langer met dit idee, en wil wasmachine en droger ongeveer 50cm van de vloer. Maar ben er ook nog niet over uit wat voor constructie het moet worden.
Voordeel van zelf maken is dat het perfect past en niet meerdere losse kasten hoef te werken. Die waarschijnlijk niet hetzelfde eruit zien.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True